Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner? ca. 1000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edbrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg ved at der bliver spurgt rigtig mange gange om hvilke hovedtelefoner man skal købe, men jeg har været på udkig i et par måneder nu og har ikke kunne finde nogle ordentlige. Jeg leder efter et par lukkede hovedtelefoner, de skal max koste omkring 1000 kr. Det musik der skal høres på dem er hovedsageligt minimal elektronisk musik, dvs. meget høje og meget lave frekvenser ( bla. <a Ryoji Ikeda, Pixel, Raster Noton), gabber og grindcore, men hovedsageligt elektronisk musik. De skal bruges til alment brug, sluttet til en mp3-afspiller, men hovedsageligt sluttet til min macbook. I denne sammenhæng vil jeg også høre om der er nogen der kan anbefale et godt eksternt lydkort. Dette skal senere bruges til at spille live i, men til at starte med bare til at lave musik på computeren, og ligge i nogenlunde samme prisklasse som hovedtelefonerne.

Brian.
Til top Vis edbrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edbrian

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Har du usb på den macbook eller er der kun firewire? Hvis der er usb er dette et glimrende bud:
http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=37208

Jeg er ikke ekspert på hovedtelefoner, men har du tjekket de sony'er, i tilbudsavisen her på siden, der bliver kørt kampgane på i øjeblikket.

edbrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Der er både usb og firewire i den. Jeg tror måske jeg havde forestillet mig nogle flere indgange så jeg kunne slutte noget mere l**t til den, da jeg er i gang med at spare sammen til et sampling pad, og ville utroligt gerne være fri for at skulle investere i nyt lydkort når jeg engang får råd.

Brian.

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

SHG ved Århus har AKG K271 Studio til 899,- som du normalt ville skulle slippe 1.300-1.500 kr for.. Den er meget rost, uden jeg dog selv har fået den hørt.. Lukket hovedtelefon med lidt lys klang.

Nu ved jeg ikke hvor meget der skal slippes for det lydkort, men Audiotrak har nogle fine produkter, har selv den helt lille OptoPlay. Ellers er denne meget interessant (koster dog 1.800 kr)..

Til top Vis Krimi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krimi

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Desuden fås Beyerdynamic DT770 Pro /80 Ohm version til godt en tusse hos Thomann..

tootfalusi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til en del forskellige hovedtelefoner, så hvis de gerne må være åbne vil jeg anbefale Grado SR60 (795,- hos tapeconnection.dk). SR60 er kendetegnet af at den er har en kraftig fast bas, en detaljeret diskant og er lette at drive.

Skal de være lukkede vil jeg som i et tidligere indlæg anbefale AKG  K271 Studio. Den er måske en smule tynd i bassen, men er en ganske fin arbejdshest - det er jo en studie hovedtelefon (kan måske blive svær at drive uden en hovedtelefon forstærker). Betyder kraftig bas meget for dig vil jeg anbefale: Sennheiser HD 205 eller HD 212 Pro (de koster 500-600 kr).

Jeg har selv et par AKG K701 (åbne), et par Sennheiser HD 212 Pro (lukkede) og et par Beyer Dynamics DT770 2003 version (Lukkede).  AKGernes og Beyernes lyd "åbner" sig først op via min HEED CanAmp hovedtelefonforstærker, men på arbejdet hvor jeg ikke har en hovedtelefonforstærker kobler jeg mine HD 212 Pro til min Laptop, og da de er lukkede forstyrre jeg ikke mine kolleger. Jeg ejer ikke et par SR60 fordi de er for åbne, selv om jeg synes de er federe at se på og lyder en smule bedre. Grunden til jeg ikke benytter Beyer på arbejdet, er, at jeg ikke har en hovedtelefonforstærker der. Er man til BASS så er Beyerne uden konkurrence, også lyder de også ret godt i resten af frekvensområdet; de har dog ikke helt den samme detaljeringsniveau som AKGerne i toppen og mellemtonen.

Kig i øvrigt her: http://www.headphone.com/guide

God jagt!

Til top Vis tootfalusi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tootfalusi

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

edbrian skrev:
Okay, jeg ved at der bliver spurgt rigtig mange gange om hvilke hovedtelefoner man skal købe, men jeg har været på udkig i et par måneder nu og har ikke kunne finde nogle ordentlige. Jeg leder efter et par lukkede hovedtelefoner, de skal max koste omkring 1000 kr. Det musik der skal høres på dem er hovedsageligt minimal elektronisk musik, dvs. meget høje og meget lave frekvenser ( bla. <a Ryoji Ikeda, Pixel, Raster Noton), gabber og grindcore, men hovedsageligt elektronisk musik. De skal bruges til alment brug, sluttet til en mp3-afspiller, men hovedsageligt sluttet til min macbook. I denne sammenhæng vil jeg også høre om der er nogen der kan anbefale et godt eksternt lydkort. Dette skal senere bruges til at spille live i, men til at starte med bare til at lave musik på computeren, og ligge i nogenlunde samme prisklasse som hovedtelefonerne.

Brian.

Tjek evt. Sony MDR-7506 - Har selv lige købt dem: De er lukkede og jeg synes de har god fylde, og så er de nemme at trække hvis du har Mp3-afspiller el.lign.
Hvis du kan finde dem til 1000,- er det i hvert fald et bud
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

edbrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 04:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er endt med grado sr60, og de er rigtig sprøde. Jeg fandt dem i tapeconnection på vesterbrogade, til 800 kr. Jeg gik væk fra ideen om at de skulle være lukkede da jeg prøvede sr60, som er rigtig gode at have på. Og iøvrigt lyder virkelig godt.

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det..

Overvej evt. at opgradere puderne på dem; det skulle få lyden til at komme meget tæt på SR80. Dem har jeg selv og synes der er en hørbar forskel, så det vil højst sandsynligt godt kunne betale sig.. Tror emnet er nævnt et par gange herinde..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

jep køb et par sennheiser 414 puder til dem, og lav Coin modded.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

edbrian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Coin modded?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Ja da sennheiserne er flade og lukkede, ligesom grado flats´ne som følger med sr60, så tager man og laver et hul på størrelse med en american silver dollar... eller et fyrfadslys i puden 

Bare husk en møj skarp kniv så du ikke flænser siderne
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes