Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Lytteindtryk fra Kenwood familien (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Da jeg er ret ny ud i vintage hifi, blev smittet da jeg købte KA-615 tuneren af Peter (pqrannes) da ramte vintage-virusen, og har medført at jeg har brugt en mindre formue men osse at jeg er blevet en del klogere og en masse oplevelser rigere. Så får lyst til at sige tak med W.C Fields ord: en skøn blondine drev mig til druk, jeg fik nu aldrig skrevet og sagt tak!  

Jeg vidste ikke hvad jeg kunne forvente med hensyn til lydkvalitet i forhold til mit nye grej fra Kenwood´en (KA-601) men blev opfordret til at Gurup til at dele mine indtryk, da han selv går i farlige tanker, om at anskaffe sig et sæt ældre Kenwood tuner/forstærker.

Mit "nye" setup består af: Vincent SV 121 forstærker, Rega Planet MK1 cd, Rega Planar 2 plint med SME Series 3 arm, OM2 Red Ortofon pickup, Clearaudio Basic riaa, Dali 7 højtalere.

Det har tjent mig godt, har dog savnet lidt bund i forstærkeren, setupet spillede bedst hvis højtalerene stod helt op af bagvæggen med 40-50cm til sidevæggen.

Efter skift til Kenwooden er der klart mere bas og bund, ikke at der (efter jeg fik hentet højtalerene ud fra hjørnene) ikke er kontrol, for det er der, det spiller bare mere dybt end før.

Kanal seperation er klar og defineret, dog mangler der lidt perspektiv i for hold til Vincentén.

Riaadelen i forstærkeren sparker røv! i forhold til Clearaudioén (2995kr)

Så sammenfattet, en 30års gammel lydudlejet forstærker, der har fået gud ved hvor mange tæsk, står nemt mål med en 7995kr nykonstrueret forstærker.

Så Gurup køb du bare sådan et sæt, der er rocks for your bucks!

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er den heldige indehaver af et Kenwood-sæt - model 600 supreme + en Kenwood 600T - tuner - og her mangler godtnok heller intet. Dette sæt kan hamle op med alt, hvad jeg tidligere har hørt - både Riaa og linieindgange. Konstruktionen er first class - virkelig first class.

Jeg smider lige et par links til disse ting på TVK:

http://www.thevintageknob.org/KENWOOD/SUPREME600/SUPREME600. html

http://www.thevintageknob.org/KENWOOD/SUPREME600T/SUPREME600 T.html

Jeg kan varmt anbefale gammelt Kenwood fra den bedre ende (går også ind imellem under navnet "trio" (Engelsk licensnavn).

Venligst

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Freddy du har bare guldet.... Mand hvor er de fede, og spiller sikkert osse derefter

Har fundet en lille ting jeg skal have rettet ved KA-601én, der er hørbar forskel mellem venstre og højre kanal, når jeg spiller plader. Har endnu ikke prøvet om der osse er, når den står på phono 2. 

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Det er blevet et fint sæt ! rengøring gør underværker , men et dejligt sæt (som du har) til meget

små penge , det gamle Kenwood ses faktisk til ret høje priser især hvis det er velholdt , slægtskabet

til Accuphase fornægter sig ikke, især den gennemførte teknik som giver både gode data / og god lyd

det har stadigt meget at byde på selv her 20 - 30 år efter,  ja jeg er misundlig og håber på en

dag og få et sæt fra Guldalder perioden 1975 - 1985 !  

ang. min gamle Kenwood reciver KR 6030 fandt jeg data på ! den er sgu på 2x80 W RMS 8 ohm så er

det da derfor den sparker liv i hytten =  overraskende kraftig. MVH
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

pback
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv den lykkelige indehaver af dette sæt:

http://thevintageknob.org/KENWOOD/L07C/L07C.html

http://thevintageknob.org/KENWOOD/L07M/L07M.html  (L-07M)

Det spiller som en drøm, og jeg nyder at lytte til det hver dag. Da jeg ikke selv tør at rode med den slags, ville jeg høre, om der er nogle herinde, der kan komme med et forslag til, hvor man sender sådan et par fyre hen hvis det skal gennemses og evt. renses? Helst kbh.
Til top Vis pback's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pback

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Det her er nok det fedeste Kenwood/Trio produkt nogensinde http://www.l-07d.com/

Fandme en solid omgang vinylafspiller der!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jamen er osse blevet så glad for det, at nu ryger det "nye" anlæg. Forstærker, riaa og pladespiller  har Sansui forstærker på vej, så der har jeg lidt at skifte imellem.

EAS will rise again...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes