Forfatter |
|
nikj_dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 15 April 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har en Technichs SL 1100 hvor hastigheden ikke kan reguleres med det indbyggede stroboskop. Når stroboskopet
aktiveres ændres hastigheden!
Jeg har diagram til elektronikken, måske der findes en pålidelig mekanik i Københavnsområdet som kan få den til at virke
korrekt igen?
PS: Når alle husstandens pærer er skiftet ud med led og andre sparepærer, er det slut med at regulere hastigheden på
grammoen!
Mvh.
|
Til top |
|
|
nikj_dk Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen vintage værksteder i København?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 April 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manuale og serive diagram fåes her:Der findes små lampe med 50hz lys som kan eftermonteres Senere og billigere dd pladespillere havde små lamper i klar akryl med strobolys Smid de spare pære ud - de giver et grimt lys, belaster miljøet og bidrager ikke til rumopvarmningen d 8 måneder om året hvor det er en fordel her oppe i det nordlige
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 16 April 2011 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nikj_dk skrev:
Hej, har en Technichs SL 1100 hvor hastigheden ikke kan reguleres med det indbyggede stroboskop. Når stroboskopet aktiveres ændres hastigheden!
|
|
|
Mener du hastigheden ændres - eller ser det bare sådan ud ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
nikj_dk Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@r-l-b sender svar pm.
@jan_stevns, Jeg kan justere hastigheden uden problemer, men jeg er nødt til at tænde en "gammeldags" pære for at få de 50
hz. Når jeg bruger det indbyggede skop, påvirker det hastigheden.
Om det er pæren der trækker for meget strøm, eller noget andet, er jeg ikke klar over.
Jeg er glad for spillen, og kunne godt tænke mig at den fungerede 100%, sådan har jeg det med elektronik og biler, jeg er ikke
sikker på om det kan helbredes.
Mvh.
Niels P.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 17 April 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nikj_dk skrev:
@r-l-b sender svar pm.
@jan_stevns, Jeg kan justere hastigheden uden problemer, men jeg er nødt til at tænde en "gammeldags" pære for at få de 50 hz. Når jeg bruger det indbyggede skop, påvirker det hastigheden.
Om det er pæren der trækker for meget strøm, eller noget andet, er jeg ikke klar over.
Jeg er glad for spillen, og kunne godt tænke mig at den fungerede 100%, sådan har jeg det med elektronik og biler, jeg er ikke sikker på om det kan helbredes.
Mvh. Niels P. |
|
|
Jeg er lidt pas - ifølge diagrammet lyser pæren lige så længe der er tændt for pladespilleren
er det en mkII version du har ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 17 April 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forståer ikke helt hvad du mener med at når du bruger stroboskop på virker det hastigheden.
Der er jo som Jan siger lys i strobo.lyset når du tænder for 33 el 45. Er den pære sprunget eller ej.
Hvis den kører for hurtig eller for langsomt,kan du justere på de to potmtr.
carsten
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 April 2011 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det gør den ikke man skal trykke for at få lys i den - hvilket også fremgår af manualen - jeg kan ikke huske om det er en mk 1 eller 2 - men det er en fed pladespiller men træls at den laver u orden når man tænde strobo lyset - det lyder til at være en eller anden komponent i det tænd sluk kreds løb som ikke længere virker efter hensigten så der bliver spændingsfald i hastighedsreguleringen
(den var for år tilbage min - jeg savner den i ny og næ - armen var rigtig fed)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 17 April 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting kan være disse to justere skruer,der sidder under pladetallerknen.Der er en for hver hastighed.De kan være skruet helt ned eller helt op.Prøv at sætte dem i midter stilling og så juster med drejepot.så skal den køre præcis.
carsten
|
Til top |
|
|