Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Shure E5C eller Sennheiser HD650 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg står lidt i et delemne, da jeg mangler et par hovedtelener til mine løbeture med min kommende Iaudio 6, såvel også til musik og film derhjemme. Jeg har kigget i lang tid på Sennheiser HD650, som kan fåes til 2000 kr. nu om dage, men dem kan jeg jo ikke rigtig tage med på farten, så der er jeg faldet over Shure E5C.

Spørgsmålet er om Shure E5C er bedre end Sennheiser HD-650 på alle områder? Eller om man skal skaffe sig Sennseiseren til musik og film derhjemme, og "nøjes" med Shure E4C til løbeturene til samme penge som E5C'eren.

Hvis Shure E5C er overlegen af mine valg, så bliver det uden tvivl dem. Men er der nogen, som kan hjælpe mig lidt på vej?

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 December 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

køb sennheiser px 100
Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 December 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hammergodt forslag, for der er jo næsten ingen som helst forskel mellem et sæt PX100, 650 og Shure E5C heller ikke prismæssigt.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 December 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Personligt vil jeg ikke bruge mine penge på E5c. Har en kammerat som er musiker, og han bruger netop denne model. Den er fantastisk god til gengivelse af mikrodetaljer m.m., når vi snakker om gode optagelser, men jeg (og han) mener ikke rigtig, at man kan sammenligne in-ears med store "hørebøffer". E5c er først og fremmest udviklet til professionel brug. Detaljegraden er måske bedre, men selve lydbilledet virker altså større med "rigtige" hovedtelefoner - i hvert fald efter min erfaring.

Hvis E5c bare skal bruges på løbeture og andre små fornøjeligheder, vil jeg ikke anbefale den. Så hellere investere i et par E3c eller E4c. Jeg bruger selv E2c til løb og træning (E4c til "on the go"), og den er rigtig god - eneste ulempe er bare, at den kan være lidt "bulky". Du kunne også tage et kig på Jays D-Jay som er "low profile" (lavet af manden bag Jens Of Sweden). Ellers er der et hav af andre muligheder i de lavere prisklasser. Bl.a. fra Creative, Etymotic (entry level), Sennheiser, Sony.

Summa summarum: Hvis du vil lytte til musik derhjemme køber du et par ordentlige hørebøffer. Til løb/motion bruger du et par billigere in-ears. Jeg er selv fortaler for Shure pga. mine gode erfaringer med producenten, og der er aldrig noget galt med deres service. De giver dig fuld 2års garanti mod fejl. Du får et par nye - no questions asked, medmindre du har kastet rundt og trampet på dem.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Det tog lidt tid før nogen svarede  Men det endte altså med, at jeg købte Shure E500 PTH - afsløseren til E5C. Jeg skal dog have et par nye, da den ene "stift", hvor de skum skal sidde knækkede af, da jeg tog den ud af øret. Jeg måtte bruge en pincet for at få den ud. Var lidt nervøs der.

Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 December 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Det tog lidt tid før nogen svarede  Men det endte altså med, at jeg købte Shure E500 PTH - afsløseren til E5C. Jeg skal dog have et par nye, da den ene "stift", hvor de skum skal sidde knækkede af, da jeg tog den ud af øret. Jeg måtte bruge en pincet for at få den ud. Var lidt nervøs der.

Argh sorry. Så slet ikke, at ham "Sennheiser" gutten havde genoplivet en gammel tråd. Er du ellers tilfreds med E500?

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Både og..! Bruger dem med en Ipod, som jeg låner af min bror indtil jeg får en ordentlig mp3-afspiller. Denne Ipod har ikke mulighed for lossless format. Ellers lyder de fleste sange fantastisk. Diskanten og mellemtonen er helt i top. Men i nogle bass områder kan de godt skratte lidt med mindre jeg skruer ned. Hører meget dance/trance osv. Den må vel afsløre alt.

Tror dens svage side er hård/skrattende bass, men når det er blød bass lyder det rigtig godt. Har også hørt Superman Returns Soundtrack på dem. Det er som om at være i biografen.

Noders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Men fik du så et nyt sæt E500PTH gratis?

Jeg har nemlig også været enormt interesseret i dem. Jeg synes de ser ud til at være helt fantastiske. Jeg har bare desværrer aldrig haft mulighed for at prøve et par  Er der nogen, der ved hvor man kan prøve dem, eller nogen tilsvarende? Eller bare nogle gode hovedtelefoner? Jeg har nemlig været inde i Hi-Fi klubben, og der hænger der bare nogle forskellige hovedtelefoner på et stativ. Uden at de er tilsluttet noget. :-/

Til top Vis Noders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noders

Noders
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hammergodt forslag, for der er jo næsten ingen som helst forskel mellem et sæt PX100, 650 og Shure E5C heller ikke prismæssigt.

Nej, kun 4.500 kr.

Til top Vis Noders's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noders

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes