| Forfatter |
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge et par nye hovedtelefoner
Pt. har jeg et par MS1 til hjemmebrug og et par V-moda vibes når jeg er på farten, og det setup er jeg egentlig ganske godt tilfreds med (selvom jeg er på udkig efter nogle andre in-ears). Mine Vibes bruger jeg dog i høj grad pga. at de er så fandens praktiske når man skal rundt, men når jeg er på længere "udflugter" ( 1 time eller mere), så kunne jeg godt tænke mig et par lukkede hovedtelefoner....
Musikken er primært indie, alternative, rock og lettere elektronisk... og prislejet er 400-600 kr..
Var i Berlin forleden og kort hørte et par AKG k 581 DJ som faktisk overraskede mig positivt (så vidt jeg kan se så er det de samme som k 81 DJ på nær farven). Desuden virker de ret stabile og de kan de foldes sammen, men er der evt. andre alternativer?
har kigget på (ikke hørt) et par Denon AH-D1001. De står godt nok til 1099,- (hifiklubben) men jeg kender en der befinder sig i USA hvor man kan få dem til omkring 400 (altså under halv pris). Besparelsen på et par K 581 er dog langt fra så stor, så det ville ikke være så aktuelt at købe dem i USA...
forslag?
Sennheiser er jeg forresten ikke interesseret i
Rettelse: D1001 er vist de samme som D1000, med andet tilbehør..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm audio technica laver nogen, men de er vist relativt dyre. Og hvis du ik vil have sennheiser så tror jeg det bedste du i prislejet kan få er de AKG
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
du snakker måske om ES7'eren?
ja de er lidt dyere, men er igen til ca. halvpris i USA til 100$... Men er det overhovedet muligt at lytte til dem i DK?
nogen der har erfaringer med dem?
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af min kollegaer købte et sæt som fødselsdagsgave til sin kæreste og de er begge meget tilfredse med dem. Der er et sæt til salg for £65 på head-fi.Jeg har netop modtaget et sæt ESW9 som jeg er ved at lytte mig ind på, indtil videre er det en positiv oplevelse.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep det var bla es7´ern også den nc nævner esw9...mmm woodies  Men ved ik hvordan de lyder, har selv haft nogen forskellige ath, men ik lige dem. Men må indrømme de es7 genrelt for gode vurderinger, men jeg ville nok stadig nuppe et par akg. De er lette og få fat på og de lyder også godt + dem kan man faktisk høre før man køber dem... eller man kan købe dem i DK også sende dem tilbage under den 14 dages returret
|
| Til top |
|
| |
devito Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke anbefale a900ti eller andre ath hovedtelefoner der har samme bøjlesystem, hvis du regner med at sku bevæge dig imens du har dem på... 'De hopper op og ned grundet de fjedre der holder dem behageligt på hovedet når man sidder og hører......... Men ellers klasse hovedtelefoner....
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 Maj 2008 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der galt med at bruge ms1 på farten ???
Jeg går da af og til tur med mine RS-2 og for den sags skyld også dt880....
Hvad med et par andre inears ??
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 04 Maj 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være transportablet så ville jeg nok gå efter et par in-ears. Ellers er de "små" ATere meget gode til den slags brug.
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Claus-dk
1. Jeg synes kablet er alt for rigidt(?) og derfor ret upraktisk at have med sig rundt imo. desuden skal de kunne holde til at ligge en taske og jeg synes ikke Grado's hovedtelefoner virker stabile nok til det...
andre inears... mjooh, det kunne vel også være en løsning, men synes det er svært at finde nogle fornutige forhandlere i DK hvor man kan prøvelytte... og head-fi meet'et er lidt for langt ude i fremtiden...
Det skal måske også siges at jeg ikke forsøger at finde et alternativ til mine inears (inears er vilde når det kommer til ease-of-use), men jeg synes bare der er visse situationer hvor et par lukkede kan være en fordel...
men skal i løbet af ugen ud og høre på et akg K51dj og et par denon DH1001, så vender jeg lige tilbage...
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så været ude og lytte til AKG'en, men jeg må nok indrømme at jeg blev smule skuffet. bassen var alt for buldrende og dominerende imo. Det skal lige siges at de var helt nye fra pakken, så jeg skal ikke kunne sige om de ville blive bedre med tiden.... anyone?
Jeg var i hvert glad for at komme hjem til min MS-1 igen....
Derudover synes jeg de var voldsomt stramme omkring hovedet, men det kan self. også have noget at gøre med at de var helt nye...
jeg har ikke fået lytet til Denon endnu da jeg er begravet i eksamens opgaver, så det må vente lidt...
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm lidt svært altså du kunne jo prøve et par Yuin men de er ikke lukkede. Yuin kommer snart med clipons G1/G2 men de er heller ikke helt lukkede. Hvis du synes dine MS-1ere er fede er jeg næsten sikker på du vil kunne lide PK1ere + en lille amp til når du er på farten. Dog er det jo minus isolation :/
Har du fået prøvet nogle Audio Technica? tror de vil passe dig rigtig godt. Jeg synes mange af de små ATere lyder super til prisen men comforten er ikke helt så god. De strammer og man får varme øre. Ellers ville det da helt klart være perfekt for dig at få nogle in-ears der er bedre end de der v-moda. Har selv haft dem kort varigt og brød mig ikke om boom boom bassen.
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mm... jeg har jo kigget lidt på ES7 fra Audio Technica... men synes nu det "shiny" look de har er lidt for meget... og så er det jo heller ikke muligt at lytte til dem her i DK :(
men ja, det kunne da være jeg bare skulle anskaffe mig nogle andre in-ears...
hva med Denon D1001?.. er de også meget basset?.. smutter nok i hifiklubben næste uge og lytter til dem..
clipons er slet ikke mig.. pøvede et par koss (ksc 75 tror jeg det var) og de dur slet ikke for mig når jeg er på farten.. en eller anden form for isolation skal der i hvert fald være...
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt D1001 men Denon har ry for at lave hovedtelefoner med meget bas. Svært at sig uden at have hørt dem :P
Husk at skriv her i tråden når du har hørt dem!
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg gøre... har sidste eksamen på tirsdag og så regner jeg med at jeg kommer i hifiklubben en af dagene efter...
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ja... jeg lovede at komme tilbage..
var nede i hifiklubben for at lytte til et D1001 og jeg blev positivt overrasket.. Mere kontrol over bassen (nogle ville måske mene at der mangler bas) og god dynamik var mit umiddelbare indtryk. Dog var det stressende at ekspedienten sad og ventede utålmodigt ved siden af... det er noget jeg ikke bryder mig om.
for 1 uge siden var jeg i Berlin og der fandt jeg dem i Saturn. Jeg kunne ikke lytte til min egen musik men kun vælge forskellige genrer. De var forresten i sort i Saturn i modsætning til hifiklubben hvor de vist kun har dem i sølv?...anyways, i Saturn blev jeg endnu mere sikker på min sag så bestilte dem hos min ven i USA til omkring 100$.. Han kommer desværre først hjem i august, men til den pris kan jeg godt vente :D
btw. så ankom de hos min ven i går og jeg har givet ham lov til at bruge dem inden indtil han kommer hjem. Han er forresten også voldsomt imponeret af dem.
tak for hjælpen gutter...
|
| Til top |
|
| |