Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Tilkobling af hovedtelefonsforstærker!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle inde på dette forum...

Jeg har netop måttet indse, at det at bo i kbh og høre højt musik i lejligheden ikke er optimalt m.h.t. naboer osv. Dette er naturligvis irriterende at tage hensyn til, men sådan må det være når man bor i storbyen  Jeg er klart tilhænger af, at musik skal høres nogenlunde højt for at få det bedste ud af oplevelsen...

Jeg har derfor den seneste måneds tid undersøgt mulighederne m.h.t. hovedtelefoner osv...bl..a. på dette forum. Jeg er i hvertfald blevet så meget "klogere", at jeg netop har investeret i Sennheiser HD650 samt Musical Fidelty XCAN v3 hovedtelefonsforstærker. Erfaringerne i dette forum siger, at det skulle være en god sammenslutning, hvilket jeg også selv vurderede, da jeg lyttede til udstyret før købet.

Det er dog nu jeg søger alle jer eksperters hjælp - Hvordan tilslutter man sin hovedtelefonsforstærker (xcan v3) til sin surround reciever (Denon AVR-2807). Umiddelbart skulle det være såre simpelt, men det er det åbenbart ikke...

Håber nogle kan hjælpe...Hader når teknikken driller  

MVH

Jan

Til top Vis Højen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Højen

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 01 April 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Du burde kunne tilslutte den din båndoptager udgang. Sikert kaldet Taoep out eller Rec out. Evt. Line out til L+R front kan måske også bruges. Du skal så bruge et almindeligt signalkabel mellem din reciver og din xcan.

Mvh. Henrik

Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Du burde kunne tilslutte den din båndoptager udgang. Sikert kaldet Taoep out eller Rec out. Evt. Line out til L+R front kan måske også bruges. Du skal så bruge et almindeligt signalkabel mellem din reciver og din xcan.

Mvh. Henrik

Jamen jeg har følgende "out" udgange på min reciever - VCR-1, VCR-2 samt CDR/TAPE. Jeg går ud fra det er disse du snakker om? Her har jeg forsøgt at koble fra en af udgangene direkte over i min "Line in" på Xcan. Der sker intet!! Har desuden forsøgt mig med pre-out og der spiller mine højtalere også til anlægget og det er ligesom ikke planen, men XCAN spiller også ved denne opsætning!

Jeg sender lige et link til min forstærker - der kan man se bagsiden på den:

http://www.denon.co.uk/site/popup/index.php?Pid=237&acti on=start&ver=&p=ansicht&jump =#

tnc99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Brug pre-out og sluk højttalerne på fronten (A B) når du lytter
Til top Vis tnc99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnc99

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Yes, brug pre out FR og FL, dem kobler du til hhv R og L in på din xcan. Men jeg er ikke helt sikker på hvor du slår højtalerne fra, det er længe siden jeg har leget med Denon :D

Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

tnc99 skrev:

Tak til TCN99 og Henrik...

Nu ser det ud til at virke - det kræver dog man lige skal huske at slå front højtaleren fra samt subwofferen, som også er tilkoblet pre-out. Ellers brummer den i baggrunden...

Jeg har skruet helt op for volumen på min X-can hovedtelefonsforstærker og styrer nu volumen via min fjernbetjening til recieveren...betyder dette noget???

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Højen skrev:

tnc99 skrev:

Tak til TCN99 og Henrik...

Nu ser det ud til at virke - det kræver dog man lige skal huske at slå front højtaleren fra samt subwofferen, som også er tilkoblet pre-out. Ellers brummer den i baggrunden...

Jeg har skruet helt op for volumen på min X-can hovedtelefonsforstærker og styrer nu volumen via min fjernbetjening til recieveren...betyder dette noget???

Det var så lidt. Jeg ville nok sige at du skal finde et sted midt i mellem, hvis der skulle være egenstøj i din xcan så kan den blive forstærket af at du skruer helt op.

Mvh. Henrik

Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Det var så lidt. Jeg ville nok sige at du skal finde et sted midt i mellem, hvis der skulle være egenstøj i din xcan så kan den blive forstærket af at du skruer helt op.

Mvh. Henrik

[/QUOTE]

Ja, det lyder meget fornuftigt - dog har jeg ikke bemærket støj fra Xcan'en med volumen helt op, men som du nævner er det nok mere moderat at finde en balance på volume mellem xcan og Denon reciever...

Nå, men nu skal der lyttes til musik...har du egentlig en ide om hvorvidt hovedtelefoner skal spilles til ligesom med højtalere?? 

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Højen skrev:

Mvh. Henrik

[/QUOTE]

Ja, det lyder meget fornuftigt - dog har jeg ikke bemærket støj fra Xcan'en med volumen helt op, men som du nævner er det nok mere moderat at finde en balance på volume mellem xcan og Denon reciever...

Nå, men nu skal der lyttes til musik...har du egentlig en ide om hvorvidt hovedtelefoner skal spilles til ligesom med højtalere?? 

[/QUOTE]

Jeg blev anbefalet ca. 100 timer tilspilning af mien HD 580'ere af forhandleren. Men alt er relativt :) De skal nok motioneres lidt før de yders deres bedste.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 April 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Højen skrev:

har du egentlig en ide om hvorvidt hovedtelefoner skal spilles til ligesom med højtalere?? 

Det er et meget religiøst spørgsmål som afhænger af hvem du spørger (og den enkelte hovedtelefon hvis man hører til dem der tror på at det betyder noget). Jeg vil dog mene at da der ligesom med højtalere er tale om en mekanisk bevægelse vil tilspilning være af det gode.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Sennheiser HD 650 er der general enighed om at de skal spilles en del til før de lyder rigtig godt. Har selv lige fået nogle nye AKG K 701er og de har ændret sig markant efter 50 timers tilkørsel. Så mit bedste bud er at det har en effekt. Det svinger meget hvor markant ændringen er fra model til model.
Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke den store teknikker, men er det korrekt at man kan tilslutte en hovedtelefonforstærker via Pre Out? Og er det i givet faldt klogt? For det vil jeg da ikke mene det er..

Du burde kunne bruge Tape Out, og så må der være en "Monitor" (hedder den på min forstærker) funktion, der gør, at lyden kun kommer gennem Tape Out udgangen.

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Højen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:

Nu er jeg ikke den store teknikker, men er det korrekt at man kan tilslutte en hovedtelefonforstærker via Pre Out? Og er det i givet faldt klogt? For det vil jeg da ikke mene det er..

Du burde kunne bruge Tape Out, og så må der være en "Monitor" (hedder den på min forstærker) funktion, der gør, at lyden kun kommer gennem Tape Out udgangen.

Jamen det er også korrekt. Jeg fik også at vide i butikken samt af andre, at jeg skulle bruge den udgang som hed tape-out. Jeg har som sagt tre "out" udgange på min reciever og har prøvet dem alle, men der sker intet, når jeg kobler den til min "in" udgange på hovedtelefonsforstærkeren! Den er helt død.

Nu bruger jeg så pre-out og slår mine front højtalere fra - om det betyder noget for lydkvaliteten skal jeg ikke kunne sige...men ved brug af pre-out kan jeg styre volumen på min fjernbetjening til reciever og det er trods alt rart nok når man ligger og mager sig på sofaen. Dette havde trods alt ikke været muligt med "normal" out.

Men hvorfor det ikke spiller i mine "out" udgange er mig en gåde!! Måske noget skal sættes op i opsætningen på min Denon Reciever (model AVR-2807 - er forholdsvis ny og burde kunne æde det meste ). 

Lyth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 April 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at det virker, når du anvender pre-out, der er bare lige en ting, der taler imod det, og det er at pre-out er et variabelt udgangssignal, hvilket betyder, at du regulerer det med volumenknappen på forstærkeren. Når du anvender pre-out, mener jeg, at du kan risikere at sende et for højt signal ind i din hovedtelefonforstærker, hvis volumenknappen på forstærkeren drejes helt op.

Det må være muligt for dig at anvende cdr/tape out (fast udgangssignal), og der må være en knap, hvor du slår udgangen til (rec out).

Håber du finder ud af det

Til top Vis Lyth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lyth

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 April 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Bruger du pre-out, skal du ikke skrue mere op for x-can´en end ca 2/3 dele.

Hvad med at bruge zone 2 på din Denon? Der må være en nem udkobling af denne via remoten. Ellers må må bare skrue ned for hovedtelefonerne, eller lade dem spille i "baggrunden".

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Johan N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006
Sendt: 02 April 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefalle zon 2, då skal du sætte zon 2 til fixed output.

Til top Vis Johan N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johan N

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes