Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
Min mono forforstærker LEAK Varislope III spiler fint med Pladespiller og de forskellige RIAA indstillinger
MEN - når jeg bruger CD lyder det ekstrem højt - det er som om "følsomheden" på de andre indgange er alt for høj - var det normalt den gang i midt 50erne - og ... hvad kan man gøre
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
Tak for hjælpen
De færdige stik duer nok ikke til min LEAK da den er meget, meget højimpedant
men der er lidt stumper på vej til mig som jeg selv skulle kunne magte at lodde sammen - så det bliver rigtig godt -
Så skal jeg bare finde en Mono CD afspiller fra 50erne og det bliver jo nok lidt svært - jeg går udfra at et - y-split kabel går an uden at ødelægge noget
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
....
Så skal jeg bare finde en Mono CD afspiller fra 50erne og det bliver jo nok lidt svært - jeg går udfra at et - y-split kabel går an uden at ødelægge noget
Sådan har jeg forstået at det kan lade sig gøre.
En løsning kunne i øvrigt også være at finde en CD-afspiller med variabel udgang (du kan bare smide fjernbetjeningen væk eller gemme den i en skuffe, hvor ingen ser den).
Men hvorfor overhovedet høre CD på et mono setup? Du har vel ikke købt monoboxsættet med Beatles?
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
Nej jeg er ikke så vild med Beatles - og slet ikke så vild at jeg ville købe en mono box med dem - men jeg synes det er smart at kunne hører en cd en gang i mellem uden at skulle slukke det ene setup og tænde det andet
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
r-l-b skrev:
Nej jeg er ikke så vild med Beatles - og slet ikke så vild at jeg ville købe en mono box med dem - men jeg synes det er smart at kunne hører en cd en gang i mellem uden at skulle slukke det ene setup og tænde det andet
Tst, tst!
Jeg spiller selv nu fra en let brummende værkstedopstilling af min C-22 McIntosh(-agtige, viser det sig) rørforforstærker via et stereo-til-mono-samlestik ind i en enlig (no-name-agtig) effektblok og en ukendt vintage enhed i en åben bafle-agtig (u. bagside) kasse. Har Nick Drake nogensinde lydt bedre? Ja, men Jack Daniels har aldrig smagt bedre.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum