| Forfatter |
|
ParadokS Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min søgen på en løsning for min nye Headamp Darkvoice 336i som har mega meget støj når den er sat til min computer faldt jeg over et lydkort som var nævnt på hifi4all forum. men nu kan jeg sku ikke finde det igen :(
Ligger omkring 900 kroner. kunne købes i danmark og havde såen alminium kasse uden på kortet inde i kabinetet for at beskytte mod støj fra de andre komponenter.
Så hvis der er nogen der kan hjælpe vil det være fedt! :)
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se her. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899
NB. Jeg har selv det her kort som har den fordel at det er eksternt og derfor er der enu mindrer støj fra PCèn af :-)
www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99374
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det der eksterne kort ser rimelig blæret ud. stor forskel mellem de 3? altså X-FI / AUDIOTRAK Prodigy PRODIGY 7.1 HIFI / TerraTec Producer PHASE 24FW
terratec phase 24FW > darkvoice 336i > AKG K271 Studio ser jo heller ikke værst ud, men så er der bare endnu en ekstern dims der står i vejen og endnu flere kabler :(
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror lydmæssigt blir det svært, men altså hvis det skal bruges ved den stationære altid, vil jeg mene at det er bedst at købe audiotrak, men det er jo smag og behag, jeg vil hvertfald ikke mene du bør frygte støj i det kort. Og glem nu ikke at købe nogen gode kabler
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon det var Trends USB lydkort? Det har hovedtelefonudgang
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-FI er det bedste til spil men til musik skal du tage et af de 2 andrer kort eller måske det her der lige er kommet?
http://gear.comon.dk/index.php/news/show/id=14599
|
| Til top |
|
| |
Crash Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at skrive at du kan klikke på stjernerne på EDBpriser for at se hvad andrer der har købt kortene mener om dem hvis ikke du ved det?
Husk at et eksternt ALTID vil væer bedder da der bliver generet meget støj i en PC og hvis det skal væer indternt så sørg for at det er afskærmet :-)
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil bare være sikker på om jeg køber audiotrack at det s¨rent faktisk er RIGTIG skærmet. fordi jeg har på fornemmelsen støjen bliver forstærket i min headamp... for jeg kan ikke høre noget støj når jeg bare stikker hørebøfferne direkte ind i mit x-fi. det er kun når det går igennem forstærkeren at jeg kan høre statisk støj når jeg bevæger musen mm.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som et stelproblem det dér...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det er? og hvad er løsningen
|
| Til top |
|
| |
JoaCHIP Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
"det er kun når det går igennem forstærkeren at jeg kan høre statisk støj når jeg bevæger musen mm"... det tyder stadigvæk på at lydkortet er noget bral, da det lader computerens indre støj passere ud til din forstærker. Hvis du er interesseret i ordentlig lyd (hvilket du jo tydeligvis er, eftersom du overhovedet er på det her forum  ), så ville jeg mene at du bør se at komme væk fra Creative's lydkort i en hvis fart. Der er masser af alternativer derude, som både har bedre lyd og bedre drivere og endda uden at være dyrere. Mht. eksterne kontra interne lydkort, så vil jeg lige nævne at det sagtens kan lade sig gøre, at bygge en internt lydkort uden støjproblemer. Jeg har både et m-audio Audiophile og et LynxONE som begge præsterer over 100 dB signal/støjforhold selvom de er interne. Tilføjelse: Sørg for at alle dine apparater's strøm har jord. Det hjælper meget på støjproblemer.
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
well så hælder jeg nok mest tilaudiotrack's prodigy 7.1. Men det er bare typisk, så snart man køber noget der nærmer sig hi-fi så ender man med at betale en BONDEGÅRD.
Føler mig ærlig talt en smule bondefanget ved at købe en head amp. til næsten 3k, som skal bruge kabler for 300 og et nyt lydkort til 1000.
Jeg satte head amp til et andet stereo anlæg og syntes ærligt ikke det lød bemærkelsesværdigt bedre. Men istedet for at sælge den videre for 1500 mindre end nypris kan jeg vel ligeså godt prøve at købe bedre lydkort til en tusse istedet og håbe på det bedste.
Men alt i alt er jeg lidt skuffet indtil videre.
|
| Til top |
|
| |
ParadokS Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen klart da... det er bare _UMULIGT_ at finde prodigy 7.1 det er ikke på lager nogensteder i europea og alle siger bare "vores leverandør har sat leveringstiden til ukendt". homoludermongoler hele bundtet :(
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 01 November 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du syntes ikke at der er nogen særlig forskel ? Vil nok ellers mene at der burde være relativt stor forskel med en amp i den kvalitet.. Men trods alt kræver der også at der kommer et ordenteligt signal ind for at der kan komme noget ordenteligt ud kan man sige...
Hvilke hovedtelefoner har du.. ? det var et sæt AKG K271 eller sådan ? De burde ellers nyde godt af en amp, selvom det vist ikke er de allermest power-tørstige bøffer... Evt burde du måske før du bliver helt sur, prøve med et bedre lydkort (det vil trods alt aldrig skade på noget hvis du hører musik fra din computer) og evt prøve et par andre bøffer også.. Måske du bare ikke er vild med lydsignaturen fra dine K271 når det kommer til stykket.. Har du haft prøvet mange andre ?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|