Sendt: 01 Juni 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag var en god dag  dels nåede jeg at få en masse arbejde for hånden  (klap - altså til mig selv) og så havde jeg besøg af openbaffleoglencoekvilibristen mellemhjulet  som langt om længe fik de gamle højtalerenheder jeg havde stukket til side til ham - altid hyggeligt med lidt vintage besøg - jeg tror sku næsten han fik mig overtalt til at prøve en open baffle  måske med to stk 15" Tannoy Dual Concentrics i hver side! Og så har det været en dag med hifi karma af den gode slags - ikke fordi mit anlæg spillede specielt overbevisende i dag - der skal nok singlemalt til før de horn rigtig giver los - men fordi to pladespillere jeg har rodet med for alvor begyndte at virke efter jeg havde haf besøg Min Braun PS 1000 som jo var holdt op med at brumme men som ikke kørte jævnt og min Garrard LAB 80 som opførte sig alt andet end eksemplarisk Begge blev grundigt renset - smurt med glidelak (virksom mellem -180 og + 680 grader - justeret og nusset om og nu triller de begge fint - Braun har bestået klavertesten (det vil sige meget lidt wow/flutter og nu skal vi prøve med LAB 80eren som altså også er en flot pladespiller med solid træarm Jeg fik også løst hvordan jeg flytter centerlejet fra en Lenco L75 over på en metaloverdel fra en lightweight-platter lenco - da denne er hel plan og dermed nemmere at bygge plint til så det bliver pænt og robust - og jeg fik flyttet en lille pind så jeg kan bruge 16" hastigheden til at afbryde mellemhjulet med så jeg slipper for den dumme on and of knap (tak santashooter for vejledningen) en god dag i vintage land som denne er ikke at kimse af
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|