| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og roder lidt med måske at prøve en af de lækre Grado-fætre men mit spørgsmål går på hvordan man tilslutter en head-amp, altså signalkablet fra cd'en ? Skal man hive kablet ud af sin normale forstærker og tilslutte dem til head-amp'en eller hvordan foregår det ? Det kan da gå hen og blive noget værre kabel roderi __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo dog kan nogen headamps fås med in og ud og samtidig fås nogle cdafspillere med 2 x line out.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Acer
Du kan tilslutte din hovedtelefonforstærker på din forstærkers Tape Out / Rec Out (kært barn har mange navne), og når du så vil lytte på dine hovedtelefoner, vælger du denne udgang på forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
| Jo dog kan nogen headamps fås med in og ud og samtidig fås nogle cdafspillere med 2 x line out. |
|
|
Min anden linieudgang er en variabel så den vil jeg ikke bruge __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
|
Hej Acer
Du kan tilslutte din hovedtelefonforstærker på din forstærkers Tape Out / Rec Out (kært barn har mange navne), og når du så vil lytte på dine hovedtelefoner, vælger du denne udgang på forstærkeren.
|
|
|
Smart måde at gøre det på, så skal jeg bare have fundet ud af om min receiver har sådan en tape out-udgang  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke hørebøffer skal men gå efter ? Jeg har engang haft Sennheiser og kunne ikke holde det trykken på ørene ud, en af grundene til jeg svor aldrig hørebøffer igen men jeg kan nu godt se fordelen ved at kunne høre sin musik uden af forstyrre andre da vi jo er nogen der godt kan li' det lidt højt  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er "hardcore", så tilslutter man direkte fra CD-afspiller tll head-amp  ja ja, jeg ved godt at man så ikke har musik til sin forstærker / højttalere, men hvis man prioriterer head-fi 100%, er det den "rigtige" løsning. Man kan jo osse bare skifte kablerne tilbage til sin almindelige stereo-forstærker, når man er færdig med "bøfferne"
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Søren84 skrev:
|
Hej Acer
|
|
|
Smart måde at gøre det på, så skal jeg bare have fundet ud af om min receiver har sådan en tape out-udgang 
|
|
|
Det tror jeg bestemt den har 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Hvis man er "hardcore", så tilslutter man direkte fra CD-afspiller tll head-amp 
ja ja, jeg ved godt at man så ikke har musik til sin forstærker / højttalere, men hvis man prioriterer head-fi 100%, er det den "rigtige" løsning. Man kan jo osse bare skifte kablerne tilbage til sin almindelige stereo-forstærker, når man er færdig med "bøfferne" 
|
|
|
Klart, men jeg ville kune bruge bøfferne som et supplement . Har haft lidt kig på den RS2, kan den anbefales ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb et par MS-Pro, de siges at lyde bedre end RS-1´erne, om det er sandt ved jeg ikke, men hvis jeg skulle have mig et par Grado/allesandro mere, så ville det være sådan et par. De går fra tid til anden inde på køb/salg forumet på head-fi, typisk til omkring 3500kr. Men er du helt fast på Grado lyden eller? Og skal det være de helt store modeller, for jeg vil sige som en starter ville jeg nok købe et par sr225, de minder lydmæssigt om Rs-1, og er genialle til Rock!!! Jeg går faktisk og tænker på at sælge mine pga. mine beyerdynamic, så det kan jo være du ser et par opslået inde på køb/salg forumet
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Har haft lidt kig på den RS2, kan den anbefales ? |
|
|
NEJ ! Da jeg skulle købe Grado første gang, hørte jeg flere modeller. RS2 var skuffende i forhold til prisen. 225 og 325 er faktisk bedre (såvidt jeg husker), og samtidig billigere. Underligt, for sådan plejer det ikke at være, men det var altså tilfældet. Jeg endte med at købe RS1, som jeg senere solgte. Dem var jeg glad for, men havde lidt svært med puderne direkte på ørene. Derfor købte jeg GS 1000, men det er en helt anden historie.....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle, der er nu stadig nogen der godt kan lide RS-2, jeg mener sågar nogen på head-fi bedre kan lide dem end RS-1
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Kalle, der er nu stadig nogen der godt kan lide RS-2, jeg mener sågar nogen på head-fi bedre kan lide dem end RS-1
|
|
|
Underligt ? Det jeg hørte (forskellen) ville have været iorden, hvis man byttede rundt på priserne mellem RS1 og RS2, men ved nærmere eftertanke, så kunne det jo godt være at den ene "model" i butikken ikke var helt færdig-tilspillet, da jeg lyttede til dem, men det kan jeg ikke hverken be- eller afkræfte.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det ikke være mere optimalt at sætte dem som pre-out ? eller hvorn ? (uden at vide ufatteligt meget om det) Men så får man vel det fulde signal videre ud til bøfferne (ampen)
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
| Ville det ikke være mere optimalt at sætte dem som pre-out ? eller hvorn ? (uden at vide ufatteligt meget om det) Men så får man vel det fulde signal videre ud til bøfferne (ampen) |
|
|
Nope, Tape /Rec out er løsningen. Det giver det fulde signal. Pre-out er jo dæmpet af volumenkontrollen.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Men er du helt fast på Grado lyden eller? Og skal det være de helt store modeller, for jeg vil sige som en starter ville jeg nok købe et par sr225, de minder lydmæssigt om Rs-1, og er genialle til Rock!!! Jeg går faktisk og tænker på at sælge mine pga. mine beyerdynamic, så det kan jo være du ser et par opslået inde på køb/salg forumet 
|
|
|
Næ, jeg er ikke fikset på deres lyd - har faktisk aldrig hørt dem, men har kun hørt godt om dem. Udover Sennheiser så har jeg haft et par AKG på ørene for lang tid siden, husker ikke modellen men jeg syntes umiddelbart Sennheiser havde en bedre klang. Stax var jo også en mulighed, men de er vist for dyre.....jeg vil helst ikke over de 4-5k og så skal de helst være nye . Den 225'er var da en mulighed  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at sr225 er den bedste pris/performance Grado, og når man tænker på at de koster ca. 600-700 kr brugt, så vil jeg mene det som foræret. Det er også den primære grund til at jeg ikke har solgt mine, da jeg synes, at selvom jeg ikke bruger dem særligt meget, så er koster de ikke det store at have liggende.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din CDfaspiller har optisk eller coaksial kan du bruge det i din "normale" forstærker og sende det analoge signal ind i din headamp..
Det virker fint for mig, dog bruger jeg bare både den optiske og coaksiale, da min forstærker kan tage digitalt input, jeg har så tilsluttet min ipod gennem den analoge indgang så kan jeg vælge mellem to kilder ved at skifte mellem "digital" og "analog" på min headamp, er det ikke bare skidesmart ???
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst mig lidt til på Audioreview at netop RS1 & 2 skulle kunne blive ubehagelige efter blot en times lytning fordi de er helt runde og presser på ørene, øv ha' da  det var netop derfor jeg opgav sennheiser + at man ikke kunne få nye skumgummipuder  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt at man skal være lidt "iron-ear" mht til grado, men man vænner sig til det, og sennheiser 414 padsne kan sættes på, hvilket gør dem mere behagelige, men der findes mange forskellige pads til dem. Hvis de skal sidde rundt om øret kan du købe gs1000, de er større  Ellers kan du købe highend sennehsier som 650 eller beyerdynamic dt880 som begge er meget behagelige, og på ebay.de er de ok billige - ca 1600kr Og en anden ting... fy fy audioreview.... head-fi.org
|
| Til top |
|
| |