Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 03:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Sanyo fra 70’erne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 04:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Sanyo receiver/højttaler-sæt stående. Jeg vil gætte på det er fra starten af 70'erne. Men jeg har ikke kunnet finde noget om det på nettet. Receiveren er en "Model DC-70" står der på bagsiden. Og uteffekten er på 40W ifølge Semko godkendelsesskiltet

Højtalerne er af typen "Speaker System SX-80". De er ret solide (20mm krydsfinér), og er udstyret med en 10" bas, en 4" mellemtone og en domediskant med lidt hornladning. Enhederne sidder på en række.

Siger det nogen noget? Er der evt. nogen der har hifi-revyer/årbøger fra 70'erne?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige set hifi årbøgerne fra 1976-80 igennem, der er modellen ikke med. I 1976 årbogen har Sanyo receivere modelbetegnelsen DCX, så dit gæt mht alder, lyder rigtigt.

Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Der er åbenbart ingen der har årbøgerne fra tiden før '76 liggende?

Jeg har kun fra midtfirserne...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har tjekket den ned til 1973 kataloget og her er den heller ikke desværre

Jesper

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 28 Februar 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet noget der ligner et datostempel på tunerenheden - 6927! Så det er nok hifi revyen fra '69 eller '70 der skal kigges i - hvis de findes.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Her er lidt billeder (uden trækasse).

Den er fra Danmark, som det kan ses på bagsiden.

Og så lige et par sære detaljer. På stereodekoderprintet er der klippet tre ledninger af. Jeg tvivler på det er noget min far har gjort...

Effektforstærkerne er tilsyneladende opbygget med tre forskellige effekttransistorer - det kunne være interessant at se et diagram... Det er svært at se på billedet, med der er en stor TO-3 transistor i midten, en mindre (TO-66?) øverst og en speciel japansk type der ligner en forvokset TO-220 nederst. Det ligner ikke noget jeg har set før... Effektforstærkerprintene og stereodekoderen har iøvrigt kantkonnektorer i bunden, så de må have været brugt til andre ting også.

Jeg har opdaget 3 "farlige" kondensatorer. Der står Rubycon på dem, men de ligner præcis de Suzuki papir/olie kondensatorer der sidder i gammelt Sansui udstyr. Den ene sidder over netafbryderen, så den skal nok skiftes inden jeg sætter strøm til...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

rubincon er en gamel fabrik kan jeg forstå her, for det var vist der Black Gaet blev lavet som jeg har hørt, om det er rigtig skal jeg ikke kunne sige og rubicon skulle da vist ikke være et dårligt mærke efter vad jeg har hørt

PS. fede billeder

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Den er da nuttet...flot opbygning...den kunne nok spille op til høstfest i et par gulvhornDet ser ud som den den har 3gangs afstemning..ka det passe?

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 03:27 | IP-adresse registreret  

Jensen100 skrev:
rubincon er en gamel fabrik kan jeg forstå her, for det var vist der Black Gaet blev lavet som jeg har hørt, om det er rigtig skal jeg ikke kunne sige og rubicon skulle da vist ikke være et dårligt mærke efter vad jeg har hørt

Jeg mener ikke Rubycon er et dårligt mærke generelt - det er bare lige de grå kondensatorer der gør mig nervøs. Jeg synes de ligner dem her lidt for meget:

The image “http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/Suzuki.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Dem sidder der mange af i Sansui fra 60'erne, og de er stort set altid kortsluttet. Og da de tre i Sanyo'en sidder på "farlige" steder, synes jeg det kunne være en idé at skifte dem...

Citér:
PS. fede billeder

Tak!

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 03:32 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
Den er da nuttet...flot opbygning...den kunne nok spille op til høstfest i et par gulvhorn

Den kunne faktisk spille ret højt med de originale højttalere også (som jeg også skal have fotograferet...). Det sæt + en Beogram 1000 har spillet til skolefest et par gange

Citér:
Det ser ud som den den har 3gangs afstemning..ka det passe?

http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/Sanyo/Sanyo-drejekon.jpg

Du lægger da også mærke til alt! Det havde jeg ikke kigget på, men ja der er godtnok tre FM sektioner på drejekondensatoren. Tunerprintet er lukket inde i kassen, så jeg kan ikke se om alle sektionerne er i brug, men mon ikke de er.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes