Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvad siger i til dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe denne kombi til at tage med på farten:

iPod classic 80gb (sort)

Ultimate Ears Super.fi 5 pro (sort)

iBasso T2 (sort)

Lyder det som en ok kombi? Eller er der nogen komponenter jeg bør udskifte?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok vælge noget andet end UE, men det er kun fordi jeg synes de er ret store og grimme og får en til at ligne frankensteins monster...

Men bortset fra min forfængelighed, så ligner det da et dejligt sæt, men du mangler et lineout kabel, hvis du ikke vil have det så er din T2 tæt på at være ligegyldig da den bare vil forstærke signalet, fra ipoddens hørebøfudgang og de UE kan spille rigeligt højt uden..

Fordele ved et LOkabel er kort sagt at du får bedre lyd og renere signal til din forstærker..

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Jeg ville nok vælge noget andet end UE, men det er kun fordi jeg synes de er ret store og grimme og får en til at ligne frankensteins monster...

Men bortset fra min forfængelighed, så ligner det da et dejligt sæt, men du mangler et lineout kabel, hvis du ikke vil have det så er din T2 tæt på at være ligegyldig da den bare vil forstærke signalet, fra ipoddens hørebøfudgang og de UE kan spille rigeligt højt uden..

Fordele ved et LOkabel er kort sagt at du får bedre lyd og renere signal til din forstærker..

Hvilke in-ears bør jeg da overveje til de samme penge, hvis ikke det skal være UE, vil jo ikke ligne nogen monster :)

Hmm... hvilket slags lineout kabel ville du vælge i setup'et?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke den store tilhænger af fancy kabler så stort set alle de lineoutkabler du kan få fat i burde være OK (Jeg har så selv i et tilfælde af momentan sindsyge købt et cryodockkabel....) Turbo på Head-fi laver nogle ret gode kabler, som bliver rost meget, prøv at sende ham en PM...

Hvilken IEM jeg ville vælge er ret nemt (for mig) jeg bliver mere og mere glad for mine q-JAYS, men det afhænger mere af hvad DU ønsker af lydsignatur i dine ørebøffer, ikke af hvad jeg holder af...

til 1000-1500 kroner er udvalget enormt stort efterhånden, selv ville jeg vildt gerne prøve "livewires" de er formstøbte og koster ikke en bondegård...

En anden jeg også gerne ville høre er Klipsh (hvis det staves sådan) men de kommer først i næste måned..

der er sæføllig også ETY er4s/p

Atrio m5 er også et godt bud..

Jeg ville da også gerne høre UE 10 og 11 men de er temmelig dyre og uden for min rækkevidde..

Hvis du er et basshoved er Etyerne ikke noget for dig...

Det meste af min viden kommer fra læsning på head-fi, selv har jeg d-JAYS, q-JAYS, Shure se530 nogle philips she9500..

Jeg har prøvet lidt flere bla. senn cx300 og et par andre som jeg desværre ikke husker navnet på..

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

hmm... kan måske godt se hvad du mener claus, jeg hælder derfor måske lidt til noget Westone: UM1/UM2, hvad siger du til dem?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Um 1 og 2 er lavet til scenebrug og er som sådan ikke stilet mod den brug du og jeg har af IEMs, men udover det har jeg kun læst gode ting om westone. de er da også vældigt populære på head-fi..

Prøv at søge på head-fi om de modeller du har interesse i, der er virkelig en guldgrube af information på den side..

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

ok... viste ikke at de var lavet til scenebrug, det har ikke stået nogen af de steder hvor jeg har kigget, men det virker som om du har rimelig meget styr på det, så det tror jeg self på. Synes bare at de lyder super nice, uha...  deres nye model UM 3 ser heller ikke helt værst ud, ved vi noget om hvornår den kommer mere præcist?

Har været meget inde på den side og kigge, der findes mange gode informationer

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Du kunne også prøve at vente på de nye Westone3. Dem der har hørt prototyper af dem har været vildt begejstrede. De er bare blevet temmelig forsinkede grundet ukendte produktionsproblemer, de skulle have været ude i sommers. Jeg vil personligt anbefale Ety ER4 men for mange er det enten elsker eller kan slet ikke forstå at nogen kan holde dem ud (jeg elsker og har solgt Shure E4C og Atrio M5 og beholdt Ety'en).
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

q-JAYS er jo ifølge flere på head-fi Etyen bare med bas....og så er de skadinaviske..

Westone 3 er lavet til at høre musik med..

Jeg siger på ingen måde at UM 1 og 2 lyder dårligt, jeg har ikke hørt dem, men efter hvad jeg har læst er de rigtigt fine..

Og tak for de pæne ord, det er rart at kunne bruge tiden til noget nyttigt når man arbejder om natten  (studere head-fi)

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Ok... så den nye model fra westone hedder bare 3 og ikke noget med UM foran, troede jeg bare, da www.in-ear.dk har den stående som UM3, og går ud fra at det er den model! Ved vi noget mere om hvor den kan ramme landet og til hvilken pris?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:

iPod classic 80gb (sort)

iBasso T2 (sort)

Har selv Ultimate Ears Super.fi 5 pro (sort). De spiller virkeligt godt, så tror ikke du bliver skuffet over lyden. Jeg er ihvertfald vildt tilfreds og min næste opgradering bliver nok et par UE Triple-fi 10 Pro - eller et par custom-formstøbte UE, hvis pengene er til det.

Hvorvidt de ser mærkeligt ud er vel en smagssag - faktum er, at de stikker ud af øret ca 1. cm pga deres formgivning. Men det betyder samtidig at de sidder rigtigt godt fast i øret så noget for noget

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:
Ok... så den nye model fra westone hedder bare 3 og ikke noget med UM foran, troede jeg bare, da www.in-ear.dk har den stående som UM3, og går ud fra at det er den model! Ved vi noget mere om hvor den kan ramme landet og til hvilken pris?

Westone 3 er af ukendte årsager blevet forsinket, så hvornår de kommer ud ved jeg desværre ikke...

Jeg vil skyde på at de kommer til at koste på den lede side af 2500, men det er kun et gæt..

http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=264787

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Bagger skrev:

iPod classic 80gb (sort)

iBasso T2 (sort)

hvad skal du dog med en iPod? De holder ikke så godt, elendig kundeservice og du kan få bedre lyd for samme beløb ved at købe andre produkter.
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article345746 .ece

http://www.ipodmechanic.com/deathclock/index.php

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Sunmusic:
Min personlige erfaring med min ipod er en ganske anden...

God og nem betjening, dejlig stor lagerkapacitet.

Lang batteri levetid

Den har kørt i 8 timer+ dagligt i over et år uden nogle former for problemer, den bliver brugt i et meget elektronik uvenligt miljø, som har taget livet af et par andre billigere afspillere..

Dit andet link gav mig en levetid på 530 dage mere, linket er sikkert lavet af usaglige ipodhadere, så den skal nok køre i endnu længere tid...

Jeg ved ikke noget om kundeservicen for jeg har ikke haft brug for den...

Lyden er fuldt ud på højde med min stationære cd-afspiller..

Men det er jo så nemt bare at svine produkter til..

Dit link til ekstrabladet virker ikke..

Eftersom Ipoden er solgt i flere eksemplarer end alle andre afspillere tilsammen, er det kun naturligt at der er et par defekte enheder imellem, jeg er faktisk ret overbevist om at de har færrer %vise klager end de andre aktører på markedet..

Og som afslutning million dollar spørgsmålet: Ejer du en Ipod, har du hørt en Ipod ??

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Sunmusic:
Min personlige erfaring med min ipod er en ganske anden...

God og nem betjening, dejlig stor lagerkapacitet.

Lang batteri levetid

Den har kørt i 8 timer+ dagligt i over et år uden nogle former for problemer, den bliver brugt i et meget elektronik uvenligt miljø, som har taget livet af et par andre billigere afspillere..

Dit andet link gav mig en levetid på 530 dage mere, linket er sikkert lavet af usaglige ipodhadere, så den skal nok køre i endnu længere tid...

Jeg ved ikke noget om kundeservicen for jeg har ikke haft brug for den...

Lyden er fuldt ud på højde med min stationære cd-afspiller..

Men det er jo så nemt bare at svine produkter til..

Dit link til ekstrabladet virker ikke..

Eftersom Ipoden er solgt i flere eksemplarer end alle andre afspillere tilsammen, er det kun naturligt at der er et par defekte enheder imellem, jeg er faktisk ret overbevist om at de har færrer %vise klager end de andre aktører på markedet..

Og som afslutning million dollar spørgsmålet: Ejer du en Ipod, har du hørt en Ipod ??

Hej claus. nej jeg ejer ikke en iPod, men overvejede da at købe en. Mit behov har dog altid passet bedre til en lille player der kan stikkes direkte i en usb port. Derudover er jeg blevet afskrækket af mine venners erfaringer med både iPods men også med apple generelt. Jeg kender 5 personer der har haft en iPod og ingen af dem har haft en levetid på over 2 år. Jeg har flere venner som efter at have købt en Mac computer på eget initiativ har startet en lille apple-mod-pc krig for sjov. Mac ser sku' godt ud, det gør iPods også og plastickasse PC'en taber uden kamp. Mine mac-ejende venner har dog give mig ret i at mac produkter på mange måder er noget bras (hardware, ikke software her er religionen med god grund stadig stærk) Kundeservicen er dårlig og hundedyr. Når det optiske drev ryger så koster det en bondegård. Jeg benyttede på et tidspunkt et (smukt) tastatur fra Apple som havde behov for en forlængerledning hvis det skulle tilsluttes alt andet end en Imac. Helt i orden, iMac og ledningoverskud på skrivebordet passer dårligt sammen, men det p***ede mig sku' af da jeg fandt ud af at keyboardstikket var udformet så snedigt at der ikke kunne tilsluttes et almindeligt usb forlængerkabel. Det var derimod nødvendigt at anskaffe et originalt Apple forlængerkabel som kunne erhverves for en halv børneopsparing

Så jeg jeg har lidt mod Apple. Specielt for firmaet for bare et par år tilbage havde et unikt stærkt brand, som langsomt fader ud pga. amatøragtig krisehåndtering. Mange køber Apple og forventer særligt, men får bare det samme "stort firma p***er mig og ad ryggen pis" i en flot designet indpakning.
Min holdning til apple er farvet af mine erfaringer med firmaet. Mit råd til folk der ønsker at købe en iPod er stadig: hold jer fra den. hvorfor betale ekstra for design når dimsen alligevel skal ligge i en lomme?

Hvilken CD-afspiller har du i øvrigt. Den kan da ikkevære noget særligt hvis de CD den afspiller ikke lyder bedre end MP3 filer fra din iPod??

NB: ekstrahadslinket virker nu. Der vil du kunne læse at iPod levetidsberegneren ikke er lavet af hadere, men bygget på erfaringer fra en reperatør.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da godt forstå dit had til Apple...

Det der med deathlock linket, har fyren der har lavet mon en statestik over samtlige ipods der er produceret, eller kender han kun til dem han ikke kunne finde ud af at reparere.....???

Min CDafspiller er en udemærket Technics godt nok med nogle år på bagen, jeg sammenligner ikke med mp3 men med lossless filer, det andet er lidt unfair...

Men du har ret den er ikke noget særligt det ville heller ikke være korrekt at sammenligne to produkter der koster vidt forskellige beløb...

Jeg taler også om lydkvaliteten fra ipoddens lineout ikke headphoneout...

Men kan du finde en afspiller med samme lagerkapacitet og lydkvalitet til samme pris som en ipod, jamen så er jeg da parat til at æde mine ord igen, men du kan ikke sammenligne på den måde du gør der, bare tænk på hvad en HD på 80 GB i den der ministørrelse koster alene...du kan jo få dine 2 GB flash til 200 Kr..

Sidst men ikke mindst Ipods kan sagtens benyttes som drag and drop hvis man ønsker det, men hvem gider dog sidde og bøvle med sådan noget ??

Jeg kender folk på head-fi som bruger deres 1generation Ipod endnu...

Sidst min ikke mindst må du jo selv gå en del op i design, når du vælger at bruge et Apple tastatur med dyr forlængerledning ...

ellers er jeg enig med dine betragtninger omkring Apple, men man kunne sige stort set det samme om alle de store firmaer, for de er alle sammen nogle grådige s..... som bare vil have vores penge..

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Jeg kan da godt forstå dit had til Apple...

Det der med deathlock linket, har fyren der har lavet mon en statestik over samtlige ipods der er produceret, eller kender han kun til dem han ikke kunne finde ud af at reparere.....???

Det ved jeg ikke, men mit gæt er at han har registreret dem når han har modtaget dem til reparation

Min CDafspiller er en udemærket Technics godt nok med nogle år på bagen, jeg sammenligner ikke med mp3 men med lossless filer, det andet er lidt unfair...

Det burde jeg nok have overvejet

Men du har ret den er ikke noget særligt det ville heller ikke være korrekt at sammenligne to produkter der koster vidt forskellige beløb...

Jeg taler også om lydkvaliteten fra ipoddens lineout ikke headphoneout...

Fair nok, den havde jeg ikke overvejet

Men kan du finde en afspiller med samme lagerkapacitet og lydkvalitet til samme pris som en ipod, jamen så er jeg da parat til at æde mine ord igen, men du kan ikke sammenligne på den måde du gør der, bare tænk på hvad en HD på 80 GB i den der ministørrelse koster alene...du kan jo få dine 2 GB flash til 200 Kr..

det fremgår da at mit indlæg at min modvilje mod Apple ikke er rationel. Fordelen ved flashen er at jeg ikke skal tænke på kabel hvis jeg lige hører noget spændende hos en ven.

Sidst men ikke mindst Ipods kan sagtens benyttes som drag and drop hvis man ønsker det, men hvem gider dog sidde og bøvle med sådan noget ??

Jeg kender folk på head-fi som bruger deres 1generation Ipod endnu...

Sidst min ikke mindst må du jo selv gå en del op i design, når du vælger at bruge et Apple tastatur med dyr forlængerledning ...

Jeg tænkte nok der ville komme noget der. min ven er grafiker og de skulle have nyt gear på hans arbejdsplads, så jeg fik først tastaturet og derefter en gratis forlænger Selvfølgelig går jeg op i design, men jeg forveksler det ikke med kvalitet.

ellers er jeg enig med dine betragtninger omkring Apple, men man kunne sige stort set det samme om alle de store firmaer, for de er alle sammen nogle grådige s..... som bare vil have vores penge..

Ja. Sådan er de jo alle sammen. Igen fair nok, men det provokerer mig lidt at apple har så mange groupies sammenlignet med andre mærker.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Og så er der lige det sidste nye fra iPod-fronten. Dagens ekstra had er jo nærmest ren blasfemi

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er IKKE en groupie hos apple, men synes bare at Ipoden lægges utroligt meget for had og jeg er skideglad for min og har ingen problemer overhovedet med den...

Jeg havde på et tidspunkt en Sony nw3000 og det var et sandt mareridt at skulle bruge den og efter jeg reformaterede min PC, hvilket jeg var tvunget til efetr at det l**t havde f**ket min PC, ville den ikke engang genkende den mere, i den heseende er min Ipod lysår foran i brugervenlighed..

Men vi skal ikke kapre den oprindelige tråd med endnu en Ipod diskussion, dem er der nemlig nok af i forvejen..

Jeg kan så også oplyse at det rent faktisk er ulovligt at du lægger venners musik ind på din afspiller, men det ved du jo sikkert godt

Og det provokere også mig lidt at der er så mage Ipod hadere...

Bagger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg er IKKE en groupie hos apple, men synes bare at Ipoden lægges utroligt meget for had og jeg er skideglad for min og har ingen problemer overhovedet med den...

Jeg havde på et tidspunkt en Sony nw3000 og det var et sandt mareridt at skulle bruge den og efter jeg reformaterede min PC, hvilket jeg var tvunget til efetr at det l**t havde f**ket min PC, ville den ikke engang genkende den mere, i den heseende er min Ipod lysår foran i brugervenlighed..

Men vi skal ikke kapre den oprindelige tråd med endnu en Ipod diskussion, dem er der nemlig nok af i forvejen..

Jeg kan så også oplyse at det rent faktisk er ulovligt at du lægger venners musik ind på din afspiller, men det ved du jo sikkert godt

Og det provokere også mig lidt at der er så mage Ipod hadere...

Tak Claus... jeg synes netop også at min tråd var kommet lidt på afveje!

Skrev sammen med dem fra in-ears.dk og de nye høretelefoner fra Westone skulle være ude omkring d. 1. november, dem overvejer jeg virkelig. Det er godt nok mange penge, men så har jeg også et par høretelefoner som jeg kan bruge i meget lang tid og være glad for?!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes