Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 30 Januar 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 02:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
vildt som du har gang i den Jan, hvor købes og hvad koster nye hoveder ?
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 05:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
vildt som du har gang i den Jan,........ |
|
|
Mjoehh - der er pænt travlt for tiden , mildest talt.
D A O skrev:
...... hvor købes og hvad koster nye hoveder ?
|
|
|
Jeg køber hoveder overalt de findes - ret typisk ligger de omkring en 5-600 kroner stykket.
En B77 eller PR99 er temmeligt svær at erstatte med noget andet, der er jo kun få andre fabrikater der kan leve op til den stabilitet og servicevenlighed.
Og projekt Frankenvox trækker længere og længere ud, da alle de maskiner jeg får fingrene i alt for hurtigt ryger ud af vagten igen til glæde for værdigt trængenede.
Jeg har lige torsket mig og demonstreret en PR99 for en gruppe unge mennesker...... dumt dumt dumt ... nu blev ventelisten da om muligt endnu længere.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg har lige torsket mig og demonstreret en PR99 for en gruppe unge mennesker...... dumt dumt dumt ... nu blev ventelisten da om muligt endnu længere."
Ja, det var naturligvis dumt, for konsekvensen kan blive, at flere vil flokkes om de spændende fund af rullemaskiner, og brugtpriserne vil stige. Og flere vil opdage preindspillede spoler med fx Beatles, som der er et rigt udvalg af pt på engelske eBay. Eller måske en sjælden med Nina & Frederik, og tonerne vil strømme med lyden af i går, og de kommer ikke bare streamende, men spolerne giver illusion af, at musikken formes her og nu, - og så i besnærende lydindpakning, som kun spolerne fostrer. Måske bliver nye båndentusiaster født.
Så er spørgsmålet, hvad der er i det for dig, Jan. Udover glæden ved at bruge sine talenter og tid og besvær og endda penge. Med andre ord flere kors, men som du har fortalt også en bunke bånd, men stjernerne skal have tid til at vise sig. I stedet for at lade de andre stå, står du til søs, og i stedet for at høre peaket uden engagement, bygger du fundamentet for dine fremtidige beundrere. Hvem ved, måske vil vidunderne fra dit samlebånd køre endnu om 50 år, i futuristiske miljøer, og når interesserede spørgsmål kommer, vil svaret være "jo, men det var jo, fordi Jan demonstrerede dengang for længe siden". Stribevis af stjernetanker vil ramme dig, mens dem, der bare sad i fine kommissioner, forlængst er blevet glemt.
Forhåbentlig vil der også til den tid være nogle, der kan servicere maskinerne.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo næsten ordstrømme på Søren Rislund niveau 
aristona skrev:
Forhåbentlig vil der også til den tid være nogle, der kan servicere maskinerne.
|
|
|
Jamen det er jo også det, han (Jan) forsøger at fremavle i dagtimerne . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 321
|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange maskiner beholder du så til eget brug, for de ryger vel ikke ud af vagten allesammen
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2013 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
k.s.p skrev:
Hvor mange maskiner beholder du så til eget brug, for de ryger vel ikke ud af vagten allesammen  |
|
|
Uff da - det var det værste spørgsmål nogen kunne stille mig !
Jeg håber på en Sony 755 og en Revox PR99 er det jeg kan nå ned på.
en Tandberg 3000x i 2spor klarer digitalisering af lydbrevene, da den kan køre 4.76cm/s.
B77'erne er turnaround maskiner - jeg sælger kun en renoveret, hvis der kommer en def. retur
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
jarech Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 01 Februar 2013 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan, Skal selv til at renoverer en PR99 mk3 den skal have nye tonehoveder, modificeret tape-lift mekanisme, modificerede tape-tension guidepins samt et nyt keybord det vil sige en grundig omgang så er der andet jeg burde kigge efter når jeg alligevel har den skilt ad. Har du en god adresse til en der kan justerer den ind igen efter sådan en omgang.
Mvh. Jan Christensen
__________________ JCH
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Februar 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kører.......triller.......og ruller bare der' u'a'....  Lækkert.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jarech Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par billeder af de modificerede tape transport dele, der er ø6mm glidelejer på tape-lift og Ø7mm kuglelejer på tape-tension. Så ingen slidte guide-pins mere.  
__________________ JCH
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke indsætte det ene af billederne under det andet, så du ikke øger bredden her på siden? __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jarech Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Kan du ikke indsætte det ene af billederne under det andet, så du ikke øger bredden her på siden?  |
|
|
Det vises korrekt i firefox som jeg anvender men åbenbart ikke i explore. __________________ JCH
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich: Opera gør også bare siden mere bred men Chrome smider en newline
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den virker fint hér i IE9  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser også normalt ud nu her hos mig. Så noget er blevet ændret i mellemtiden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|