Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 14:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser HD 580 + Creek OBH-11! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej Head-Fi nørder

Hvad er jeres meninger om denne hovedtelefon, er den pengene værd? Jeg går og overvejer at skifte mine Sony MDR-V700 "DJ" hovedtelefoner ud til noget mere behageligt og lydmæssigt godt.

Jeg skal i sammen omgang så også have en forstærker til hovedtelefonen, har ikke hovedtelefon udgang på nogen af mine apperater, men har en rec out jeg kan benytte.

Mvh. Henrik

lcduc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu er jeg rimelig ny indenfor headfi, men jeg er meget tilfreds med mine 580er, de sidder 80% af tiden på hovedt da de er meget behaglige i lyden contra mine BD 770er der er meget bass tunge.

ps lytter til electronisk musik

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

HD 580 er en klassiker og den er efter min mening bedre end 650'eren. Den er iøvrigt identisk med HD 600, bortset fra det ydre design. 

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

HD 580 er en klassiker og den er efter min mening bedre end 650'eren. Den er iøvrigt identisk med HD 600, bortset fra det ydre design. 

Hvilke styrker mener du den har over 650'eren?

Mvh. Henrik

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke fortrudt 1 sek at jeg købte 580. De er super behagelige, lyden er superdetaljeret, mht bas er den dejlig boom-boom-brian-fri. Hvor krævende den er mht forstærker, tør jeg ikke rigtig sige. Men da jeg fik Marantz pm17 forstærker, var der stor forskel. Inden da havde jeg bare spillet på båndoptagerens og cdéns hvdtlfudgang.

Good luck

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

lcduc skrev:

Hej

Nu er jeg rimelig ny indenfor headfi, men jeg er meget tilfreds med mine 580er, de sidder 80% af tiden på hovedt da de er meget behaglige i lyden contra mine BD 770er der er meget bass tunge.

ps lytter til electronisk musik

Okay, det er godt at høre. Jeg leder nemmerlig efter noget der ikke er så sk*de pumpet i bassen - synes jeg at der er en del hovedtelefoner der har det med at være - af dem jeg har hørt :)

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

oink skrev:

Jeg har ikke fortrudt 1 sek at jeg købte 580. De er super behagelige, lyden er superdetaljeret, mht bas er den dejlig boom-boom-brian-fri. Hvor krævende den er mht forstærker, tør jeg ikke rigtig sige. Men da jeg fik Marantz pm17 forstærker, var der stor forskel. Inden da havde jeg bare spillet på båndoptagerens og cdéns hvdtlfudgang.

Good luck

Super. Lyder som om de måske vokser med opgaven :) Det virker  i hvert fald også som en virkelig behagelig og lækker hovedtelefon - har kun set og "pillet" ved et par men ikke hørt dem endnu, jeg må vidst tage mig sammen og gå ned i lokale :)

Mvh. Henrik

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Nogen gode forslag til en lille forstærker? Er project's headboks god nok eller fortjener et sæt HD 580 mere end det?

Mvh. Henrik

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Så kom jeg sgu til at købe dem, en enkelt butik i Kbh's centrum har dem på tilbud til 1499,- ... For satan de lyder ok  Har ind til videre kun hørt dem på min iPod nano (generation 1) og her spiller de ok, men der er slet ikke kræfter nok i nano'en til dem. Lige pt. sidder de til min bærbare pc's lydudgang og det er meget bedre, den har langt flere kræfter.

Bassen er super stram og detajleringen er rigtig godt, specielt mellemtonen er bare næsten helt perfekt. Glæder mig til at få mig en rigtig lille hovedtelefon forstærker... Forsættelse følger

Mvh. Henrik

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Så kom jeg sgu til at købe dem, en enkelt butik i Kbh's centrum har dem på tilbud til 1499,- ... For satan de lyder ok  Har ind til videre kun hørt dem på min iPod nano (generation 1) og her spiller de ok, men der er slet ikke kræfter nok i nano'en til dem. Lige pt. sidder de til min bærbare pc's lydudgang og det er meget bedre, den har langt flere kræfter.

Bassen er super stram og detajleringen er rigtig godt, specielt mellemtonen er bare næsten helt perfekt. Glæder mig til at få mig en rigtig lille hovedtelefon forstærker... Forsættelse følger

Mvh. Henrik

Du skal da have dig en Vincent KVH-111:

Når røret er skiftet ud med f. eks. et Brimar CV4068 er der dømt vellyd

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
HenrikW skrev:

Mvh. Henrik

Du skal da have dig en Vincent KVH-111:

Når røret er skiftet ud med f. eks. et Brimar CV4068 er der dømt vellyd

Jae tjae tjoe hehe... Den har bare ikke lige alle de features som jeg gerne vil have presset ind i en lille kasse :) er brændt varm på en ibasso d1 sådan rent feature mæssigt i hvert fald. Kunne også godt finde på at svinge loddekolben og lave en gang diy - mangler bare at finde et byggesæt/guide der ser spændende ud.

Mvh. Henrik

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Nå så endte det sgu med at jeg brugte det sidste af min lørdag eftermiddag hos den lokale "hifi-pusher", iført en stak yndlings CD'er og mine hovedtelefoner.

Lyttede på både Pro-ject Head Box II, Head Box SE II, Creek OBH-11 og fatman's lille rørdims. Det lød faktisk OK alt sammen, mest skuffet var jeg dog over Head Box SE II, den blev lige en tand for skarp i toppen kombineret med mine HD 580'ere.

Fatman'en blev en anelse for svampet i bassen, om det er pga. "rør" (De sidder vidst kun i forforstærker delen og så er der en lille hybridchip til resten mener jeg at have læst et sted, don't kill me.) eller om det er fordi mine HD 580'ere er for ringe skal jeg ikke kunne sige. Den var nu ellers meget sød :)

En ting var dog åbenbart ikke tilfæældigt, jeg blev ved med at vende tilbage for at lytte til den samme lille sorte kasse, nemlig Creek OBH-11. Den var i forhold til prisen en klar vinder. Dens mellemtone var faktisk lige så god og detaljeret og fyldig som på Fatman'en samtidig med at bassen var noget mere "tight" og diskanten ikke truede med at tage livet af mine ører :)

Det var vidst hvad det kunne blive til i denne omgang! Det næste jeg kan finde på er måske bare sådan for sjov at skifte lytter og en lille opamp til noget bedre og måske bygge en anden strømforsyning for den er lidt tarvelig den ellers så fine energi rigtige switch.mode der følger med.

Mvh. Henrik

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Hvad står en Creek OBH-11 i?

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Hvad står en Creek OBH-11 i?

Fyrstelige 1295,- så det er ikke fordi den er overdrevet dyr

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Den obh, har jeg ik hørt meget godt om, og til 1300kr burde du overvej noget andet. Hvad med en Heed Canamp, som kan fåes i eu til små 2300kr mener jeg. Krimi i en anden tråd går også og tænker på at købe en til hans k701, måske kan i købe sammen og spare lidt fragt
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Den obh, har jeg ik hørt meget godt om, og til 1300kr burde du overvej noget andet. Hvad med en Heed Canamp, som kan fåes i eu til små 2300kr mener jeg. Krimi i en anden tråd går også og tænker på at købe en til hans k701, måske kan i købe sammen og spare lidt fragt

Hehe... det er jo smag og behag. Jeg matchede den op med dens noget dyrere storebrødre samt modellerne fra Pro-Ject og Fatman audio's lille rørhybrid og her der vandt den super klart rent cost/bennefit mæssigt :) Kunne da godt høre der var lidt mere spræld på detaljerne i den fine fatman men den kostede så også lige 4K.

Jeg har allerede overvejet modifikationer af den lille creek, bare fordi man kan :) Så vil jeg bygge en lettere overdimensioneret regulret psu samt skifte lytter, modstande og en lille opamp ud med noget af bedre kvalitet.

Men har du hørt den i virkeligheden?

Mvh. Henrik

EDIT: Det skal også siges at det er "MK II" versionen... Creek havde en gang en der hed OBH-11, den var lidt anderledes i designet (Sort med grøn tekst ). De havde den faktisk ude af sortiment i et stykke tid og genindførte den så i en revideret udgave som skulle noget bedre end MKI :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes