Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilke earplugs/hovedtelefoner til iPod? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg har som så mange andre konstateret at de medfølgende earplugs til iPod stinker

Så de skal selvfølgelig skiftes ud. Jeg har søgt på tidligere tråde, og fundet bl.a. Sennheiser MX500 interessante (169 kr hos Hifiklubben, ret overkommelig pris).

På den anden side har jeg også overvejet et sæt lukkede hovedtelefoner eller noget i den stil, da jeg som oftest vil bruge iPod'en mens jeg sidder på min flade på et hostel i Australien eller lignende... På den anden side fylder sådan nogle en hel del i tasken. Men der fik jeg anbefalet Sony MDR-V700 som jeg synes ser ret lækre ud. De er dog dyre, koster 1600 kr herhjemme, og ca. det halve i Tyskland. Det synes jeg dog stadig er en fandens masse penge når jeg allerede, kun i denne uge, har brugt på den forkerte side af 5000 på mp3-afspiller og digitalkamera...

Hvad med Sennheiser PX 100 og evt. PX 200? Nogen der har erfaringer med en af de modeller, eller evt. begge? Virker jo umiddelbart som en meget god mellemting...

Nå, men det jeg egentlig gerne vil høre er hvad I bruger til jeres bærbare musik, og selvfølgelig om det er noget I kan anbefale...

På forhånd tak

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej Rapper.

Jeg bruger dette sæt, der fulgte med min S/E W800i, og jeg mener at selve earplugs'ne er OEM fra Creative (http://dk.mp3gear.com/product.asp?id=223)

Systemet med gummiet, der lukker helt tæt i øret, er et meget godt kompromis mellem god lyd og størrelse på høretelefonen.

Hvis det skal lugte  lidt mere af hifi kunne du jo prøve at snuse til denne nyhed: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1133&zoneid=1

Jeg går selv og tumler med tanken om at prøve iCans...

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Hej Rapper.

Jeg bruger dette sæt, der fulgte med min S/E W800i, og jeg mener at selve earplugs'ne er OEM fra Creative (http://dk.mp3gear.com/product.asp?id=223)

Systemet med gummiet, der lukker helt tæt i øret, er et meget godt kompromis mellem god lyd og størrelse på høretelefonen.

jeg har selv den ovennævnte hovedtelefon, men jeg synes ikke helt der kommer nok detaljer med, og bassen er heller ikke for dyb, men til gengæld buldre den heller ikke. mellemtonen er dog helt hæderlig. hvis man ikke går så meget op i det andet kan jeg fuldt anbefale den.

hvis man godt vil have den type hovedtelefon har jeg forstået sådan at det er shure der skulle være de bedste.
man kan købe "shure ec2" hos aage.dk for 700 kr.

Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

miklthom skrev:

hvis man godt vil have den type hovedtelefon har jeg forstået sådan at det er shure der skulle være de bedste.
man kan købe "shure ec2" hos aage.dk for 700 kr.

Det er lige lovligt mange penge for et sæt earplugs, selvom de ser ret gode ud... Desuden synes jeg at det der in-ear noget føles ret klamt

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Får faktisk sådan et sæt fra en kammerat... Kan da lige prøve det, men er ikke så meget for in-ear hovedtelefoner...

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale Sennheiser MX500, de er virkelige gode! Utrolig god lyd iforhold til den beskedne størrelse, og så er ledningen lige tilpas lang. Ikke så lang, at man ikke kan gemme den hvis man går med den, men samtidig lang nok hvis du forstår  Køb dem, du vil ikke fortryde det!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Af ITE hovedtelefoner synes jeg MX500 er i særklasse, og det til en pris på 169,- Jeg har faktisk ikke hørt nogen der var bedre, før man går over til bøjlemodeller.

Af bøjlemodel bruger jeg Sennheiser PX100. Den er sammenklappelig så den ikke fylder ret meget, og så spiller de rigtig godt - og klasser bedre end ITE modeller. Den eneste ulempe er, at det er en åben hovedtelefon.

Skal det være lukket, mener jeg Sennheiser PX200 ligger lige til højrebenet, i forlængelse af PX100. Men jeg ville også prøve Denon AHG-500 til 499,- De bør kunne A-B testes i Hifiklubben.

Nu ved jeg jo at du skal bruge den på backpack tur. Og der må det alt andet lige være en fordel, at PX200 kan klappes sammen i den medfølgende hardbox.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

mx500 er et par af de bedste earplugs jeg har hørt...
god er det helt generelt og mere gældende for hovedtelefoner endda - der mangler bund i mindre højtalere -> earplugs...
Hvis man kan leve med at man løber rundt med et par luksus ørevarmere som også fylder noget mere vil det give en klart bedre lyd, og hvis man også vil være venlig mod sine omgivelser køber man dem lukkede, det giver desuden også bedre lyd i støjfyldte miljøer...

men luksusørevarmere frem for earplugs er nu min mening
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

MX500 er nok det der giver mest "value for money". Jeg har et par PX200 og de spiller fint, men ikke helt på højde med "fuld-størrelse" hovedtlf.
og jeg ville ikke rende rundt med dem blandt andre mennesker Hvis du gider at slæbe på dem er det OK, men til ipod brug ville jeg til hver
en tid vælge noget der er mere kompakt - ellers går ideen med den lille størrelse på ipod'en ligesom fløjten synes jeg

/U.

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Du kan også tage en kigger http://www.ilounge.com/index.php/reviews/review_grades/C79/

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter et sæt Koss Porta pro, de klasser bedre end diverse Sennheiser nævnt tidligere i tråden, dog er de også en anelse dyrere.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Jeg ville gå efter et sæt Koss Porta pro, de klasser bedre end diverse Sennheiser nævnt tidligere i tråden, dog er de også en anelse dyrere.

Jeg gav faktisk min bror sådan et sæt i julegave Så har selvfølgelig prøvet dem på min iPod. Min bror er ret glad for dem, jeg syntes sådan set også de lyder ret godt, men kunne jo være at der fandtes bedre... Desuden er de ikke særligt lækre, bryder mig især ikke om den "bare" metalbøjle

De er dog ikke dyrere end de Sennheiser der er nævnt, de kan fås hos shg.dk til 269 kr. Købte dem selv hos cdon.dk for 279,-...

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Enig, kønne er de ikke, men de lyder rigtigt godt, og specielt til den ret lave pris som du har givet for dem.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have kvalitets plugs, så kommer du ikke uden om Shure og Etymotic's sortiment. De er markedsleder indenfor dette segment. Jeg synes du, skulle tage springet og prøve den mindste model fra Shure (E2c). Jeg har selv E4c, og det er kram! Der er 30 dages returret på Shure produkter (men snak lige med forhandleren for en sikkerhedsskyld). Så er der vist ingen undskyldning for ikke at prøve dem.

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Enig, kønne er de ikke, men de lyder rigtigt godt, og specielt til den ret lave pris som du har givet for dem.

Efter det indlæg jeg skrev i går satte jeg mig faktisk i en halv times tid og hørte musik på iPod'en med Koss hovedtelefonerne, og må jo give dig ret i at de virkeligt er gode! Men synes til gengæld ikke de er voldsomt behagelige at have på i længden, ens ører bliver ret klamme efter en halv times lytning...

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hvis du vil have kvalitets plugs, så kommer du ikke uden om Shure og Etymotic's sortiment. De er markedsleder indenfor dette segment. Jeg synes du, skulle tage springet og prøve den mindste model fra Shure (E2c). Jeg har selv E4c, og det er kram!

Kunne godt tænke mig at prøve disse. Men synes at 700 kr er meget for et par earplugs, og bryder mig som sagt ikke om in-ear earplugs...

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

WOW !!

Ser spændende ud, om end det er fladt at skulle rende rundt med en ekstra box i lommen.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Rapper: Du ved godt du kan indstille dem på siden, hvor hårdt de skal trykke mod øret, for jeg har ikke umiddelbart nogen problemer med at mine ører bliver klamme efter længere tid, medmindre jeg bruger dem når jeg er til træning?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

WOW !!

Ser spændende ud, om end det er fladt at skulle rende rundt med en ekstra box i lommen.

Ja, det ser skam lovende ud! Men mon ikke den bliver ret dyr?

miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
AM-E skrev:
Hvis du vil have kvalitets plugs, så kommer du ikke uden om Shure og Etymotic's sortiment. De er markedsleder indenfor dette segment. Jeg synes du, skulle tage springet og prøve den mindste model fra Shure (E2c). Jeg har selv E4c, og det er kram!

Kunne godt tænke mig at prøve disse. Men synes at 700 kr er meget for et par earplugs, og bryder mig som sagt ikke om in-ear earplugs...

hvis de nu spiller som 700 kr. er der vel ikke noget i vejen. Men hvis du ikke kan lide at have dem er det eslvfølgelig lige meget. Synes dog du lige skulle give dem en chance.
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes