Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 13 September 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes der mangler en tråd om denne klassiker.
Jeg har læst trådene igennem og finder kun lidt info her og der.
Du må gerne hælde billeder, tips og tricks ind her og evt beskrive gode og dårlige ting ved armen.
Og ja min nye arm er på trapperne. henter den imorgen.
jeg blev lokket i fælden af en fyr i nordsjælland der elsker vintage.
Hilsen __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 13 September 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruben! hvad har du nu lokket stakkels Jesper til?  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 13 September 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at SE og læse denne tråd.Her kan man jo ikke være med når man kun har en 3009 R 
carsten
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 13 September 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper hvis du fik den til 3 kilo så stort tillykke. Ja tillykke uanset. Jeg leder selv efter en 12" arm og har 3012'eren i kiggerten. Hvilken model(er)
skal man gå efter? Og hvordan er fx. en SME 312 eller en Mørch DP-6 12" i sammenligning? Som pick-up tror jeg gerne jeg vil prøve en Zu DL-103,
men hvilken arm passer til den?
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 13 September 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv haft denne ontaldte arm og var meget godt tilfres med den når den var justeret godt ind så kørdte den bare der ud af uden problemer den var monteret med Audio Note sølv kabler fra start til slut og kørdte med en Decca London stift
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 September 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg aner pt intet om min nye arm, men regner med at der skal start-monteres en Denon DL 103. Den skulle efter sigende passe perfekt mekanisk som elektrisk.
- Men der kommer billeder.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 13 September 2009 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt respekt for den Denon DL103 men den arm fortjerner bedre pick up'er vil jeg mene
carsten
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 14 September 2009 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
en SME 3012 giver en DL 103 et turboboost så den kommer op i en anden klasse
Jeg har prøvet mine dl-103 på Mørch - Ortofon - Technics - Lustre - Rega - Braun - m.fl. arme men ingen af disse for dl 103eren til at lyde så godt
Jesper kan glæde sig - havde jeg haf gysserne havde jeg selv købt den 3012 men det glæder mig at den gik til en mand med en ordentlig mellemhjuler - td 124 mk II - og Skulle Jesper ende med en anden PU er det jo også bare herligt
Armen og Pickupen er forresten nogenlunde jævnaldrene konstruktionsmæssigt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom armen hjem.
Udover snavs er der de oblikatoriske mangler samt ganske små og få ridser
Armholderen knækket oppe ved plasticholderen, Fjedersystemet i skydeloddet mangler, Logo mangler (pillet af) samt det bagerste stykke som er løst. Det er hele det stykke som holder loddet bagtil. Hvordan med det? Skal det hele skiftet eller hur og hvordan gør man det? Ellers var lift systemet defekt, men heldigvis havde jeg et magen til der var i orden. Der mangler også den lille skrue helt oppe ved holderen til head-shellet som også mangler.
Så alt ialt tror jeg et hæderligt køb

__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
glæden kommer når du får sat ly på den
bagstykket bagtil skal du sørge for blivet stift koblet til armen og ikke gummiblødt som på de org. sme arme - jeg har brugt lærredstape
er der mærkeligt tre pol stik i bunden eller rca
gorm har i sin trå vist et sæt rca stk til placering i bunden af armen - måske han kan overtales til at lave et sæt til dig
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 September 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har fået et kabel med til armen med phonostik. Bunden af stikket er det der aflange stik som skrues fast. Det lille skydelod er forøvrigt forkert har jeg opdaget, det passer til den gamle 3009.
Jeg må vel på eBay medmindre der er folk som læser denne tråd der ligger inde med reservedele.
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min gamle 3012 drejede jeg to nye lod i messing ud fra mål jeg sjussede mig frem til fra diverse billeder på nettet, det du mangler er det der bliver sat ind over skydelodet.
når det er drejet kan du få forniklet det, eller blot male det med aluspray, det kan som godt gå.
Med hensyn til gummiafkoblingen, ja der kan du købe nye gummi til, eller du kan dreje en lille alu dummi som kan skrues på den tynde pind, og den store kan skubbes ud over 2 eller 3 oringe, som der er stukket riller til i aluen. det giver en noget mere fast afkobling, men stadig afkobling.
mangler du et af de store lodder kan det også drejes i messing, fornikles eller aluspraymales.
God fornøjelse og tillykke med den bedste tonearm der findes __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ja du har ret. Der er ikke noget forkert her, der mangler blot - som du selv er inde på - det lille
lod. Jeg har bestilt gummi samt den lille fjederbelastning i loddet på Ebay. Den gummiordning
virker ikke helt gennemtænkt fra SME's side, da det er noget slaskeværk. Men mon ikke de har
tænkt over sagerne derovre alligevel?
Det lille lod er vist kun til tunge pick-ups som SPU.
Jeg formoder godt, at jeg i første omgang kan undvære det med min snart indkomne DL 103?
Det der med at dreje et lod kan jeg ikke men der er jo altid eBay. Jeg mangler forøvrigt også
armbasen, men det må komme.
Min Improved arm gør det PT ganske godt med broncekniveleje og alt det der.
Hilsen.
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
....samt den lille fjederbelastning i loddet....... |
|
|
Tillykke med din fine arm - hatten af for endnu et projekt fra din side - utrolig en energi du ligger for dagen.
Jeg kom blot til at tænke - hvis det er nåletryks-loddet - er der vistnok en lille kugle i forbindelse med fjederbelastningen. Bare du lige for det hele med fra starten....
Go' dag .
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke helt overskue hvor meget den deler med en 3009 s2 Imp (og hvor mange dele du mangler), men hvis det hjælper har jeg en defekt en af slagsen liggende som du kan rippe til reservedele. __________________ Følg mit setup her.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg mangler sme hovedet samt armholderen hvis du har det?
Hilsen
Jesper __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
supos Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et aftageligt pickup-hus hvis det er det du mener. Jeg havde håbet at jeg skulle bruge det når jeg engang fik råd til at eksperimentere med forskellige pickuper, men det har vist lange udsigter  . Armholderen må også være der. Armen ligger i en kasse på loftet, så jeg må lige kigge på det når jeg kommer hjem. Det viser sig for øvrigt at det er en blandings-SME der sidder på min pladespiller (altså ikke den defekte arm jeg taler om). Jeg troede det var en 3009 s2 imp, men den er tilsyneladende sammensat af dele fra en lang række SME-arme. Ved lejlighed må jeg uploade nogle billeder så nogle af i kloge hoveder kan identificere hvor delene kommer fra.
__________________ Følg mit setup her.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Jamen jeg er da interesseret - også i at betale.
Hilsen
QUOTE=supos]Jeg har et aftageligt pickup-hus hvis det er det du mener. Jeg havde håbet at jeg skulle bruge det når jeg engang fik råd til at eksperimentere med forskellige pickuper, men det har vist lange udsigter .
Armholderen må også være der. Armen ligger i en kasse på loftet, så jeg må lige kigge på det når jeg kommer hjem.
Det viser sig for øvrigt at det er en blandings-SME der sidder på min pladespiller (altså ikke den defekte arm jeg taler om). Jeg troede det var en 3009 s2 imp, men den er tilsyneladende sammensat af dele fra en lang række SME-arme. Ved lejlighed må jeg uploade nogle billeder så nogle af i kloge hoveder kan identificere hvor delene kommer fra. [/QUOTE] __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 16 September 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
eggers skrev:
Jesper hvis du fik den til 3 kilo så stort tillykke. Ja tillykke uanset. Jeg leder selv efter en 12" arm og har 3012'eren i kiggerten. Hvilken model(er) skal man gå efter? Og hvordan er fx. en SME 312 eller en Mørch DP-6 12" i sammenligning? Som pick-up tror jeg gerne jeg vil prøve en Zu DL-103, men hvilken arm passer til den? |
|
|
Ang. SME 312, så har jeg en til salg her på siden og du hentyder formentlig også til den. Jeg havde i mange år en 401 med en 312, som erstattede en 3012R, som er en noget bedre arm en den gængse 3012. Men en 312 er måske ikke overraskende en noget bedre arm end en 3012R og dermed også en 3012. Og så er den meget let at indstille og du kan i modsætningtil en 3012 sætte en næsten hvilken som helst pu op, fra de allerblødeste, til en krævende Decca. Har spillet med alt lige fra 103, til Benz Gold, Audio Note IO og Soara, Kiseki og en Decca i en vild jubilæumsudgave i messinghus.
Designet kan man diskutere, jeg synes en 312 ser cool ud, andre foretrækker det nostalgiske look. En 3012 med en 103 er da ok, men hverken pu eller arm er high end.
vh
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
312, SME IV og V er da sikkert bedre men de ser ikke særligt vintage agtige ud - og SME 3012 og dl 103 er måske ikke high end hver for sig, men sammen er saft susende mig gode - og 3012 var jo high end i sin tid da den var ny! Min UP4 med en ortofon supreme pickup er måske ikke high end idag men var det vel en gang også -- sådan er der så meget
|
Til top |
|
|