Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 08:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Arvet gear har det værdi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 April 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Min far har arvet nogle hifi maskiner som han skal have solgt men vi er lidt i tvivl om hvad disse maskiner går for og tænkte i måske kunne hjælpe.

Maskinerne er i god stand og har næsten ikke været brugt de sidste 15 år.

Det er følgende maskiner:

Revox A-76
Revox A-50
DUAL 1219
Ferrograph Series 7

Det virker alle som modeller der har en vis interesse derude, men det er ikke alle maskiner jeg kan finde til salg andre steder. Hvad tror i de er værd?

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 April 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej Mono.

Prøv at kigge i de passende kategorier på det tyske EBay, det giver generelt en god rettesnor for priserne. Og du kan overveje også at sælge jeres ting der. dansken kan være svær at slå penge af lige nu..

Mvh. Jens/Modifix

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

forstærkeren: 700-1400
Tuneren: 800-2000
Pladespilleren: 600-1700
Ferrografen 1000-2500

priserne er hvad der har gået til inden for det sidste års tid og alt efter stand

Revox forstærkeren er en lidt svampet sag som ikke bryder sig om at ligge stille
Pladespillerene en en af Duals bedste mellemhjulere
Revox tuneren er en endda meget god tuner - men med nedskæringer på FM herhjemme ved jeg ikke hvad du kan hente på det danske marked - blev brugt i Danmarks Radio
Ferrographen er fed og der er samlere til den men den er ret upålidelig og kræver ofte service

fungere alt og er det i pæn stand ville jeg smække det på tysk ebay - Spolemaskinen ville jeg overveje at komme på ebay.co.uk

Herhjemme er vintage brugt priserne i bund og fx og både gammelt revox og gammelt Dual findes både på genbrugsstationen og i kirkens korshær

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra at det er denne ferrograph ?

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Super tak for de hurtige svar, de bliver vurderet idag af en dødsbo køber, hvis han ikke vil give noget for det prøver vi selv at sælge det.

Mange tak for hjælpen jeg vender tilbage med hvad der sker med gearet.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
.... snip....

Ferrographen er fed og der er samlere til den men den er ret upålidelig og kræver ofte service

Værdi'en af en Ferrograph 7 i dag er næsten lig 0 - den er desværre ganske enkel elendig, reservedele væk, med andre ord en tung dørstopper.

Der kan være enkelte der kan have interesse pga eventuelt brugbare dele, men lad være med at stikke næsen op efter nogen synderlig værdi, med mindre tonehovederne utroligt nok, er noget værd.

( maskinen kører med filtpudemodhold på hovederne, der derfor slides utroligt hurtigt )

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2011 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

r-l-b skrev:
.... snip....

Værdi'en af en Ferrograph 7 i dag er næsten lig 0 - den er desværre ganske enkel elendig, reservedele væk, med andre ord en tung dørstopper.

Der kan være enkelte der kan have interesse pga eventuelt brugbare dele, men lad være med at stikke næsen op efter nogen synderlig værdi, med mindre tonehovederne utroligt nok, er noget værd.

( maskinen kører med filtpudemodhold på hovederne, der derfor slides utroligt hurtigt )

tja det er så lidt mere præcist formuleret

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 09 April 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en ven som havde den maskine (dog ikke med ht.i siden)og jeg mener han købte den i 1970.Den kørte i mange år,og lød rigtig godt.Den døde vist nok pga.tonehovederne.Sjovt nok kunne den kun tage 22 cm.spoler

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Jeg havde en ven som havde den maskine (dog ikke med ht.i siden)og jeg mener han købte den i 1970.Den kørte i mange år,og lød rigtig godt.Den døde vist nok pga.tonehovederne.Sjovt nok kunne den kun tage 22 cm.spoler

carsten

Den omgang idioti med filtpuderne på hovederne betød de kunne være opslidte efter blot måneders brug - og ja - spolestørrelsen -  ak ak ......  Braun lavede samme torskedumme ting

Ferrograph tabte seriøst ansigt med 7'eren - og den senere Super7 var ikke meget bedre - først med Logic 7 hjalp det lidt -  de anvendte desværre stadig de hamrende elendige neopren trykruller og mellemhjul ...     Engelsk når det er værst :(

De der vil læse lidt om Ferrograpg kan kigge her http://www.ferrograph.info/

( de har annonceret sitet lukker ned snart )

Jeg har haft en 7'er på besøg .......... det var kort !

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Tak for al informationen det var ikke lige til at finde på google uden mange timers søgen.

Det endte med at min onkel tog dem med hjem, så nu er de out of sight, and out of mind.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes