| Forfatter |
|
ParadokS Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine gamle Sennheiser HD-250 Linear II gik i stykker (mit andet par!!) så ville prøve noget nyt denne gang. Syntes ikke de gamle sennheiser var særlig holdbare, omend lyden var rigtig nice.
Har rekvireret mig et par AKG Studio 271 og syntes ærlig talt bassen er lidt flad i forhold til mine sennheiser. Men har også kun hørt på dem en times tid, og har hørt de skal "spilles til".
Jeg bruger dem udelukkende med min computer hvor jeg har et Creative X-FI lydkort. Så vidt jeg har forstået får man mest ud af høretelefon forstærkere hvis impedance er høj på hovedtelefonerne. Men de har har kun 55ohm. Kan jeg få en væsentlig bedre lyd ud af AKG 271 med en forstærker? I så fald er der nogen gode bud?
Regner med ~1-3k max.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke regne med det du hører i dine hovedtelefoner, efter kun een times brug. Der sker som regel en del med lyden de første 30-50 timer. Somme tider ændres lyden endda stadig efter mere end 100 timer. Det afhænger lidt af modellen.
Du vil (næsten) altid få mere ud af dine hovedtelefoner, hvis du bruger en "rigtig" hovedtelefonforstærker, i stedet for udgangen i din PC, eller jackstikket i en forstærker / reciever / CD-afspiller. Dog kan man ikke generalisere, med hensyn til impedansen. AKG K701 er f.eks. "kun" 62 ohm, men de kan være svære at trække god lyd ud af, hvis ikke man har en kraftig hovedtelefonforstærker.
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, syntes jeg har kigget lidt rundt i andre threads på forummet her ang. headphone amps. Prøver at snuse mig lidt frem til hvad der er af tilbud. Vil godt spendere nogle tussinde på en god amp. hvis det giver bedre lyd.
Der var nogle der nævnte Darkvoice 336i (tube amp) eller måske en Heed Canamp. Så dem vil jeg lige checke op på.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ParadokS skrev:
Der var nogle der n�vnte Darkvoice 336i (tube amp) eller m�ske en Heed Canamp. S� dem vil jeg lige checke op p�.
|
|
|
De er også nice... men hvis jeg var dig, ville jeg også kigge efter et par andre bøffer, hvis du er villig til at spendere et par tusinde på en amp.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror nu ellers nok at de er udemærkede... Køb en amp hvis du drømmer om at prøve nogle nye bøffer på et tidspunkt og opgradere senere alligevel.. Hvis du ikke har i sinde at opgradere dine bøffer alligevel vil du nok få bedre lyd ved at sælge dine K271 og købe nogle bedre bøffer i stedet.. En forstærker giver bestemt bedre lyd.. Men prisen taget i betragtning kan man diskutere om det er pengene værd.. Tror man får bedre lyd ud af at købe et par bøffer til 3000 kr fremfor at købe et par til 1000 kr og en amp til 2000... Men det kommer self an på så meget.. og personlig smag self...
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
men som de andre siger også.. De skal formentligt spilles en del mere til... Giv dem en nat eller to og se om det ændrer på sagerne først :) Men derudover er det såvidt jeg ved en hovedtelefon som kan lyde ganske godt med en amp..
Desuden er dit navn på tråden forkert.. Der har vist lige indsneget sig en tastefejl
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm, well det er svært at finde gode high end closed headphones. alle raver altid om grado eller hd650 etc. men de er alle åbne. og jeg gider altså ikke se en film, når jeg kan høre fuglene synge udenfor, eller ambulancer og andet skidt. plus jeg sidder tit på lan og så er det helt uudholdeligt.
og nu har jeg LIGE købt dem, svært at sælge dem igen :(
Hvis en amp. virkelig giver et godt boost selv til de her høretelefoner vil jeg gerne prøve det. Så kan jeg jo altid opgradere mine høretelefoner senere, og så har jo en amp. Det vil de nye høretelefoner sikkert ikke ha noget imod :)
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ParadokS skrev:
hm, well det er svært at finde gode high end closed headphones. alle raver altid om grado eller hd650 etc. men de er alle åbne. og jeg gider altså ikke se en film, når jeg kan høre fuglene synge udenfor, eller ambulancer og andet skidt. plus jeg sidder tit på lan og så er det helt uudholdeligt.
og nu har jeg LIGE købt dem, svært at sælge dem igen :(
Hvis en amp. virkelig giver et godt boost selv til de her høretelefoner vil jeg gerne prøve det. Så kan jeg jo altid opgradere mine høretelefoner senere, og så har jo en amp. Det vil de nye høretelefoner sikkert ikke ha noget imod :)
|
|
|
Jeg har ikke hørt AKG K271, men mine egne favoritter er AKG K701. Dine ørebøffer burde minde en smule om lyden i mine, men det kræver en god forstærker for at få dem til at åbne sig. Jeg ville finde ud af, om der findes en head-fi tosse i nærheden af din bopæl. Alternativt en forretning med forskellige forstærkere på lager. Aftal en lytte-session. Tag dine hovedtelefoner med og prøv at høre forskellen. Husk også at CD-afspiller eller hvad du bruger som kilde, kan gøre en forskel. En dårlig CD-afspiller og en god forstærker giver altså ikke den optimale lyd (og omvendt). Det er skruen uden ende, når man først går i gang med at opgradere. Jeg mente jo jeg havde et fantastisk setup for nogle måneder siden, men da jeg skiftede noget af grejet ud, måtte jeg sande at det jeg havde ikke var noget specielt. Hvornår man når målet, afgøres vist kun af pengepungen. PS: Du nævner noget med at se film ? Vil du kun bruge hovedtelefoner til filmlyd, eller vil du også lytte til "ren musik" ?
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til head-fi meet i Klampenborg 13/10 så kan du prøve dine hovedtelefoner med forskellige forstærkere og se om du synes det giver nok. Jeg har haft et sæt 271'ere og de var ret tunge at trække og krævede at der blev skruet godt op for forstærkeren for at få noget ud af dem men jeg syntes de var gode, jeg solgte dem udelukkende fordi mine K340 var bedre (men endnu mere forstærker krævende). En lukket hovedtelefon der ikke er tung at trække er Sennheiser HD25-1 men den sidder oven på øret så den lukker lidt mindre af for verdenen end 271'eren.
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter musik, ser film spiller spil. Allround. Musik er 192kbps eller 320kpbs mp3. Og film er dvdrip med AC3. Spil er ikke noget særlig. Jeg læste et review på audiophiles eller sånoget, han sagde han måtte lade sine AKG 271 værre tilsluttet hans anlæg en UGE uafbrudt med musik, (24/7) for at bassen lød tilfredsstillende. Så der er da håb forude. Og så er der jo altid equalizing.
Men har hørt det er karakteristisk for Sennheiser generelt og især HD-250 II at de har virkelig nice bass. Men de trak også 300 ohm. Men det har aldrig været et problem at få dem helt op at ringe. Og de her er kun 32ohm, men ved ikke hvor meget det har at sige.
Kunne jo være at en forstærker havde forskellig effekt på høretelefoner afhængig af hvad impedance de havde. Altså hvis de var lave eller høje var der mere forbedring at hente. Og min bopæl? Bor i Malmö pt. :)
Gider ikke gå amok med stort anlæg, 7 forstækere og hovedtelefoner til 10k. For jeg er ikke musik enthusiast som køber SACD etc. Ville bare ha et sæt der lød mindst ligeså godt og fyldigt som de gamle HD-250 og gerne lidt bedre.
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min kammerat har en HD-25 og de lyder rigtig nice faktisk. Men jeg kan bedst lide de omslutter helt om øret. hvad forstærker brugte du nc8000? og er det decideret hovedtelefon forstærker, eller bare fra dit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha!
Jeg prøvede dem lige på en class A forstærker og der var kæmpe forskel. Men en ting jeg har noteret er at bassen er en smule flad.. lige indtil man trykker let på siderne, så er den helt perfekt! bassen bliver dobbelt så nice, når man bare trykker en smule, meget let. Det giver så meget mere. Nu vil jeg da stadig spille dem til en 150-200 timer før jeg ligesom bedømmer dem igen. Men efter at ha hørt dem på såen class a forstærker syntes jeg helt klart der må være en fordel i at købe en god forstærker til mine høretelefoner.
Rør forstærker sku ha extra god blød lyd hvad jeg tror ku passe godt til dem her. Nogen forslag? Så en af de der vincent, men 4k er lige i overkanten.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du får bedre lyd ved at trykke dem ind mod hovedet, kan dit problem delvist være at de ikke giver et godt nok "seal" altså forsejling.. Det er ret vigtigt at de slutter helt tæt om øret når de er lukkede. Hvilke pads er der på de K271 ?.. i velour eller vinyl ? Har erfaret at mine velour pads giver bedre seal og derved lidt fastere bas.. (har et sæt K340 som deler pads med K271 modellen)
Rør eller ej er nok mest en smagssag.. Jeg er glad for rør, men har nu heller aldrig hørt en god solid state hovedtelefonsforstærker endnu... Mange er dog vilde med rør fremfor solid state til hovedtelefonsbrug..
Og mht til alternativer til dine nyerhvervede bøffer findes der masser af andre lukkede... HD650 er ikke den eneste hovedtelefon som findes... Eksempelvis fra AKG findes den for længe siden udgåede K340 som dog er lidt sær... Der er en masse fra Audio technica, A900, W5000. Der er Denons modeller.. Eksempelvis D5000... Sonys R10 (som dog måske mildest talt er overkill), Beyerdynamics DT770 som skulle være fremragende til film og spil..
Siger self ikk at K271 ikk er gode, for det tror jeg nu faktisk at de er, men der er nu også flere andre alternativer til dem :)
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læder pads. Tror nu ikke jeg køber nogle andre lige pt. Nu har jeg jo købt dem her ;) Orker næsten ikke at skulle sende dem tilbage, og nu er de jo lidt brugt. Jeg tror nok jeg skal blive glad for dem, de skal bare kæles lidt for.
Men hvis vi kan blive enige så langt hen ad vejen, at jeg skal kigge mig om efter en rør-hovedtelefon-forstærker (puh) til under 3k helst, hvad gør en klog så?
Hver gang jeg læser noget herinde om folk der har rørforstærker har de skiftet rørene ud. Går i til blikkenslageren og får det lavet? Og er stock rør ikke gode nok i de modeller i køber?
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blevet lidt horny efter Heed CanAmp, men syntes ikke jeg kan finde et sted at købe dem, hvad koster de? =)
Der er også den Little Dot++, men den kan jeg heller ikke finde nogensteder i skandinavien (er jeg noob eller hvad?).
Andre forslag er også velkomne.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet dem med følgende forstærkere :
EarMax AE (rør forstærker) Xin Reference
Xin SuperMini-III Xin SuperMacro LE
Alle disse er dedikerede hovedtelefon forstærkere.
Til meet'et i København har jeg de 2 første med samt en Xin SuperMicro-IV og en iBasso D1. Denne sidste vil jeg helt klart anbefale specielt da du skriver at du udelukkende bruger dem ved computeren. D1 har indbygget USB dac og giver en massive forbedring over langt de fleste lydkort. Den kan købes på www.ibasso.com for $229 plus forsendelse og evt. told+moms hvis den bliver snuppet af toldvæsnet.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Little Dot++ som jeg er ganske glad for.. Men drømmer om en Darkvoice 336i...
Vil sige at hvis du har op til 3K så køb en darkvoice 332 hvis du vil have rør, og køb en Heed Canamp hvis du vil have noget solid state... Den little dot++ er fin nok, og har været glad for den, men den er kun hvad ?.. 700 kr billigere end en Darkvoice (hvilket self også er penge) Til gengæld skal du ikke tænke på hvordan en darkvoice måske lyder i stedet for din mindre Little Dot, hvis du forstår ? Det er billigere end at skulle købe en relativt billig og så opgradere efterfølgende.. Det er dyrt :D Begge kan købes hos causque audio eller hvad det hedder på tyske ebay (ligger i frankrig i EU)
Alternativet kan jo som NC8000 siger være en D1, som også giver et væsenteligt løft til dit lydkort.. Det er to fluer med et smæk... :)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9416
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG er jeg ikke personligt særlig vild med. Bassen på alle de modeller jeg har hørt, har været noget tyndog dåset.
De bedste lukkede typer har været fra IXOS ministry of sound DJ1001 og 1003 så vidt jeg husker. Jeg mener de koster fra 1300 kr til 1600 kr alt efter model. Man kunne en gang få dem i hifi klubben.
De billige Ixos er ikke noget værd.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen - Tja det er vel et spørgsmål om smag og behag som du selv lidt siger...
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|