Hey alle.
Mit navn er Alexander Malskær, jeg er ny her på forummet. Jeg er også ny i lydverdenen, så bær over med mig hvis jeg spørger dumt. Tak!

Har i det seneste stykke tid lavet research efter noget anlæg - er ikke helt tilfreds med mit computeranlæg, så vil godt have noget der går ud over. Var egentlig ude på at købe noget Cerwin Vega, men så fandt jeg det her på mine bedsteforældres loft:
2x ITT 4025S højtalere
2x B&O Beovox 1702 højtalere
1x Beomaster 3400 forstærker
Videre info om ITT 4025 S:
Frekvensområde: 42-20.000 hz
Virkningsgrad: 96db ved 1,6 W
Impedans: 4 ohm
Grænseeffekt: 40 W
Data efter DIN 45-500
Drifteffekt: 20 W

"fedt!" tænkte jeg, og for straks hjem for at sætte det op og afprøve det.
Når man tænker på, hvor gammelt dette lyd er, samt at det har ligget på et loft i omkring 20 år, spiller de rigtigt godt. Men der er et par problemer, selvfølgelig. Der er "static" i baggrunden, og volumeknappen på beomasteren sidder ikke fast. Og nogle af kablerne er lidt slidte. Men det spiller.
Hvis nogen har erfaringer med dette udstyr, kunne jeg godt tænke mig at høre dem. Kan det stadig spille forsvarligt i en entusiasts ører? Kan det spille nyere genrer som hiphop og metal ordentligt? Kan man gøre noget ved baggrundsstøjen? Arbejder ITT og B&O ordentligt sammen?
Jeg har nemlig ingen form for forstand på det. HVIS det er kvalitet osv, så skal det selvf istandsættes, pudses og indstilles. Billeder kommer i morgen, har desværre ikke tid til at uploade noget nu.
Med venlig hilsen
Alexander Malskær
EDIT: Skrev nogle informationer om ITT 4025 S ind.
EDIT2: Så kom der billeder!