Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Hjælp! der er ikke lys i pæren... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Mangler sådan 4 stk pærer til min Sansui TU-517, nogen der kan hjælpe?

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

edge skrev:

Mangler sådan 4 stk pærer til min Sansui TU-517, nogen der kan hjælpe?

Kender problemet, jeg tror ikke du kan finde dem, jeg brugte i stedet 4 grønne led dioder, du kan købe dem hos Brinck Elektronik. husk at der skal sættet modstande imellem så de får den rette spænding

VH. Madsen

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Værsgo: Sansui dial bulb. Du kan jo lige så godt købe nogle som passer til din tuner.

Jeg har selv handlet med sælgeren for et par år siden, og han er pålidelig og hjælpsom.

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Du er sgu en redningsmand, det vil jeg prøve hvis ikke ingen byder ind med nogen 

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Dét tror jeg ikke, at du skal vente på. Hvis der overhovedet er nogen, som har tænkt på at have nogle af disse lamper "til lager", så tror jeg, at de bliver der.

Køb hellere med det samme - og køb hellere nogle ekstra - man ved aldrig: om du får brug for flere - om de er til salg om fx et år?

Smid ikke de gamle pærer væk - og vær opmærksom på told/moms fra USA.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Glemte som sædvanlig lige en ting:

Hvis din Tuner levner muligheden for at du kan omstille den til 240V spænding i stedet for 220V, så gør dette!

Din tuner vil herefter køre med ganske få % underspænding i stedet for nogle ganske få % overspænding. Den underspænding vil få dine lamper/pærer til at vare meeeget længere tid og det har ingen praktisk/teknisk betydning for din tuner eller dens lyd/funktionsevne.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Tak for info Fred, og pærer er bestilt 

EAS will rise again...

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg tror heller ikke at du skal regne med at finde de pærer så mange andre steder. Jeg købte selv i sin tid det antal pærer jeg skulle bruge til min Sansui receiver hos pågældende sælger, plus lidt ekstra. Portoen er den samme. Nogle vil måske sidde og sige, at $7.50 er alt for dyrt for en enkelt pære, men personligt synes jeg at de var pengene værd hvis man vil holder apparatet nogenlunde originalt.

Jeg er helt enig med fredmarantz ang. omstilling til 240V spænding, fremfor 220V. Pærerne vil lyse en lille smule mindre, men det er altså minimalt, og man får som sagt meget længere levetid ud af dem.

Vedr. told og moms, så er reglerne jo heldigvis blevet ændret for køb udenfor EU. Så længe man holder sig omkring max. 1000,- kr. så bliver man ikke længere straffet med toldafgift. Man kan dog stadigvæk risikere at skulle betale moms, men slipper altså for det uretfærdigt høje toldgebyr for små indkøb.

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
...

Vedr. told og moms, så er reglerne jo heldigvis blevet ændret for køb udenfor EU. Så længe man holder sig omkring max. 1000,- kr. så bliver man ikke længere straffet med toldafgift. Man kan dog stadigvæk risikere at skulle betale moms, men slipper altså for det uretfærdigt høje toldgebyr for små indkøb.

Spændende! Kan postvæsenet stadig afkræve en 150 kr. for at fortolde/formomse varen?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
seansmiller skrev:
...

Spændende! Kan postvæsenet stadig afkræve en 150 kr. for at fortolde/formomse varen?

PQR

Nix! De 150,- kr. som det onde postvæsel opkræver, er ren og skær fortoldningsgebyr, og det, plus selve tolden som jeg ikke lige kan huske hvor mange procent er, slipper man altså for nu, så længe man holder sig på omkring max. 1000 - 1100,- kr. inkl. fragt ved køb udenfor EU. Men som sagt skal man stadig kalkulere med et 25% moms tillæg hvis man er uheldig. Jeg har et link til det liggende i en email et sted. Hvis jeg finder det, så kan jeg evt. oprette en tråd med det som ren og skær oplysning.

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
pqrannes skrev:
seansmiller skrev:
...

PQR

Nix! De 150,- kr. som det onde postvæsel opkræver, er ren og skær fortoldningsgebyr, og det, plus selve tolden som jeg ikke lige kan huske hvor mange procent er, slipper man altså for nu, så længe man holder sig på omkring max. 1000 - 1100,- kr. inkl. fragt ved køb udenfor EU. Men som sagt skal man stadig kalkulere med et 25% moms tillæg hvis man er uheldig. Jeg har et link til det liggende i en email et sted. Hvis jeg finder det, så kan jeg evt. oprette en tråd med det som ren og skær oplysning.

Jaha, det lyder godt. Det var svært at finde noget til ca. 85 kr. at købe i USA!

Send gerne et link til teksten på skat.dk

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg har tjekket lidt efter på nettet. Man skal ikke betale told for varer som har værdi af op til 150,- euro, men postdanmark må stadig gerne opkræve toldgebyret på 150,- kr. selvom man ikke skal betale told. Jeg er træt af deres mafia... undskyld, såkaldte forretningsmetoder! Jeg savner forståelsen i at opkræve et dyrt toldgebyr for varer som ikke skal fortoldes.

Internethandel i udlandet.

Toldregler, postdanmark.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes