Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Stadig i tvivl angående amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Jeg har i en tidligere tråd fået hjælp til hvad jeg skulle vælge for at kunne høre noget musik med mine HD650 på min computer og listen blev sådan her:

Terratec Phase24FW       Cardas 3 el. 6m

Og af amp var der to muligheder og jeg har ikke kunne finde ud af hvilken jeg skal vælge...

Lehmann Black Cube linear eller Vincent KVH-1

Vincenten koster lidt mindre end Black Cuben da den skal fragtes fra England eller Tyskland etc. Da jeg sidst tjekkede lå den med fragt etc. i små 6.000 kr. hvor Vincenten ligger i små 5300 kr. herhjemme.

Så prisen er ikke den der kommer til at bestemme det helt store, men jeg har ikke mulighed for at komme til at høre den Lehmann så der har jeg kun kunne få et billede af fra diverse anmeldelser.

Så hvilken skal jeg vælge? Er mit helt store spørgsmål, jeg hører mange forskellige typer musik, jeg hører en del over i den Klassiske side af vejen, men der er også nogle cd'er fra bands som Metallica på hylden. Håber i kan hjælpe mig, er lidt forvirret over mine to muligheder  

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 December 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Har du fået hørt den Vincent KHV-1?

Ellers vil jeg muligvis medbringe den til vores Head-fi meet...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

nej jeg skal lige få hørt den, ingen tvivl om det, men har hørt ganske gode ting om den. Lige pt. fægter jeg lidt i blinde angående hvad jeg skal gøre 

Går lige lidt tid inden jeg får hørt den Vincent og jeg får nok aldrig hørt den Lehmann, kun hvis jeg køber den :)
Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Ja det er lidt svært, som vi vist også har berørt i et par andre tråde. Enten må man læse tests/forum og købe relativt i blinde, eller satse på at låne de trods alt få ting der findes her til lands. Lad os håbe på at head-fi vil blomstre endnu mere så vi kan få et større udbud.

Selv syntes jeg at det head-fi meet er en fremragende mulighed for at høre på ting, der ellers vil være helt umulige at komme i nærheden af (gratis).
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig. Det kan let komme til at koste tusindvis af kroner i fragt og værditab at stifte bekendtskab med bare en lille delmængde af al den dejlige head-fi (og hifi) der findes rundt omkring.

Møder vil altid være den bedste mulighed for at finde ud af, hvor langt op man er interesseret i (læs: har råd til) at bevæge sig for at opnå den bedste lyd.

Alternativt er der private udlån, men så kommer fragt-aspektet og tillid til modtagers behandling af ens dyrebare udstyr også ind i billedet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes