| Forfatter |
|
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter For lang tid siden skrev burning77 at han var interesseret i at se min anmeldelse af LiveWires T1 IEM. Nu er det endelig online efter nogle ugers intens lytning.
Her er linket: http://www.techpowerup.com/reviews/LiveWires/T1/ Reviewet er på engelsk. Håber i synes om det.
Venlig hilsen Frederik
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sædvanelig er det jo noget fantastisk fint og dejligt udstyr du får til dine tests, det eneste minus er at det er nærmest umuligt at vælge, da alle produkterne er fremragende og det er lidt svært at vide hvor gode de er i forhold til hinanden, personligt ville jeg sætte stor pris på at du havde en lidt mere kritisk indgangsvinkel, ikke nødvendigvis negativ, men lidt mere saglig og ikke så overøsende med lovprisninger......
Ellers en godt skrevet rewiev, men desværre som alle de andre du laver alt for "tandløst" til at jeg kan bruge det til noget som helst....
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om det er et super sæt. Og så til den pris... 249 USD er peanuts, hvis de er så gode. Jeg kunne godt tænke mig at høre dig
sammenligne dem med nogle af top modellerne f.eks. Shure SE530 eller UE Trible.fi 10. Især den feature med kablerne er da en super god ide, hvis
de kan holde forbindelsen efter nogen tids slidtage.
Jeg går i øvrigt selv og venter på at modtage et sæt Super FreQs som nogle af os her på forum har bestilt. De er kun knap 70 USD billigere men jeg
tror gerne jeg havde givet lidt ekstra for den feature med kablerne.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden iøvrigt at ville kommentere de sikkert udmærkede in-ears.......så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt Frederik ved en fejl har glemt at viske sit private telefonnummer ud på nogle af nærbillederne i testen, eller om Frederik er branchemedlem ?!
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
| Uden iøvrigt at ville kommentere de sikkert udmærkede in-ears.......så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt Frederik ved en fejl har glemt at viske sit private telefonnummer ud på nogle af nærbillederne i testen, eller om Frederik er branchemedlem ?!
|
|
|
"Each pair of earphones has a small label embedded with your name on it and what seems to be a serial number of some sort."
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
Kalle_dk skrev:
| Uden iøvrigt at ville kommentere de sikkert udmærkede in-ears.......så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt Frederik ved en fejl har glemt at viske sit private telefonnummer ud på nogle af nærbillederne i testen, eller om Frederik er branchemedlem ?!
|
|
|
"Each pair of earphones has a small label embedded with your name on it and what seems to be a serial number of some sort."
|
|
|
Whatever. For mig ligner det nu mest et hjemmelavet dymo-skilt, men lad nu det ligge.....
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel et dymo-skilt / label af en eller anden art der identificere den.
Med de fleste high-end hovedtelefoner så er de normalt god og jeg prøver så vidt muligt at få reviewet til at reflektere de små forskelle der er i mellem dem. Men jeg ville aldrig sig "køb den over den anden", da alt for sort og hvidt eller personeligt om man vil. Jeg prøver at lave en gennemgang af produktet og forholde mig objektivt til det jeg har fået så godt som det nu kan lade sig gøre.
Burning777 jeg ville meget gerne kunne lave sammenligninger med de in-ears du nævner problemet er bare at jeg kun har hørt dem i måske sammenlagt en time hver så ville ikke sig at jeg har et godt kendskab til deres lydegenskaber, kun lige en general ide om hvad de kan tilbyde.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
FrederikS skrev:
Burning777 jeg ville meget gerne kunne lave sammenligninger med de in-ears du nævner problemet er bare at jeg kun har hørt dem i måske sammenlagt en time hver så ville ikke sig at jeg har et godt kendskab til deres lydegenskaber, kun lige en general ide om hvad de kan tilbyde.
|
|
|
JA det er i sagens natur også lidt svært at lytte til andres formstøbte. Så det er altid lidt en satsning om man kan lide lyden i dem inden man køber formstøbte. Så derfor kunne det være rart at høre sammenligninger med andre universelle in-ears.
Men det kunne jo være at det næste Head-fi meet til efteråret var noget for dig. Så er jeg sikker på at næsten alle in-ears mærker er repræsenteret så en lille sammenlignings-test kunne være skægt. (Vi skal bare huske rensemiddel til at fjerne ørevoks - som omtalt i anden tråd her på forum... eller bruge Claus's superhjemmelavede propper )
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor godt sidder disse custom fit IEMs i forhold til de mere traditionelle in-ears med universal fit? Med de universelle IEMs, som typisk bruger siliconetips, skabes der jo en form for undertryk som gør, at monitorene ikke falder ud af øret (hvis de er korrekt monteret naturligvis). Med skumpropperne er det samme princip, men her udvides propperne i øret (hvilket også giver den bedste isolation). Hvordan fungerer det så med custom fit IEMs som LiveWire T1?
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med custom fungere det ved at pasformen er perfekt og trykker lidt helevejen ind i øret. Det giver den samme effekt som med skum mht. til at lukke øret af i forhold til det der er uden for. De kan ikke falde ud da du skal "dreje" dem på plads, da ens øre kanal typisk går op og en smule fremad. Hvis man skal have customs der passer godt skal man forbi en audiolog, da de bedre kan kontrollere hvordan aftryks materialet bliver presset ind i øret.
Skal da helt sikkert med til næste head-fi meet det er ikke langt fra der hvor jeg bor.
|
| Til top |
|
| |