Sendt: 30 December 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg den sidste månedstid slugt en masse tråde både herinde og på head-fi.orghjemmesider for at blive lidt klogere på dette såkaldte "head-fi", og lidt klogere er jeg da blevet.. syntes jeg...
Meeen..
Først og fremmest, så er jeg ude efter et "komplet" setup der skal tilsluttes min computer. Jeg sidder mange timer foran den "skide" pc om dagen (både arbejde og spil/surfing osv) pc'en er i øjeblikket med integreret lydkort (Asus P5k-e bundkort) og tilsluttet har jeg et par Altec Lansing 6021 højttalersæt og et par rimelig sløje Altec Lansing headsets med mic.
Jeg hører typisk Rock og blød metal, men spiller også WoW, Crysis osv. og ser film og serier, så alt skulle gerne understøttes. Da jeg har min PC i soveværelset og damen til tider går i seng før mig, er det vigtigt at de er lukkede, så de ikke generer for meget. De skal også være meget komfortable da de som sagt vil blive brugt flittigt!
Her er det så jeg går lidt i stå. Jeg var lige ved at købe et Creative x-fi xtrememusic, men kan forstå at dette ikke er særligt godt til musik - trods navnet. (Medmindre man modder det, hvilket jeg tvivler på at jeg er i stand til). Så kan jeg se mange henviser til et Auzen X-fi Prelude lydkort da dette eftersigende skulle kunne klare både musik og sjov. Men så har jeg allerede brugt 2000.- (Hvor Creative's X-fi fås til små 500.-). Jeg kan også se at man kan få sådan nogle eksterne bokse der skulle være rigtigt gode, men hvis de ikker funger til spil duer de ikke.
Jeg kan så forstå at man herefter evt. skal have en forstærker. Igen har jeg kun læst mig frem og kan se mange anbefalder Little Dot. Jeg kan se at der er kommet en ny udgave Little Dot MK III som ligger til små 250$ + told og moms sikkert, altså et gæt på omkring 15-1700.-
Herefter skal jeg jo så have det "vigtigste" selve bøfferne. Jeg kan se at mange modeller typisk går igen. Sennheiser HD 595/600, AKG K701, DT880.
Opsummeret til skimmeren: -Rock, Spil, film fra computer -Lukkede og komfortalbe hørebøffer -Nyt lydkort eller?
Økonomisk set havde jeg håbet på ikke at komme meget over 3500-4000.- men jeg kan se se at det hurtigt løber op. Så hvad ville i råde mig til? Er der noget jeg har misforstået omkring spil/musik problematikken? Er der ellers noget smart jeg kan gøre, for mine nuværende hovedtelefoner er simpelthen dræbende at have på og jeg vil hellere bruge 4000.- og få noget ordentligt i første hug, end at bruge 1500.- og få noget "ok" hvis i forstår :-)
Mvh Kim
|