Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Er der ikke nogen her der har gjort sig nogle af de samme overvejelser/erfaringer som mig?
Mit musikforbrug består idag næsten udelukkende af aflytning igennem hovedtelefon (Grado SR 225) via en NAD 7020e reciever tilsluttet et Creative Audigy 2 lydkort.
Stilen er Pop/Rock og kilden er MP3 (224bps) eller VMA fra TDC (iøvrigt lidt skuffende kvalitet, men det er jo en anden snak). Jeg overvejer iøvrigt at starte forfra med ripning i en bedre kvalitet (bruger Audiograbber).
Derudover ser jeg en sjælden gang en DVD på computeren igennem et par billige højtalere hvilket er OK (ingen surround her). Jeg spiller heller ikke computerspil.
Jeg ønsker kort sagt at optimere musikoplevelsen igennem høretelefoner.
I den forbindelse har jeg overvejet et par ændringer.
1) Et nyt lydkort (eventuelt med en god "stor" hovedtelefon-udgang). Internt/eksternt(USB)???
2) En ren hovedtelefon-forstærker (hvis de kan købes for en fornuftig pris), eller måske bare en anden forstærker? (Jeg har en SAE I102 forstærker til at stå som jeg ikke har prøvet endnu, men det bliver lidt af en klods på computerbordet)
3) En kombination af ovenstående.
Jeg overvejer også at udskifte mit standard signalkabel. Er det penge givet godt ud? Nogen forslag?
På spørgsmålet om hvad det samlet set må koste? vil jeg sige at det er svært at svare på, når man ikke rigtigt ved, hvad der findes derude, men vi taler ihvert fald ikke om mange tusind kr.
Nogen forslag til hvordan jeg eventuelt kan gribe det an? Vær gerne specifik da jeg ikke har været "med på vognen" i mange år.
På forhånd tak.
|