Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilken MP3-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mlvn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står og skal bruge en MP3-afspiller, men aner absolut nul og en skid om den slags

Derfor søger jeg lidt vejledning, til at finde en så god en af slagsen som muligt!

Apparatus skulle helst gerne være på minimum 4 GB og så skal det være muligt at smide mine rippede cd'ere ned på maskinen uden ballade (har hørt historier om Ipod's osv. hvor dette var umuligt).

På forhånd tak!

mvh

MLVN

Til top Vis mlvn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mlvn

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hmm... Jeg tror at du er kommet til den forkerte webside - mp3 og lign. er ikke så velset her inde

Jeg har svært ved at tro, at der skulle være de nævnte problem med Apple's afspillere....

mlvn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Hmm... Jeg tror at du er kommet til den forkerte webside - mp3 og lign. er ikke så velset her inde  

OK... Fik bare anbefalet dette forum af en bekendt :) Men hvorfor er det ikke velset?

Frede24V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 November 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Iriver IHP 120, det er den bedste MP3 afspiller jeg nogensinde har købt..

Den er ufattelig nem at ligge musik ned på, den ligger sig ind som et flytbart drev, så er det bare at smide musikken ind.

Der er ingen programmer eller drivere der skal installeres, og afspilleren virker med det samme du tænder den.

Kan kun anbefale Iriver. der medfølger også et sæt sennheiser øreproppper med til alle Iriver mp3 afspillere, det er også værd at tage med i sine overvejelser.

Med venlig Hilsen Frederik.

Til top Vis Frede24V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede24V

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 18 November 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

mlvn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene!

Er der nogen der kan be- eller afkræfte problematikken i alt ligge mp3'ere, man selv har rippet fra sin lovligt købte cd'ere, ned på eksempelvis en Ipod Nano?

mvh

MLVN

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 November 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

mlvn skrev:

Tak for svarene!

Er der nogen der kan be- eller afkræfte problematikken i alt ligge mp3'ere, man selv har rippet fra sin lovligt købte cd'ere, ned på eksempelvis en Ipod Nano?

mvh

MLVN

Det har jeg absolut ingen problemer med. Det der til gengæld er vigtigt når vi snakker iPod er, at hvis du har indspillet al din musik i WMA, skal iTunes konvertere det hele til enten AAC (bedst) eller MP3. Altså kan en iPod ikke afspille WMA-filer. Desuden kan du kun bruge en iPod sammen med iTunes, dvs. overføre musik osv.

Du kan jo evt. hente programmet ned i forvejen og arbejde lidt med det. Kan du ikke lide programmet, kan du ikke lide iPod. Sådan er det bare.

Ellers kan jeg ikke sige andet, end at det er fantastisk dejlig MP3-afspiller og programmet er lige så godt. Men sådan er vi jo alle så forskellige.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 18 November 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:

Pladder!

Der er adskillige tråde om Squezebox eller hvad det nu er den hedder - så emnet interesserer mange herinde.

Webmonkey skrev:

Jeg har svært ved at tro, at der skulle være de nævnte problem med Apple's afspillere....

Jvnf. din første udtalelse har jeg nu svært ved at tro du har nogen som helst forstand på emnet - så hvad skal vi bruge det til?
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 18 November 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger min Sony Erichson mobil som MP3 afspiller - fungerer glimrende til mit behov... og så er jeg fri for at slæbe rundt på alt for mange gadgets.

Ulemper:

1. De medfølgende ørebøffer er ikke de fedeste til musik - kan dog løses rimelig billigt, enten ved at købe nogle bedre bøffer, eller et kabel der giver mulighed for at tilslutte almindelige steroebøffer, så det er muligt at få lige præcis den lyd man ønsker...

2. Det største kort jeg har kunnet opdrive (det er de helt nye mega-mikro-kort) er på 1Gb... min mobil er dog ikke en af walkman-modellerne, som jeg tror bruger de lidt ældre og større kort, der vist fås med større kapacitet. Og anyway er det vel kun et spørgsmål om tid før de små kort får mere kapacitet. De fylder ufatteligt lidt (1x1cm), så man kan på den anden side ha' rigtig mange kort i lommen
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes