Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: hjælp, nye Headphones, 1500kr/260$ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 November 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

havde lige planlagt at skrive det helt store, men nettet gik lige da jeg skulle poste det, så det hele gik tabt, derfor må i lige få den korte smøre da jeg ikke har tålmodighed nok lige nu til at skrive den hele tekst igen.

Nåh, men problemet er at jeg skal have mig nogle høre bøffer til 1500 kr./ 260$. det vil sige at de godt må handles fra udlandet. jeg havde kigget på grado men de har nogle svagheder i form af "air"-case og at de skulle være ubekvemmelige at have på. det går ikke da de bla. også skal bruges i toget. men jeg ved ikke om de problemer er så store som så mange skriver på diverse hjemmesider? og kan de evt. løses på en eller anden facon? der er også en "Allessondro" udgave af SR60 som jeg har læst skulle være bedre end selv SR225. kan dette passe?

Derudover har jeg kigget på Audio-Technica, da jeg har gode erfaringer med en af deres pick-up'er og derfor tænkte at de måske var gode til andet. derfor faldt blikket på ATH-ESW9. rigtig lækker af udseende synes jeg og så er den ganske enkel og med lukket system, så den ser rimelig ideel ud. er der nogen som har haft erfaring med den eller ved noget om den som jeg bør vide? prisen er lidt i overkanten, men det er jo snart jul, så der burde være råd snart.

Det eneste jeg ikke bryder mig om er in-ear og disse store sony head-phones som udstråler DJ og techno. mange tak for hjælpen på forhånd. glæder mig sådan til at få fed lyd fra computeren og Ipod'en også.(alt afspilles i FLAC eller 320 kbps mp3)

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Du kan også prøve at kigge lidt på ATH-ES7 den er også meget elegant og noget billigere end ESW9. Med hensyn til lydkvalitet kender jeg ikke nogle af dem.

Derimod kan jeg varmt anbefale Senheiser HD25-1. Den falder inden for dit budget og er perfekt til formålet. Du har ret i at grado ikke er egnet til brug i toget, det vil genere dine medmennesker for meget.

HD25 kræver dog en forstærker for at være rigtig god - men så spiller det også.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Du kan også prøve at kigge lidt på ATH-ES7 den er også meget elegant og noget billigere end ESW9. Med hensyn til lydkvalitet kender jeg ikke nogle af dem.

Derimod kan jeg varmt anbefale Senheiser HD25-1. Den falder inden for dit budget og er perfekt til formålet. Du har ret i at grado ikke er egnet til brug i toget, det vil genere dine medmennesker for meget.

jeg har godt haft et kig på ATH-ES7. den er rigtig flot, ja(faktisk er det nøjagtig samme design som med ESW9 det er bare andre materialer) men den skulle vidst ikke være et vidunder hvad lyden angår.

De sennheiser ser meget nice ud, men er det ikke nogle rimelig små "bøffer" der sidder på? de omslutter ikke øret eller hvad? kommer der så ikke meget "støj" ind fra omverden når de ikke lukker tæt? kræver alle head-amps ikke en ekstern amp i det prisleje for at yde sit optimale?

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

andre med erfaringer inden for bøffer?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 November 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Måske du skulle kigge på beyerdynamic DT770....

der er også en der hedder equation audio rs21, men den er ret svær st få fingerene i her i DK..

Det er synd du ikke bryder dig om inears for de passer meget fint til din problemstilling...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

mathias 2 skrev:
Kane skrev:

jeg har godt haft et kig på ATH-ES7. den er rigtig flot, ja(faktisk er det nøjagtig samme design som med ESW9 det er bare andre materialer) men den skulle vidst ikke være et vidunder hvad lyden angår.

De sennheiser ser meget nice ud, men er det ikke nogle rimelig små "bøffer" der sidder på? de omslutter ikke øret eller hvad? kommer der så ikke meget "støj" ind fra omverden når de ikke lukker tæt? kræver alle head-amps ikke en ekstern amp i det prisleje for at yde sit optimale?

Jo, de er rimelig små og sidder mere på øret end rundt om øret - men de lukker lyden godt ude synes jeg. Jeg bruger mine hver dag på den daglige s-togs tur, der fungerer de rigtig godt. Det er ikke alle der bryder sig om komforten og man skal helt sikkert bruge velourpads til dem ellers bliver de hurtigt varme at have på. Men alt i alt en hovedtelefon jeg kun kan give min varmeste anbefaling til transportabelt brug.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej Mathias.

Jeg tror det bliver svært at få "udmærket" lyd, når du vil ha lukkede hovedtelefoner, som skal kunne trækkes af en iPod, men samtidig ikke vil have "in ear" (propper). Jeg vil nu alligevel foreslå dig at kigge på Vmoda Vibe. De skal ikke presset så meget ind i øret, som så mange andre "in ear". Faktisk skal de bare lige "placeres" i det yderste af øre-kanalen. Du mærker dem næsten ikke, og så spiller de FED bas De kan anskaffes for ca. 80 EURO (på EBAY). Det er jo ikke en voldsom pris, sammenlignet med dit budget. Prøv det 

Blot et lille råd og en praktisk oplysning herfra. Held og lykke med dine kommende "bøffer" (hvad det så ender med at blive til)
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 November 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Okay nu er jeg færdig med mit projekt her på uni, så nu har jeg tid igen 

Godt så, spørgsmål 1, jeg har selv haft et par sr225, og de var virkeligt gode, jeg valgte at give min lillebror et par ms1 til jul, så haft god tid til at a-b teste dem. Jeg vil sige til prisen... wow, du for ik bedre lyd for pengende... dvs. grado lyd... de minder om sr225, men har ik så meget af det hele... sr225 virker bare som om den på hele linjen er mere raffineret.  Og det skal siges at sr225 også er fantastiske til prisen!
Jeg vil mene at du skal holde et vågent øje på brugt markedet, jeg solgte mine fine sr225 for 900kr, og jeg savner dem lidt idag

Hvorvidt om de er gode til toget... ahh ik helt, de er åbne, og lidt for upraktiske (lang tyk ledning osv.), mht komfort... pjat... istarten skal man vænne sig til dem, og jeg vil sige sennheiser 414 pads gør en stor forskel, så det skal du ik tænke på.

Mht audio technica... jo esw9 ser nice ud, men det er dyrt træ, og i sidste ende tror jeg du kan få bedre.

Nu til mit forslag

Jeg vil mene at du ik bør bruge alle pengene på et par bøffer... ganske simplet, hvis du leder efter en all-rounder, får du bare ik så meget for pengene.

Jeg må indrømme at jeg selv også har lidt den indstilling... altså jeg kan kun bruge en af gangen... men jeg har stadig 8 par Derfor logisk set er det bedst at købe stort og godt... men det kommer, man skal starte med at finde ud af, hvad man kan lide af lyd, derfor at smide mange penge afsted, til at starte på er ikke en god ide, da høretelefoner, både i mærker osv er meget forskellige.

Jeg vil mene køb et par til toget, et par til mere rolige/stationære omgivelser, dernæst få dig en amp, og evt et ekstern lydkort til din bærbar.

Forslaget lyder:
  1. Køb et par ms-1 til derhjemme... brugt 5-700 kr
  2. Køb et par enten akg 81dj eller akg 518dj (samme model i sort) til toget... ny ca 400, brugt 300kr (ebay.de er en god ting)
  3. Køb et par koss ksc75 til blandet (dem skal man eje, de er ret fantastiske på trods af den lave pris)... 100-200kr
  4. Køb en lille amp, evt en cmoy eller anden starter amp... 300-500kr
  5. Evt. køb et par Yuin pk2 til alt muligt andet (earbuds)... 400kr
  6. Evt. køb et lille praktisk lydkort til den bærbare, så som et Audiotrak Optoplay... ny 500kr

Det var mit forslag, håber du kan bruge det til noget

Som du kan se er priserne lidt variende, men det er hverken prisen eller modellerne som er pointen (selvom du som minimum bør eje et par ksc75, og modde dem), pointen er at du kan få meget godt i forskellige områder, så spred lidt, og få noget forskelligt god lyd... det er sjovest... og om nogen år

Ja... Audio Technica L3000 er rare... eller AKG k1000.... uhhh eller sennheiser he90
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

ups... glem ik ATH w5000... så går du træ amok

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Okay nu er jeg færdig med mit projekt her på uni, så nu har jeg tid igen 

Godt så, spørgsmål 1, jeg har selv haft et par sr225, og de var virkeligt gode, jeg valgte at give min lillebror et par ms1 til jul, så haft god tid til at a-b teste dem. Jeg vil sige til prisen... wow, du for ik bedre lyd for pengende... dvs. grado lyd... de minder om sr225, men har ik så meget af det hele... sr225 virker bare som om den på hele linjen er mere raffineret.  Og det skal siges at sr225 også er fantastiske til prisen!
Jeg vil mene at du skal holde et vågent øje på brugt markedet, jeg solgte mine fine sr225 for 900kr, og jeg savner dem lidt idag

Hvorvidt om de er gode til toget... ahh ik helt, de er åbne, og lidt for upraktiske (lang tyk ledning osv.), mht komfort... pjat... istarten skal man vænne sig til dem, og jeg vil sige sennheiser 414 pads gør en stor forskel, så det skal du ik tænke på.

Mht audio technica... jo esw9 ser nice ud, men det er dyrt træ, og i sidste ende tror jeg du kan få bedre.

Nu til mit forslag

Jeg vil mene at du ik bør bruge alle pengene på et par bøffer... ganske simplet, hvis du leder efter en all-rounder, får du bare ik så meget for pengene.

Jeg må indrømme at jeg selv også har lidt den indstilling... altså jeg kan kun bruge en af gangen... men jeg har stadig 8 par Derfor logisk set er det bedst at købe stort og godt... men det kommer, man skal starte med at finde ud af, hvad man kan lide af lyd, derfor at smide mange penge afsted, til at starte på er ikke en god ide, da høretelefoner, både i mærker osv er meget forskellige.

Jeg vil mene køb et par til toget, et par til mere rolige/stationære omgivelser, dernæst få dig en amp, og evt et ekstern lydkort til din bærbar.

Forslaget lyder:
  1. Køb et par ms-1 til derhjemme... brugt 5-700 kr
  2. Køb et par enten akg 81dj eller akg 518dj (samme model i sort) til toget... ny ca 400, brugt 300kr (ebay.de er en god ting)
  3. Køb et par koss ksc75 til blandet (dem skal man eje, de er ret fantastiske på trods af den lave pris)... 100-200kr
  4. Køb en lille amp, evt en cmoy eller anden starter amp... 300-500kr
  5. Evt. køb et par Yuin pk2 til alt muligt andet (earbuds)... 400kr
  6. Evt. køb et lille praktisk lydkort til den bærbare, så som et Audiotrak Optoplay... ny 500kr

Det var mit forslag, håber du kan bruge det til noget

Som du kan se er priserne lidt variende, men det er hverken prisen eller modellerne som er pointen (selvom du som minimum bør eje et par ksc75, og modde dem), pointen er at du kan få meget godt i forskellige områder, så spred lidt, og få noget forskelligt god lyd... det er sjovest... og om nogen år

Ja... Audio Technica L3000 er rare... eller AKG k1000.... uhhh eller sennheiser he90

1. så du synes jeg skal gå efter et sæt MS-1 med nye sennheiser pads? kan MS-1 findes brugt?

2. jeg bryder mig desværre ikke om sølv-farven i det hele taget. synes det ser lidt gustent ud, hehe så måske du kender en anden headphone med mere "stil", hvis du kan følge mig?

3. jeg har i forvejen et par Koss "gamer" headphones som jeg er glade for så jeg synes ikke det er helt nødvendigt at bruge penge på nogle "ekstra", men det ser da meget smarte ud som en afløser til earbuds, da jeg virkelig ikke bryder mig om at proppe ting i øret, jeg bliver meget øm i øret efter at have sådan nogle "ting" i øret. det føles næsten som et blåt mærke inde i øret, meget ubehageligt.

4. det kunne godt være jeg skulle invistere i en amp eller et eksternt lydkort. hvad er bedst at invistere i?

hvad vil det sige at "modde" de der koss?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jep ms-1 kan findes brugt, ellers kan man jo købe dem nye til 99usd inkl fragt, men der er som regel 1-2 måneders leveringtid på. Også kan du finde padsne på ebay.de.

http://www.alessandro-products.com/amps.html

Brugt findes de lettest på head-fi.org

Mht til akg, så er akg 518dj jo helt sort

Selvom du har et par koss, så skal man eje et par ksc75, de er virkeligt gode! Og med at modde dem mener, at udføre eks. Kramer modded, som går ud på at du, laver større huller i det gitter mellem driveren og skumpuden. Dernæst kan man skifte ledning m.m., som jeg også har gjort.

Mht til Yuin pk2, så er de et røverkøb til de 70usd, har selv et par pk1, og de er også virkelig nice!

http://www.head-direct.com/

Derinde kan du også finde et par små amps.

Mht amps, så er der flere tråde herinde om emnet

Mht lydkort, så hvis du vil ha et kompakt lydkort er Optoplay, nok noget af det bedste.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

110$ er da lidt pebret?

jeg tror så måske også jeg vil prøve de der koss hvis du siger de er så gode efter man har modded dem. jeg tror dog der er et problem... jeg bruger briller. så de kan vel ikke sidde fast med det design?

jeg skal nok prøve at tjekke det optoplay ud og tjekke efter tråde.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 November 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Vil sige at til togture og offenteligt brug vil du virkeligt ikke bruge noget så åbent.. altså det er rent faktisk højere udtil end det er indeni hvis du sætter øret op af.. Og hvis du gør det, er du en af de folk jeg får lyst til at stikke en flad i toget :P

Men, de omtalte koss ksc-75... til prisen tror jeg ikke at der findes noget bedre.. Er ked af at jeg solgte mine egentligt.. De er fantastiske til prisen..

Hvad med earbuds ? altså ikke de du stikker helt ind i øret, men nærmere sidder i det ydre øre som techtrino forslår Yuin PK 1 eller 2.. De lyder også ufatteligt godt.. Har selv et sæt PK1.. Sætter man en forstærker foran dem lyder de helt utroligt i forhold til at det bare er sådan en lille earbud.. Men de koster også lidt trods alt hvis man vil have PK1.. Find dem evt brugt hvis du er til earbuds.. Der fåes ikke bedre af slagsen !

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Vil sige at til togture og offenteligt brug vil du virkeligt ikke bruge noget så åbent.. altså det er rent faktisk højere udtil end det er indeni hvis du sætter øret op af.. Og hvis du gør det, er du en af de folk jeg får lyst til at stikke en flad i toget :P

Men, de omtalte koss ksc-75... til prisen tror jeg ikke at der findes noget bedre.. Er ked af at jeg solgte mine egentligt.. De er fantastiske til prisen..

Hvad med earbuds ? altså ikke de du stikker helt ind i øret, men nærmere sidder i det ydre øre som techtrino forslår Yuin PK 1 eller 2.. De lyder også ufatteligt godt.. Har selv et sæt PK1.. Sætter man en forstærker foran dem lyder de helt utroligt i forhold til at det bare er sådan en lille earbud.. Men de koster også lidt trods alt hvis man vil have PK1.. Find dem evt brugt hvis du er til earbuds.. Der fåes ikke bedre af slagsen !

det kan være det ville være meget godt med sådan et par koss der. men dur de med briller på samtidig? jeg er altså ikke meget for de earbuds. en af grundene til jeg ville skaffe mig et par ordentlige bøffer var nemmelig også at så skulle jeg ikke gå med de buds som er standard til en Ipod. mit øre må være meget abnormalt eller sådan noget, for det gør virkelig meget ondt at have dem i, selvom de sidder så løst at de næsten falde ud.

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

har lige fået en mail om at de Grado lige er solgt... ærgeligt

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

fler der kan hjælpe?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Prøv at holde øje derinde, der dukker tit allesandro og grado op, men sjælent de har nogen så dyre kabler på som de ms-1´ere.

Så hav lidt tålmodighed

mht. ksc75 og briller, så tror jeg ik det er en god idé desværre

Men husk også at kigge lidt på de akg k518dj

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

spændende tråd..

Nu har jeg lige bestilt koss ksc75. Jeg må nok indrømme at jeg er en smule skeptisk når de er så billige, men nu må vi se.. :D

techtrino.. har du evt. nogle links til de mods?... jeg er ret ny på det område, men nu hvor KOSS'erne er så billige, så ville jeg lige forsøge mig...

billeder ville også være godt... :D

Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Prøv at holde øje derinde, der dukker tit allesandro og grado op, men sjælent de har nogen så dyre kabler på som de ms-1´ere.

Så hav lidt tålmodighed

mht. ksc75 og briller, så tror jeg ik det er en god idé desværre

Men husk også at kigge lidt på de akg k518dj

okay, jeg må så væbne mig med tålmodighed. men jeg tror desværre der er noget galt med head-fi.org's trade/sale forum... der står at siden er "invalid" og at jeg skal kontakte en administrator. det har jeg så gjordt, men problemet er ikke løst... kan det være fordi at siden gik ned for noget tid siden og at den så ikke er helt gen-opfrisket endnu?

jeg må bare undvære de koss så, eller gå med linser når jeg skal have dem på.

er de AKG virkelig så gode? de ser nu nice nok ud i sort må jeg sige. er prisen på 480kr. en ordentlig pris? eller gøres det meget billigere i udlandet?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes