| Forfatter |
|
Bøjgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen som har erfaring med AKG K 701 til Ipod. Jeg har hørt de skulle være meget svære og trække?Kan de trækkes af en transportabel amp?Hvilken amp er bedst ?
Håber nogen kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xin reference evt.. den burde vist have rimeligt godt med power af en bærbar amp at være... ellers er head-fi.org nok din ven (hvis ikke allerede du har prøvet det ?)
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt en XIN Reference i August og venter stadig på den.  Så det er et langtidsprojekt hvis du skal have sådan en med mindre du kan finde den brugt et sted. Jeg kan klart anbefale følgende bærbare forstærkere En PICO En Corda 2Move eller HeadsixMen hvordan de gør det sammen med lige netop AKG K701 er jeg ret usikker på. Jeg tvivler på at nogen af dem kan klemme den rigtig fede juice ud af et sæt K701. K701 skal have overskud af det hele for rigtigt at komme til at synge. Jeg ville nok anbefale Grado til en iPod....
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt velkommen til forumet Bøjgaard  (Synes du skulle overveje at finde nogle K701'ere under alle omstændigheder til hjemme gearet og så en Grado til iPod'en...)
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har bestilt et sæt Sennheiser PX200, som er lukkede typer med mulighed for sammenklapning i medfølgende etui, til min Ipod. Fordelen ved en lukket type er den, at den skærmer for støj.
Lyden ? Finder jeg ud af i morgen - men folk er vilde med den på nettet...
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bøjgaard Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen! Tak for de gode råd alle sammen og tak for velkomsten Burning777 Jeg er som sagt helt uvidende om Headfi men Burning777 solgte mig et sæt Grado SR80 og nu er jeg blevet bidt af mere. Utroligt hvor meget lyd man får hos Headaudio for kun 899kr.
Jeg kunne godt tænke mig et sæt AKG K 701 til min Ipod men det lyder til at de kræver mere end en transportabel amp kan trække? Men ellers vil jeg gerne investere i et par Grado RS1? Hvilken model af Grado synes i bedst om til prisen?
Bøjgaard
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Har bestilt et sæt Sennheiser PX200, som er lukkede typer med mulighed for sammenklapning i medfølgende etui, til min Ipod. Fordelen ved en lukket type er den, at den skærmer for støj.
Lars |
|
|
Er de det? Jeg har næsten ikke læst andet end dårligere anmeldelser om de hovedtelefoner. Jeg har også selv et par som jeg snart har haft i 3 år, og det er klart nogle af de ringeste hovedtelefoner som jeg har hørt, især i bas området er de helt horrible. Men de er dog rigtigt gode til tale, så til lydbøger og lign. er de ganske udemærkede. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
lars37 skrev:
|
Lars
|
|
|
Er de det? Jeg har næsten ikke læst andet end dårligere anmeldelser om de hovedtelefoner. Jeg har også selv et par som jeg snart har haft i 3 år, og det er klart nogle af de ringeste hovedtelefoner som jeg har hørt, især i bas området er de helt horrible. Men de er dog rigtigt gode til tale, så til lydbøger og lign. er de ganske udemærkede.
|
|
|
Det står jeg lidt uforstående overfor. Jeg har da læst et par test, hvor de beskrives som værende fremragende til deres formål: Lyd undervejs med støjdæmpning. Nu taler vi om en Ipod - det er jo ikke ligefrem HiFi lyd, der kommer ud af den...
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 22 Februar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vurderte selv på et par px200, endte op med et par px100 pga. var meget mere komfy, samt at jeg syntes lyden i dem også var bedre. (de samler pt støv.. da jeg er gået over til IME's)
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blander mig lige lidt....
Jeg holder helt med marius - PX200 er efter min mening ikke særlig god! Min kæreste har et par, og jesus christ hvor kan jeg ikke lide dem....
Bruger selv et par Koss Porta Pro - de er efter min mening langt bedre.
Håber naturligvis at PX200 er lige i skabet til dig! Smag er jo forskellig....
Efter sigende (ihvertfald efter Headroom's mening) er PX100 langt bedre end PX200, og PX100 og Porta
Pro er (næsten) lige gode.
De to modeller er efter deres mening de bedste transportable telefoner under 100 dollars.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så fået mine PX200 til den abnorme pris af 300 kr. Lydkvaliteten er da acceptabel - ikke mere. Havde nok også forventet lidt mere. Til gengæld er det virkelig godt, at de er lukkede - bruger primært min Ipod under transport...
Lars
|
| Til top |
|
| |