Forfatter |
|
piepgras Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsan,
Måske har i læst min anden tråd hvor jeg brokker mig over mine HD600, så snart jeg har fået den ombyttede for tusinde gang sælger jeg dem, skriv hvis i er intresseret og tør overtage dem, måske har en anden mere held med dem end jeg. Anyways, jeg skal selvfølgelig have noget nyt. Jeg vil gerne hold mig omkring 3000-4000 for selve hørebøfferne.
Det er altid lidt svært at beskrive hvilke lyd man søger, jeg kan godt lide en stærk, måske lidt vild bund, men ikke noget overdrevet pap der bliver revet frem og tilbage for at opnå de ubrugelige 5hz.
De skal kunne spille væmmeligt højt, lidt forvrængelse gør ikke så meget så længe de ikke går i stykker hvis man stresser dem.
Skal dække hele øret, gider ikke noget der hviler på øret.
Solide ARGH! det er her mine HD600er af en eller anden grund har failed 5 gange :(
Håber at i har nogle bud på fede hørebøffer :)
Godt nytår
mvh
Michael
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og mig som har gået og drømt om sådan nogle.  Det gør ondt at høre at de er så ringe.
|
Til top |
|
|
piepgras Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
de spiller fint, men de hader åbenbart at være mine hørebøffer :)
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
et bud med kraftig bas kunne være DT770... og de kan vistnok også tåle lidt af hvert kunne jeg forstille mig...
Men der er utroligt mange muligheder i den prisklasse trods alt.. du kan få hvad du vil have nærmest, udover top top top bøfferne.. Ville sige du burde have et par AHT L3000.. men de koster lede knapper.. til gengæld har de en helt ufattelig bas ! og ja også det meste andet for den sags skyld.. ikke mærkeligt at de er så dyre og eftertragtede..
men men men... et bud kunne være Beyerdynamic DT770... bas og komfort.. og lukkede
|
Til top |
|
|
piepgras Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ATH 3000 ser lede ud, men kan ik rigtigt finde dem i DK :o
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Laver de stadig L3000? troede det var en af deres limited editions.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er det også.. eller.. var.. Lavet i ikke forfærdeligt mange udgaver og vældigt højt anset.. Og ikke uden grund.. Jeg var i hvert fald ret imponeret da jeg hørte et par til sidste meet... Men gratis er de ikke ligefrem, og skal findes brugt, for ikke at sige fravristes en nuværende ejer først...
|
Til top |
|
|
piepgras Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nok et dårligt forslag så xD
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nja.. udover pris og tilgængelighed ville de nok være gode til dig var også nærmere sådan et "lidt-for-sjov-forslag" som dukkede op i mit hoved :P
Men hvad er det egentligt du godt kan lide ved dine HD600 siden du har blevet ved med at få dem selvom de har haft gået i stykker ?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit forslag er AKG K-701 til ca. 2200,- kr.
Det er den første hovedtelefon jeg har hørt der har et ordentligt bas output. Men på den anden side, det er den første hovedtelefon jeg har ejet - så nørd er jeg vel ikke på det område.
Edit: Den kræver en god forstærker.
Mvh.
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt som mange anbefaler K701.. Dem må jeg se at få hørt en dag.. Har et sæt K340, men det er et helt andet dyr trods alt.. Dog har jeg ikke af hvad jeg har læst fået opfattelsen af at K701 ligefrem har meget bas ?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke den har unaturligt meget bas hvis det er det du er efter.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Utroligt som mange anbefaler K701.. Dem må jeg se at få hørt en dag.. Har et sæt K340, men det er et helt andet dyr trods alt.. Dog har jeg ikke af hvad jeg har læst fået opfattelsen af at K701 ligefrem har meget bas ? |
|
|
Hej kolind Man kan læse mange forskellige meninger om AKG K701 diverse steder på nettet. Lige fra - "noget værre noget, og slet ikke noget for mig....." og til
- "Det bedste af det bedste indenfor dynamiske hovedtelefoner.......".
Det er et kræsent sæt hovedtelefoner. Hvis du sætter dem til en iPod, siger de nærmest intet. Det de siger, siger intet om noget som helst der hører til i high-end klassen. En billig CD afspiller fra Bilka eller Kvickly, og en billig lommeforstærker, vil heller ikke lyde specielt godt. Hvis du derimod sætter dem sammen med noget mere eller mindre seriøst udstyr (hvad så det end måtte være), så hører du hvorfor du har betalt en slat penge for resten af dit grej. Med andre ord; hvis man ikke har tænkt sig at ofre noget særligt på CD-afspiller, DAC, pladespiller og hovedtelefonforstærker, ja så kan man ligeså godt købe nogle andre hovedtelefoner end AKG K701. __________________
|
Til top |
|
|
piepgras Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går ikke efter unaturligt meget bas, heldigvis :) Jeg syntes godt om HD600erne, men jeg kan simpelthen ikke bruge hørebøffer som jeg ikke kan stole på. Jeg har tænkt mig at prøve et park K701 også tage den derfra ;)
|
Til top |
|
|