Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvilken musikafspiller ? (Cowon U3/D2) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg går og overvejer at købe en bærbar musikafspiller, da min mobil er elendig til formålet. Men, mit første klare valg var selvfølgelig en Ipod Nano 2.g 4 eller 8 GB, nu er det så ved at gå op for mig at den er meget mangelfuld i forhold til nogen af de andre ønsker jeg har. Jeg har ind til videre ca. 7 GB musik i MP3 (320 Kbit VBR), men går og overvejer at rippe til FLAC i stedet. FLAC er jo det første problem for Ipod'en, og jeg har derfor været i gang med at kigge på andre afspillere. Creatives afspillere har aldrig været noget for mig (lidt designfreak er man vel?). Sony er som regel opreklameret, og har dårlig software (Har jeg læst).
Derfor har mine øjne fanget Meizu M6 (miniplayer), men jeg har læst flere steder at betjeningen af den er lidt mærkelig/forvirrende ?
Jeg har så kigget på Cowon U3 4GB, som umiddelbart ser ud til at opfylde mine behov, nogen der kender noget til den ?
Deruover har den jo en storebror i form af D2, men så vidt jeg kan forstå er den ikke så optimal til musik, pga. af touchskærmen ?
Nogen der har andre forslag ?
Til top Vis mazlink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazlink Besøg mazlink's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Jeg ejer en Meizu M6 4gb (fåes også i 8gb) og mener bestemt ikke at betjeningen er underlig, det tager et par timer at vende sig til den, men det er så det. Desuden kommer der tit ny firmware ud, så de bugs der var i de tidligere modeller er der ikke længere. Og da de fleste reviews de er ret gamle, dvs. fra dengang den kom ud, skal du ikke lægge særlig stor vægt på dem.
Desuden er den ret let at "customize" så hvis du ved lidt om programmering kan du lave meget selv.

D2 er eftersigende ret god, den har sammen med Meizu´en den bedste lydkvalitet blandt nogen mp3´ere, den kører vidst med en Burr-Brown Dac, men udover det kender jeg den kun pr. hvad jeg har læst.
Men der er nogen gode review inde på head-fi.org

Tja, du har nævt de to bedste mp3´ere på markedet så.... Men husk du kan faktisk købe en lydpotte også Rockboxe den, dvs. smide noget anden firmware over på den, også slippe for Itunes from hell, og kunne afspille FLAC.

Men jeg vil sige, køb en Meizu på ebay, der kan du fra tid til anden få en rigtig god handel, bare husk et originalt Meizu silicone skin.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Så du mener at hvis jeg skal bruge en til musik skal jeg hellere kigge efter en Meizu M6 8 GB ?
Ved du hvad man skal programmere i, for at "customize" ?
Følger det silikone skin med ? eller er det noget man skal købe ved siden af ?

Ipod Nano 2.g kan ikke Rockboxes endnu desværre, og den almindelige Ipod er for stor til min smag.

Hvis jeg skal have nogen In-ear, skal jeg så kigge efter Shure e2c eller nogen UE ? Hvis man ser på at jeg er en fattig studerende, der bare lige skal igang, og så senere kan opgradere, når jeg får råd til det.
Til top Vis mazlink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazlink Besøg mazlink's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Til musik er en Meizu super, og den er også ok til film 
Jeg tror næsten det må være C++, men aner det faktisk ikke. men du kan sikkert finde ud af det herinde: http://www.meizume.com/forums.php
eller
http://en.meizu.com/userforum/forum_topics.asp?FID=10

Der følger normalt ikke noget silicone skin med, og det er vigtigt at købe det originale, det er væsentligt bedre end efterligningerne.

Jeg ved ikke så meget om in-ears, da jeg hører til dem der ikke kan fordrage at have noget inde i øret. Men Claus-dk ved en hel del, ham kan du spørge.
Hvis det ikke skal være in-ears, skal du købe et par koss ksc75.... så er den ikke længere, de er nærmest legendære. Eller måske et par Yuin pk2, som er alm ørepropper, http://www.head-direct.com/index.php?option=com_headdirect&a mp;Itemid=13&func=detail&id=2

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hvor skaffer man det originale silikone skin ? Jeg har prøvet at kigge lidt rundt omkring, men kender ikke lige alle de gode sider endnu.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Herinde har jeg købt lidt af hvert

http://www.houseofdap.com/index.php?act=viewProd&product Id=47

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Nååe, så er der "bestilt" en Meizu M6 8GB (miniplayer) på eBay. Så skal jeg bare lige have fundet mig et par in-ear. Overvejer stadig Shure e2c, har så tilføjet Jays d-Jays/j-Jays og nogen Etymotic ER6i til mine overvejelser. Andre jeg bør kigge på ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

prøv at spørge claus-dk, han ved meget om in-ears, det kan jeg ikke prale af 

Men er du sikker på at det skal være in-ears?

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er rimelig sikker. De skal bruges når jeg er på farten.
Jeg cykler hver dag til DTU, og tager engang imellem hjem til mine forældre med bus/tog, og der er det rart ikke at skulle sidde og rode med store hovedtelefoner, frem og tilbage.

Jeg har desuden et sæt gamle Sennheiser HD570, som jeg har planer om der skal opgraderes, når der lander nogen flere penge på min konto ;)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Har du pr�vet at bruge in-ears? Jeg gav engang et par panasonic hjp50 (tror jeg de hedder) et fors�g. Og foruden at jeg synes at de ikke var s�rligt behagelige, s� faldt de ud. S� jeg tror det er en god ide hvis du ikke har pr�vet in-ears f�r at du pr�ver et par f�r du investerer. (Jeg kan evt. sende dig mine pana, som du kan l�ne).

Jeg vil egentligt ogs� sige at det ikke er en god ide med in-ears n�r man cykler, da man ikke kan h�re trafikken, desuden s� ved jeg at nogen kan have det med vindst�j... hvilket er slemt i in-ears.

Til at cykle med synes jeg alm �repropper er bedre, eller clip-ons, som jeg bruger, de lider dog ogs� en del af vindst�j, men jeg har l�rt at leve med det

Ps, har du købt hos Houseofdap? Hvis du skal købe det skin skal du også lige huske en lille usb omformer de sælger for en 10´er vidst. Så kan den også bruges som en god flashhukommelse, du kan jo slæbe et par film med rundt på din 8 gb udgave

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har ikke prøvet in-ears, men kunne forestille mig, at det er lidt ligesom at rense øre ? :D Det kunne da være rart at få lov at prøve et par, inden jeg selv investere.

Jeg cykler ikke på særligt befærdede veje, så tror ikke trafikken bliver noget problem, desuden er jeg meget opmærksom i trafikken (Vil kalde mig selv en god cykellist).

Jeg har allerede vindstøj med mine ørepropper der følger med mobilen, så det overlever jeg nok, hvis det stadig er et problem.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kan stoppe mine pana i et foret brev her på fredag eller lørdag og sende dem til dig, var det noget, eller vil du ha købt noget nu og her?

- øhhh det er ik ligesom at rense ører, de trykker inde i øret, også er lyden mere direkte, 2 ting som jeg ik kan lide Hvilket faktisk er en skam, for der er mange rigtigt gode in-ears.

eks. Altec Leasing im716

- Hint prøv at se inde på head-fi.org

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Nej, det må være fint nok, modtager nok alligevel ikke min Meizu før engang i næste uge.

Ok, jeg prøver, så må jeg se om jeg kan "li'" følelsen, og lyden, eller om det skal være noget andet.

Jeg har kigget på head-fi.org, det er der jeg har fundet de andre in-ears jeg har skrevet om ;) Men du må da gerne smide et link, hvis du har fundet en spændende tråd.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

husk Altec Leasing im716

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at smide din Meizu på en forstærker ? Jeg har læst på head-fi at den ikke skulle være særlig glad for dem.

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Øv. Det ser ud som om den er røget i tolden nu... Så kan jeg få lov at vente på dem, og betale ekstra :(

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Skidt, men du huskede vel at få ebay´eren til at skrive en lavere værdi på den ik?

BTW, hvordan kan du se at de er gået i tolden?, har du fået et brev fra postdanmark?

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Desværre glemte jeg at aftale det med sælger :( Jeg kan bare håbe at der ikke er nogen faktura vedlagt.

Pakken er sendt med Hong Kong airpost, og har et fint T&t nr. der så overgår til PostDK, når pakken ankommer til DK. Og så kan jeg se at pakken er overgivet til toldmyndighederne :(

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Det var satme noget skidt, som regel skriver de jo værdien på kassen pga forsikring m.m.

Min meizu betalte jeg kun 50 kr i told for

Men det er egentlig underligt at de snupper sådan nogen små pakker, hvis jeg var tolder ville jeg tage de store pakker hvor der stod Roleks på

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig min Meizu. Damn hvor er den lille !
Først blev jeg rimelig irriteret, da ALT er på kinesisk. Afspilleren blev klaret med en hurtig søgning på google, og så var den firmware opgraderet, og med engelsk. Manualen... den må jeg prøve at lede lidt efter, men det går nu fint uden, den virker meget intuitiv at arbejde med. Nu skal der bare ordnes musik, og lyttes :D

*edit*
Den har ligget i tolden siden d. 19 Juni fordi de sendte brev til den "forkerte" adresse, og jeg så ikke svarede. Jeg ringede til Toldservice tirsdag d. 10, og fik klaret problemet, ved at indsende min faktura fra PayPal via email til dem. Igår var min pakke så på posthuset, og der skulle betales 374 kr. i told :(

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes