Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 13:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Valg af høretelefoner?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
newb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg har i et stykke tid nu, været på jagt efter nogle gode full-size høre"bøffer", som først og fremmest skal kunne spille god musik, men også være gode sådan allround.

Jeg har kigget lidt rundt omkring, og blandt andet set på nogle Beyerdynamic DT 880'ere som jeg synes lød spændene, men der er bare SÅ mange at vælge imellem. Prisen skal bare være fornuftig, da jeg desværre ikke er millionær.... endnu:D

Så var det lige jeg faldt over den her side, og det var lige den jeg ledte efter.

Så nu vil jeg spørge jer, alle dem der har forstand på det:D, hvilke full-size høretelefoner kan i anbefale, til sådan hverdagsbrug, der har super god lyd. Jeg bruger jo min iPod hver dag til og fra hhx/arbejde mm.

Håber i kan hjælpe mig

PS! jeg er også på udkig efter nogle nye IEM høretelefoner, altså nogle af de helt normale små nogle, så hvis i har nogle råd der tager jeg imod dem med kyshånd. I kan godt høre jeg er helt håbløs ikP

PPS! Jeg ved godt jeg bliver ved, men det her er det sidste. Hvis i nu lige ved hvad jeg skal have, kunne det så være i ville af med hvor man kunne få dem henne? Gider jo ikke rende byen tynd for noget man måske kun kan få på nettet, hvis i forstår hvad jeg mener.

Til top Vis newb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newb

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et par Sennheiser HD 595 til min mp3-afspiller. Dem har jeg været rigtig glad for. Der er en anmeldelse af dem her på siden. De får virkelig alle detaljer med. De er meget robuste, og der er ingen vindstøj når man cykler selvom det er en åben konstruktion.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Grado's hovedtelefoner skulle spille en rigtig god gang musik. De er nok ikke så moderigtige at se på som så mange andre eller så langt fremme i skoene teknologisk som f.eks. Sennheiser men det er vel musikken det drejer sig om?

Lydbutikken på Frb. sælger dem

Gradolabs.com

Har selv et par Beyerdynamic DT 990 som har tjent mig godt med en all-round homogen gengivelse (måske ikke den mest detaljerede). Jeg foretrækker "musikalsk" frem for klinisk.

Hvad skal de parres op med?

Edit: Skal det forstås sådan at de store hørebøffer skal kombineres med din iPod?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

newb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Før havde jeg nogle Philips  SBC HP800 som de store drenge, og nogle ganske standard iPod hvide host l**te host høretelefoner, der konstant går sådan i msåstykker. Nogle gode bud i er kommet med, bare bliv ved

newb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

ja.. de store må MEGET gerne kunne bruges på min iPod.. Lige meget om der skal forstærkere til. De kan jo skaffes:D Dog er de lidt svære at rende rundt med.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Der er nok forskel på hvilke hørebøffer jeg ville anbefale afhængig af hvilken sammenhæng du primært har tænkt dig at bruge dem i.

Vil din signalkilde uanset om du er hjemme eller på farten være din iPod eller skal "bøfferne" også sluttes til et hjemmestereo?

Hvor vil de blive brugt mest?

Jo mere information du giver jo nemmere er det at komme med forslag.

newb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Det kommer meget and på hvor gode de er. De gamle hørebøffer jeg brugte brugte jeg kun der hjemme når jeg virkelig skulle nyde musikken, og ville også meget gerne have brugt dem ude. Der var bare lige det problem at de sendte lige så meget lyd ud, som de gjorde ind i mit øre. Derfor blev jeg nødt til at bruge de små.

Dog er der en meget stor chance for at jeg mest kommer til at bruge de store, hvis det viser sig at de kan holde lyden inde. De skal altså både kunne stoppes i iPoden, men også i en ting som bærbar. Jeg har ikke lige noget anlæg pt, da det gik i stykker.

Det er blandt andet også derfor jeg er på udkig efter nogle små, som jeg dog ikke lægger så meget tryk på. ¨

Så mine kommende hørebøffer skal for det meste bruges til iPod hver dag (derfor er jeg meget glad for god lyd, og god bass for guds skyld), de skal bruges lidt til bærbar (spil,film osv) og sidst men nok ikke så meget, hvis slet ikke til anlæg. Men jeg ligger selvfølgelig mest vægt på de er gode til iPod, og så må de bare "do" til andre ting.

Håber det er beskrivende nok

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

Så er det nok ikke lige Grado'erne du er ude efter.

Du skal ud fra din beskrivelse måske have nogle af den lukkede type der ikke sender lyd ud til omgivelserne. De er generelt også gode til bas.

På den anden side er det ikke sikkert det er det store problem som "JBL Ti" også er lidt inde på. Desuden er de fleste gode hoved-tlf. til hifi brug jo også åbne typer (de lukkede bruges mere i studie-sammenhæng).

Et muligt problem med et par store lukkede hørebøffer er at det vil svække din opfattelse af hvad der foregår i trafikken hvis du f.eks. cykler... Men den problemstilling er jo ikke just hifi-relateret.

Du har ikke nævnt noget om prisleje???

Et par gode Sennheiser i hvilket prisleje vi nu snakker om er vist aldrig at foragte. Som f.eks. et par HD 595. Der er vel en grund til at de er markedsførende?

Tjek Tape Connection's liste over telefoner ud her:

Sennheiser@TC

Et lille tip: Hvis du vælger at bestille hos TC kan det måske være en fordel at gøre det pr. telefon.

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

newb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hehe.. Det med de lukkede hørebøffer og trafikken... øhmm... Selvfølgelig har du ret, men det tager jeg ikke så tungt.

Tror jeg vil kigge lidt på nogle sennheiser, de lyder som nogle lovende nogen, der kan lidt af hvert. Om det så bliver HD 595 eller DT 990, hvis det overhovedet bliver ´nogle af dem, det må vi jo se.

De der HD 595 er jo lukkede ik'? Der er jo meget bedre lyd i dem end f.eks de små høretelefoner.

Hvis det er nogle last comments om hvilke af de 2, eller andre- det burde være, så er jeg stadig åben for det.

addition: jeg var lige lidt inde og kigge på: http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=7& ; ; ;emne=produkt&gruppenr=22

hvor der jo er en masse gode ting. Jeg kiggede blandt andet på nogle HD 600 til sammenligning med nogle HD 595, hvor den eneste synlige forskel var at HD600 har en ledning til hvert øre, som godt kan give få problemer måske. Hvilken af de to skulle jeg eventuelt vælge?

Der står også at åbne oftest har best lyd, og lukkede isolerer lyden mest... findes der ingen mellemting?

Prisen må bare ikke være over de 3 kilo.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

HD 595 er åbne.

HD 600 er naturligvis en del bedre end HD 595. Den koster jo også 50% ekstra så mon ikke der er brugt nogle mere eksotiske materialer?

Det med at du foretrækker ledning kun til det ene øre er selvfølgelig også værd at tage med i dine overvejelser.

Hvad med at tage din iPod i lommen og cykle hen til en forhandler og lyt til nogle forskellige modeller? Du bor jo i KBH så det kunne være f.eks. KT Radio eller Topsound.

Det kan jo også være at du finder at det ikke nødvendigvis er den dyreste hovedtlf. (inden for dit budget) du foretrækker?
Bærekomfort er også vigtig og det kan du jo ikke læse dig til.

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

sennheiser 280pro, lukkede, max gode til lomme mp3'er!! Billige i tyskland. Eller s måske nogle fra Beyer, lidt federe bas.

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad, vil jeg anbefale senheisser.

Til mobilt brug, gå efter PX serien

Til hjemmebrug, gå efter de åbne modeller i prisklassen 1200,- og opefter.

I starten kan de lyde lidt voldsomme i diskanten, men tilspilningen er helt tydelig at bemærke over tid, hvilket gælder for både PX og de større modeller. Har selv både HD 570 og PX 200 modellerne, og især HD 570 spiller helt fantastisk og har uovertruffen komfort. Alle vitale dele kan desuden udskiftes.

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

anderspj skrev:

Uanset hvad, vil jeg anbefale senheisser.

Til mobilt brug, gå efter PX serien

Til hjemmebrug, gå efter de åbne modeller i prisklassen 1200,- og opefter.

I starten kan de lyde lidt voldsomme i diskanten, men tilspilningen er helt tydelig at bemærke over tid, hvilket gælder for både PX og de større modeller. Har selv både HD 570 og PX 200 modellerne, og især HD 570 spiller helt fantastisk og har uovertruffen komfort. Alle vitale dele kan desuden udskiftes.

Jeg synes nu at mine HD 595 var meget tilbagetrukekde i diskanten i starten. Vil sige at de spiller meget neutralt nu. Jeg bruger dem selv til at cykle med, og det vil jeg helt klart anbefale dem til. Ingen vindstøj og pasformen er super god til mig. Ingen gener og ikke noget der skal rettes mens man kører. At der ikke er nogen vindstøj, plus at de er åbne, gør også at man samtidig kan høre trafikken, så de er også ret sikre at cykle med.

Men det er jo bare med at komme ud og prøve nogen forskellige mærker og modeller i butikkerne, så du kan se hvad der passer bedst til dit hovede og dine ører (og din pengepung) 

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

SANmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 08 November 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hvem sælger beyerdynamic DT 880 i Kbh???

Mvh

SANmann

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes