| Forfatter |
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler sådan 4 stk pærer til min Sansui TU-517, nogen der kan hjælpe?

__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
madsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
Mangler sådan 4 stk pærer til min Sansui TU-517, nogen der kan hjælpe?

|
|
|
Kender problemet, jeg tror ikke du kan finde dem, jeg brugte i stedet 4 grønne led dioder, du kan købe dem hos Brinck Elektronik. husk at der skal sættet modstande imellem så de får den rette spænding
VH. Madsen
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er sgu en redningsmand, det vil jeg prøve hvis ikke ingen byder ind med nogen  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dét tror jeg ikke, at du skal vente på. Hvis der overhovedet er nogen, som har tænkt på at have nogle af disse lamper "til lager", så tror jeg, at de bliver der.
Køb hellere med det samme - og køb hellere nogle ekstra - man ved aldrig: om du får brug for flere - om de er til salg om fx et år?
Smid ikke de gamle pærer væk - og vær opmærksom på told/moms fra USA.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte som sædvanlig lige en ting:
Hvis din Tuner levner muligheden for at du kan omstille den til 240V spænding i stedet for 220V, så gør dette!
Din tuner vil herefter køre med ganske få % underspænding i stedet for nogle ganske få % overspænding. Den underspænding vil få dine lamper/pærer til at vare meeeget længere tid og det har ingen praktisk/teknisk betydning for din tuner eller dens lyd/funktionsevne.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info Fred, og pærer er bestilt  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror heller ikke at du skal regne med at finde de pærer så mange andre steder. Jeg købte selv i sin tid det antal pærer jeg skulle bruge til min Sansui receiver hos pågældende sælger, plus lidt ekstra. Portoen er den samme. Nogle vil måske sidde og sige, at $7.50 er alt for dyrt for en enkelt pære, men personligt synes jeg at de var pengene værd hvis man vil holder apparatet nogenlunde originalt. Jeg er helt enig med fredmarantz ang. omstilling til 240V spænding, fremfor 220V. Pærerne vil lyse en lille smule mindre, men det er altså minimalt, og man får som sagt meget længere levetid ud af dem. Vedr. told og moms, så er reglerne jo heldigvis blevet ændret for køb udenfor EU. Så længe man holder sig omkring max. 1000,- kr. så bliver man ikke længere straffet med toldafgift. Man kan dog stadigvæk risikere at skulle betale moms, men slipper altså for det uretfærdigt høje toldgebyr for små indkøb.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
...
Vedr. told og moms, så er reglerne jo heldigvis blevet ændret for køb udenfor EU. Så længe man holder sig omkring max. 1000,- kr. så bliver man ikke længere straffet med toldafgift. Man kan dog stadigvæk risikere at skulle betale moms, men slipper altså for det uretfærdigt høje toldgebyr for små indkøb. 
|
|
|
Spændende! Kan postvæsenet stadig afkræve en 150 kr. for at fortolde/formomse varen? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
seansmiller skrev:
...
Vedr. told og moms, så er reglerne jo heldigvis blevet ændret for køb udenfor EU. Så længe man holder sig omkring max. 1000,- kr. så bliver man ikke længere straffet med toldafgift. Man kan dog stadigvæk risikere at skulle betale moms, men slipper altså for det uretfærdigt høje toldgebyr for små indkøb. 
|
|
|
Spændende! Kan postvæsenet stadig afkræve en 150 kr. for at fortolde/formomse varen?
PQR
|
|
|
Nix!  De 150,- kr. som det onde postvæsel opkræver, er ren og skær fortoldningsgebyr, og det, plus selve tolden som jeg ikke lige kan huske hvor mange procent er, slipper man altså for nu, så længe man holder sig på omkring max. 1000 - 1100,- kr. inkl. fragt ved køb udenfor EU. Men som sagt skal man stadig kalkulere med et 25% moms tillæg hvis man er uheldig. Jeg har et link til det liggende i en email et sted. Hvis jeg finder det, så kan jeg evt. oprette en tråd med det som ren og skær oplysning. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller skrev:
pqrannes skrev:
seansmiller skrev:
...
|
|
|
Spændende! Kan postvæsenet stadig afkræve en 150 kr. for at fortolde/formomse varen?
PQR
|
|
|
Nix! De 150,- kr. som det onde postvæsel opkræver, er ren og skær fortoldningsgebyr, og det, plus selve tolden som jeg ikke lige kan huske hvor mange procent er, slipper man altså for nu, så længe man holder sig på omkring max. 1000 - 1100,- kr. inkl. fragt ved køb udenfor EU. Men som sagt skal man stadig kalkulere med et 25% moms tillæg hvis man er uheldig. Jeg har et link til det liggende i en email et sted. Hvis jeg finder det, så kan jeg evt. oprette en tråd med det som ren og skær oplysning.
|
|
|
Jaha, det lyder godt. Det var svært at finde noget til ca. 85 kr. at købe i USA! Send gerne et link til teksten på skat.dk PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|