Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Closed cans confusion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er den lykkelige ejer af et par lukkede Ultrasone Proline 750, som er ganske glimrende - var det ikke for det hypermikrofoniske kabel, de irriterende velourpuder, den dårlige plastikkvalitet og ... nå ja, LYDEN - en noget fremhævet diskant !

Kablet kan efter sigende udskiftes med et Cardas til ca. 300US$ (omend Ultrasone.de ikke vil markedsføre det i Europa). Pudeproblemet kan selvfølgelig afbødes ved ikke at lytte så længe ad gangen (sic!), og plastikkvaliteten er jo kun et issue, når man "på- og afmonterer" hovedtelefonen - for derfter at glemme den. Og LYDEN, ja man kan jo forsøge sig frem med at skrælle 750erne - med ukendt resultat til følge !  Ergo skal jeg ha' et par bedre lukkede !

På head-fi osv. kan man svælge i andres erfaringer med div. AT 5000, JVC 1000, Denon 5000 og Ultrasone Ed 9 - problemet er blot at disse modeller ikke kan høres under hjemlige himmelstrøg. En udgift på 5-10kkr for et par "forkerte" lukkede hovedtelefoner er mere end jeg kan bære, så ... er der nogen der ejer , har sammenlignet eller vil låne mig førnævnte (eller andre) for et lyt ?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Det er da noget jeg kan nikke meget genkendende til, det der med at købe uden at kunne høre først, det er lidt træls...

Heldigvis er jeg kun blevet skuffet engang med sennheiser cx300, ellers er det kun gået godt...

Har lige købt et par Grado RS-2 uden at høre dem først, men det var skisme en god investering..

Jeg har fundet nogle stykker på head-fi som deler min smag både med musik og hvad de kan lide at lytte til i deres musik, dem bruger jeg som reference når jeg køber ind.....

Jeg har så desværre ikke nogle lukkede bøffer udover mine IEM og det er jo ikke lige det du leder efter...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Denon 5000 kan du faktisk få i hifiklubben nu...

Resten... ja det vil blive skud og håb på sucess... ellers hvad med Darth Beyers (dvs headphile moddede DT770)  Lukkede og ifølge mange super gode...

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Som Kolind siger, prøv et par Denon ad5000, de skulle jo være super.

Hvorfor skal de være lukkede?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

@ kolind + techtrino,

HFK har ganske vist 5000'eren i deres webshop, men vil - ifølge flere personer på Åboulevarden i Kbh. ikke hjemtage den, med mindre man bestiller den!  

De får dog 2000'eren i løbet af et stykke tid, men jeg er altså mere interesseret i 5000'eren ... så, ... ?

Til top Vis winding's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winding

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

hmm.. Det er da skidt.. Prøvet andre steder end på åboulevarden ? Lyder sært syntes jeg... Altså.. SÅ meget dyrere end HD650 er de da ikke, og dem har de i alle butikkerne vist ? Sær indstilling nu de reklamerer med at man skal høre det før man køber det ?

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

@ techtrino,

jeg har flere par åbne, som bruges når familiemedlemmerne er udenfor hørevidde !!!

@ kolind,

jeg har kun prøvet Åboulevarden og Frederiksberg - med ens resultat. Men jeg vil da prøve dit argument overfor dem ... "Hør før du handler"!  

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Lige en lille update på "den lukkede afdeling" ...

Jeg har nu 2 steder afprøvet HFKs slogan "Hør før du handler" ...

HFK vil imidlertid IKKE tage D5000 hjem uden en bestilling, der ikke kan fortrydes. Jeg vil jo mene, at et enkelt produkt til måske 1500-2000 i indkøb umuligt ville vælte HFKs økonomi, selv hvis kunden ikke skulle ønske at købe produktet. HFK brøster sig jo af at have D5000 i sortimentet. Pudsigt er det så, når de direkte adspurgt meddeler, at de ikke engang ved, om de konkret kan få fat i modellen !!!

Desværre sidder HFK på Denon i hele Skandinavien, så jeg må jo ud i et andet sprogområde, hvor jeg tillige kan finde JVCs 1000 og ATs 5000-model.

"Hør før du handler ... hvis vi lige gider!"  

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har også været ude for at høre... Og de aner intet og fatter tydeligtvis intet.. Fik af vide i Holbæk at de havde dem på Åboulevard så man kunne prøve dem, og at der skulle komme et par ud som skulle cirkulere rundt i de resterende butikker som man kunne bestille en tid til... Men som du selv siger så aner de ikke engang at de har sådan nogle, selvom det jo står højt og flot på deres side... Syntes det er lidt tyndt.. Altså.. Sennheiser HD650 er da ikke voldsomt meget dyrere og de hænger alle steder jo ?

Sjokoz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007
Sendt: 22 August 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

winding skrev:

Lige en lille update på "den lukkede afdeling" ...

Jeg har nu 2 steder afprøvet HFKs slogan "Hør før du handler" ...

HFK vil imidlertid IKKE tage D5000 hjem uden en bestilling, der ikke kan fortrydes. Jeg vil jo mene, at et enkelt produkt til måske 1500-2000 i indkøb umuligt ville vælte HFKs økonomi, selv hvis kunden ikke skulle ønske at købe produktet. HFK brøster sig jo af at have D5000 i sortimentet. Pudsigt er det så, når de direkte adspurgt meddeler, at de ikke engang ved, om de konkret kan få fat i modellen !!!

Desværre sidder HFK på Denon i hele Skandinavien, så jeg må jo ud i et andet sprogområde, hvor jeg tillige kan finde JVCs 1000 og ATs 5000-model.

"Hør før du handler ... hvis vi lige gider!"  

Så kan du vel bare udnytte den dejlige købelov vi har her i Danmark og bestille dem over nettet. Hvis du så ikke kan li dem efter 14 dage kan du bare smide dem tilbage i hovedet på dem igen. Koster måske 50 kroner mere i porto men heller bruge 50 kr ekstra og finde ud af at du kan li dem end at bruge 2000+ for at finde ud af at det er en gang l**t.

Til top Vis Sjokoz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjokoz

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 24 August 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Eller du kan bestille dem hos www.audiocubes.com hvor de koster $479, men så risikerer du jo at komme til at betale told+moms men det bliver stadig noget billigere end hos hifiklubben
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Update 2:

Har hu haft lejlighed til at høre Denon D5000 og har flg. indtryk:

Bassen er yderst fyldig, mellemtonen blød og lækker, diskanten afrundet uden dog at mangle luft. God sammenhæng i frekvensspektret og "musikalsk" karakter. Som med de fleste hovedtelefoner synes lyden at opstå inde i hovedet eller direkte for ørerne. Dette er bare ikke hovedtelefonen, jeg søger, hvilket også kan siges om JVCs X1000, som jeg havde lejlighed til at høre, da en bekendt bragte den med sig fra USA.

Tilbage på listen over (opnåelige) lukkede hovedtelefoner er så Ultrasones Ed. 9 ... hvis ikke en Stax 4070 ?!

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

@Winding

Hvor fik du hørt dem så ? Fik du overtalt klubben ?

Og jeg vover at forslå K340 til listen over opnåelige lukkede hovedtelefoner :) Om de kan slås med D5000, ED9 og X1000 ved jeg ikke.. Men de har et eller andet specielt !

(og ja ved godt at de officielt er semiåbne eller sådan.. men de fleste vælger at tape hullerne til (indeni altså) for at få fastere bas, hvilket gør dem lukkede og at de lækker ret lidt lyd..)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 September 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hvis man vil høre dem er det da bare og købe dem og aflevere dem tilbage og sige at man har fortrudt, det er man da i sin gode ret...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

@ kolind,

Ja, HFK på Åboulevarden har taget et (: 1) par hjem til demobrug / salg. De er ihvertfald i butikken nu ... jeg hørte dem over et Denon 1500-sæt, der ikke just klinger mørkt, så vidt jeg husker det. Hovedtelefonerne er ikke tilspillede, fik jeg at vide. Alligevel mener jeg, at de vil være uegnede i min egen kombination.  

Jeg har kunnet følge den nye "frenzy" på headfi vedr. 340erne ... og de sælges sågar til spotpris på ebay - men jeg tror jeg vil forsøge en modifikation af mine gamle Proline 750 á la kwkarth !

Ed.9 og 4070 lurer imidlertid stadig i baggrunden !

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Ja samlede selv et sæt op til ca 600kr inkl fragt, hvilket jeg syntes er et røverkøb ! Til gengæld er det vist meget en smagssag.. jeg er helt vild med dem..  tonsvis af mellemtone og en lidt pludret bas som ikke er noget at skrive hjem om og ganske fornuftige til de øvre frekvenser..

Men til sammenligning vil jeg nu nok sige at Mine nyerhvervede Sony SA-5000 går både meget dybere og højere... men de er lidt kolde og kedelige til musik... Dog er de fantastiske til elektronisk musik.. hurra for Massive attack

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes