| Forfatter |
|
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey allesammen. Jeg har fået kanon hjælp herinde til at finde en fladskærm til de gamle. Nu kunne den gamle godt tænke sig en mp3 afspiller så jeg forslår en Crative med 2 gb eller 1 gb for de laver noget kram. Jeg ved godt at topic er lidt mærkeligt men vidste ikke hva jeg skulle skrive  Nå men han vil gerne have vildt meget plads så han kan have alle sine sange på eb enhed. Så han forslog denne  Ja fik desværre ikke noget link af ham sorry. Jeg synes jeg har hørt en del dårlige ting om Appel og deres Ipod altså skærmen går nemt i stykker. Deres reprationer koster en krig og tager lang tid. batteri tiden er kort osv osv. Og har jeg forstået det rigtigt at alle hans mp3 filer skal konveteres til Appels Itunes filer før de kan spilles på den? Har i nogle forslag eller skal han bare kobe en Ipod nano? Jeg synes Creative er holdbare, god lyd, små og vildt god support hvis der er noget i vejen. Håber i vil hjælpe atter en gang  Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter - går selv og overvejer at købe en Zen V
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes helt klart du skal tage et kig på Creative :)
Men er det en han skal kunne ha i lommen og dyrke sport med eller må den godt være større, ligesom den iPod du viser et billed af?
For Creative Zen V er et super bud på en lille og god mp3 afspiller som er nem at have med på vejen ;) Den fåes også i en 4gb version som er 500kr billigere.
Der er også Creative ZEN MicroPhoto som er en smule større, men også med 8gb plads. Jeg har selv den ældre version af Creative ZenMicro og den er jeg 100% tilfreds med og har snart haft den i 2 år :) Den eneste forskel på den nye og den jeg har, er at den nye har mere plads og har fået farveskærm hvor man kan vise billeder på.
Forresten, hvilken prisklasse taler vi om?  __________________
If it works, don't fix it
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke nødvendigt at konvertere mp3-filer til "iTunes-filer" (AAC) for at afspille dem på en iPod, den læser også mp3-filer.
Personligt synes jeg du skulle kigge efter en iPod; de er små, deres rated batteri-tid er god og så er der et kæmpe udvalg af tilbehør. Om tingene går i stykker kommer jo an på hvordan de bliver behandlet, og der er Apple jo ikke bedre eller værre end de andre. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 Juni 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, har selv den ældre Creative Zen Touch med 20 GB hukommelse jeg er glad for.
Husker jeg rigtigt i at HifiKlubben har taget iPods ud af sortimentet grundet apples dårlige support?
I sin tid valgte jeg min Zen touch på grund af den gode lyd i forhold til iPodens samt den længere batteritid (18 timer på en fuld opladning mod iPodens 8). Jeg ved der er sket en del siden da, så Apple er vel ved at være med på batteritiden eller Creative er faldet af på den...
Min søster har lige købt en iPod Shuffle og hold da kæft hvor blev jeg tvær da jeg fandt ud af at den nægter at finde filer overført via almindelig USB-tilslutning, men at man SKAL overføre via iTunes før end den finder sangene. Jeg skal dog til Apples forsvar sige at jeg mener at have læst for nylig at de har droppet deres DRM.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som McFrede, er jeg også kun tilfreds med min creative mp3-afspiller og føler at det er dem der er bedst på markedet (til en fornuftig pris) i forhold til iPod som jeg føler er blæst lidt op til det helt sotre...
DanielDPT, det ville være rart med lidt mere uddybelse af hvad den skal bruges til og pris, når du engang kommer på hehe... __________________
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres svar. Jamen han skal på ferie og vil gerne have en MASSE musik med. Han skal have den med ud til poolen hvor der er meget vamrt. Jeg kunne godt tænke mig nogle links McFrede den lyder nice den crative. Jamen prisklassen tror jeg er 0-2 k. Han skal også have et par gode høretelefoner.
mvh Daniel og tak
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå... Nu går jeg lidt i en anden lejr, men for det første vil jeg mene hold dig fra lydpotter (Ipods)  Jeg vil mene han skal kigge på Cowon eller Meizu. Nu ved jeg godt du siger sygt meget plads, men hvorfor? Jeg vil mene alt mellem 4-8gb er rigeligt! Jeg vil sige at en Meizu m6, 8gb er et godt bud, den afspiller alt, ja alt, også Flac. Den har drag&drop så du har ikke behov for Itunes from hell, den er super solid (flash baseret) og den har super god batteri levetid m.m., desuden har den en lydkvali som er langt bedre end den du får fra en lydpotte, det samme kan man også sige om Cowon D2. Meizu´en har desuden samme str skærm som de store lydpotter, bare lidt bedre, et fint Samsung display mon lydpotternes AOC display. Den er så bare kun 1/3 str af hdd lydpotterne.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du kan opstøve en Creative Zen Touch fra ny af længere, jeg var kort inde at søge på edbpriser.dk, men det lader ikke til at den kan købes mere. Den stod vist til ca. 1.800 fra ny med 20 GB harddisk...
Jeg tror dog også techtrinos forslag er ganske gedigne, og du behøver ikke nødvendigvis være bange for at tage et mærke du måske ikke har hørt så meget om, jeg har læst en del godt omde modeller han nævner.
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil også give techtrino ret, Cowon og Meizu laver nogle af de bedst ydende Mp3-afspillere.. Har selv købt en Cowon, efter at have haft er par forskellige andre mærker, IRiver, Ipod, Creative, sony osv, og her vil jeg sige at Cowon D2 4Gb slog dem alle..  Den er bare lækker og dens batteritid er ENORMT god! Og ja, så er den Flashbaseret og det er bestemt heller ikke en ulempe..
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige lidt med på en kigger, selvom jeg næsten er helt sikker på at ende med Creative Ven Stone Plus. da den hovedsageligt skal bruges i forbindelse med sport. Er der nogen der ved hvilke headphones der følger med, og om de er noget værd? __________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg gad nok vide hvor mange af dem der kritisere Ipods faktisk har ejet en og her tæller en shuffle ikke med ?
MHT meizu har jeg læst at deres stryresystem går itu ret hurtigt...
og jeg kunne uden problemer finde dårlige ting ved alle mp3afspillere...
bare husk at Apple har solgt millioner af deres Ipods, der er solgt flere ipods end samtlige andre mærker tilsammen og så mange mennesker kan vel ikke tage fejl ?
Jeg ville også gerne høre hvorfor Ipods er dårlige ?? alle siger de har dårlig lyd, men hvad er det lige de gør så dårligt i forhold til de andre ??
Hvem gider i øvrigt at sidde og trække 3000+ sange ind på sin afspiller ??? det tager jo timevis..Bare at skulle vælge de 500 sange der kan være på en 4 GB ud fra de 6000 som jeg har ville være et træls arbejde, i øvrigt er Itunes drag'n drop du kan trække alle de sange ind i Itunes du har lyst til, at du så ikke kan trække dem over på Ipoden på samme måde er en anden ting..
Drag'n drop er en dinosaur i mine øjne, de virkede fint da der ikke var noget der var bedre og smartere....
Jeg har en 30GB 5,5 Ipod og jeg elsker den, Itunes hjælper mig til at have kontrol over min musik og dens mulighed for playlister gør det så nemt at komme til at høre den type musik, man har lyst til at høre..
Hvis jeg skulle sige noget skidt im Itunes ville det være at når ens bibliotek overstiger 5000 sange bliver den lidt langsom, når man skal scrolle ned gennem sit bibliotek...
Jeg har da andre mp3er men Ipod er klart den jeg foretrækker, mest fordi den er så let at betjene og fordi den har en stor kapacitet, min kan spille 15 dage uden at jeg hører den samme sang to gange.....
Samtidigt har den et super navigations system som gør mig i stand til at finde min musik meget hurtigt...
Sæføllig er det bedre med Flac og 4 GB, hvis man skal en tur til købmanden, men skal man på ferie og gerne vil have masser af musik med har man/jeg altså brug for mere plads...
batteri levetiden er omkring 15 timer, hvis man har lyset sat lavt og i kort tid..
MHT til skærmen ja så er jeg temmelig kold over om min musik afspiller har ½ million farver eller 3 millioner farver, ofr hvad dælen skal jeg bruge det til ?? Og hvad skal man bruge en super skærm til hvis der kun er plads til 20 minutters video ??
Nå nok af mit lidt sure opstød, det har på ingen måde været min mening at træde nogle over tæerne så hvis jeg er kommet til det må i undskylde det, jeg er bare så træt af at folk sviner et produkt til som jeg selv er meget glad for..
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sims-m skrev:
|
Jeg er lige lidt med på en kigger, selvom jeg næsten er helt sikker på at ende med Creative Ven Stone Plus. da den hovedsageligt skal bruges i forbindelse med sport. Er der nogen der ved hvilke headphones der følger med, og om de er noget værd?
|
|
|
Normalt er det standard Creative høretelefoner, og de er helt udemærket. De kan spille ok dybt og forvrænger ikke ved høje lydniveauer.
Men der kan nemt findes noget bedre, men nok ikke til under en hund  __________________
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Claus-dk Korrekt jeg har ikke selv ejet én, jeg har nøjedes med at lytte på mine venners og mine søstres. Om iPoden's lyd er dårligere ved jeg ikke, men jeg kunne forestille mig at den vel ligger omkring på niveau med andre afspillere i samme klasse...
Om så mange mennesker kan tage fejl? For at tage fejl må man jo nødvendigvis tage STILLING, og da iPod for mange mennesker er synonymt med mp3-afspiller tror jeg ikke flertallet når så langt. Jeg har aldrig hørt en iPod solgt på dens lydkvalitet (men OK, jeg følger heller ikke meget med), men derimod design og livsstil.
iTunes er fint, men jeg foretrækker Winamp og vil ikke tvinges til at bruge ét program der ikke tilbyder mig funktionalitet jeg ikke kan få andetsteds blot for at kunne overføre musik til min afspiller (måske med undtagelse af deres iStore hvor jeg kan købe musik der indtil for nylig var DRM'et i en vel nogenlunde kvalitet).
Jeg skal gerne medgive at deres menu-system er genialt, de har nemlig haft et sagsanlæg på halsen for at have hugget menu-styringen fra Creative der har patent på den. Retssagens udfald kender jeg ikke, men det er garanteret løbet ud i sandet.
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk heller ikke ejet et, men jeg har brugt en over flere gange og i længere tid. Og jeg holder mig til min lydpotte analogi  , sorry Claus. Det med at Meizu´s sturesystem går itu, kan være korrekt med de første firmware udgaver, men de nyere udgaver er der ikke problemer med, efter hvad jeg har hørt, min funker hvertfald. Det er også vigtigt at huske på at i modsætning til apple så er meizu´s firmware opensource, så fejl bliver rettet ret hurtigt, samtidigt med at der kommer nye features hele tiden.
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Hejsa, har selv den ældre Creative Zen Touch med 20 GB hukommelse jeg er glad for.
|
|
|
Jeg har også købt "Creative Zen Touch" 20 GB og samme med et par "Koss Porta Pro" hovedtelefoner spiller den bare rigtig godt . Det eneste minus er den langsomme opstartstid. Om det også gælder for andre harddisk-baseret afspillere ved jeg ikke.
O.k. der er lige en negativ ting mere, den kan ikke afspille AAC-filer, men med Lame 3.98b3 VBR, bli'r MP3-filerne også hæderlige. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper Det var bare at du indledte med at svine et produkt til, i stedet for at forklare hvorfor du synes de afspillere du kan lide er gode.... Det synes jeg personligt er lidt at gå efter manden i stedet for bolden... Det er da helt OK med mig hvis folk ikke kan lide Ipod, men er det virkelig nødvendigt at svine dem til inden der kommer nogle andre på forslag på banen..?? Der findes også masser af playere som kan synkronisere med Ipod, media-monkey, winamp, anapod bare for at nævne nogle få.. Personligt synes jeg at Itunes er et rigtigt godt stykke værktøj til at organisere min musik, jeg har prøvet andre, men de fungere bare ikke nær så smart, her tænker jeg primært på smartlist funktionen som er rigtig lækker at bruge, havde Itunes ikke det havde jeg sikkert brugt en anden mediaplayer. Det er noget der er aktuelt for mig at bruge da min samling er mere end dobbelt så stor som kapaciteten på min Ipod... Jeg er heller ikke særlig vild med de store selskaber MS, Apple, Coca cola, Macdonalds og andre i den kategori.. Jeg bryder mig ikke om dem fordi at de præger vores hverdag og samfund i en retning jeg ikke bryder mig om, nemlig at det hele skal være ens...og det er skisme for kedeligt.. Men efter jeg har lært at benytte Itunes (som jeg virkelig ikke brød mig om før) har jeg været nød til at overgive mig... Nu er jeg så lidt på ræven for jeg kunne godt tænke mig at prøve Rockbox, bare for at prøve det men så kan jeg ikke benytte Itunes Så vidt jeg ved  Det er i øvrigt rigtigt godt for debatten at vi har forskellige meninger, ellers ville den altså blive for kedelig....
|
| Til top |
|
| |
mazlink Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet Ipod Nano, men er af den mening at jeg vil bestemme over min musik, så iTunes var lidt at blive tvunget til noget jeg ikke ville. Derfor kiggede jeg først på om det var muligt at modificere en Nano, men det er pt. umuligt. Så jeg har kigget på Cowon D2/A2 og Meizu M6 (miniplayer). Valget er faldet på Meizu'en fordi den kunne fåes i en 8 GB flash version og der vist var nogen små problemer med Cowon's D2.
Nu venter jeg bare på at den kommer fra Hong Kong.
Men det er vigtigt at vide hvad det er man går efter, og hvor meget man er villig til at ofre på det.
Alt efter hans mængde af musik, ville jeg nok gå efter en harddisk afspiller, da der er en del mere plads på dem, dog skulle der være det minus, at de ikke holder strøm lige så længe som de flash baserede. Kig evt. på Cowon A2, jeg ved at der er skrevet noget om den her i forummet. Hvis man kan leve med iTunes kan en Ipod 5.5 med rigeligt plads nok anbefales.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok claus, det er nu ikke såmeget fordi jeg ikke kan lide lydpotter, men mere fordi jeg synes der er så meget der er bedre til færre penge. Og mht Itunes, så har jeg brugt mange mange timer på det, og af det ene eller anden grund har jeg altid endt med afinstallere det igen, efter at have talt med applesupport. Jeg vil så indrømme at Sony´s Sonicstage er meget værre!!!
|
| Til top |
|
| |