Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: LiveWires review (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 April 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hej Gutter
For lang tid siden skrev burning77 at han var interesseret i at se min anmeldelse af LiveWires T1 IEM. Nu er det endelig online efter nogle ugers intens lytning.

Her er linket: http://www.techpowerup.com/reviews/LiveWires/T1/
Reviewet er på engelsk. Håber i synes om det.

Venlig hilsen
Frederik
Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 April 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Som sædvanelig er det jo noget fantastisk fint og dejligt udstyr du får til dine tests, det eneste minus er at det er nærmest umuligt at vælge, da alle produkterne er fremragende og det er lidt svært at vide hvor gode de er i forhold til hinanden, personligt ville jeg sætte stor pris på at du havde en lidt mere kritisk indgangsvinkel, ikke nødvendigvis negativ, men lidt mere saglig og ikke så overøsende med lovprisninger......

Ellers en godt skrevet rewiev, men desværre som alle de andre du laver alt for "tandløst" til at jeg kan bruge det til noget som helst....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 April 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om det er et super sæt. Og så til den pris... 249 USD er peanuts, hvis de er så gode. Jeg kunne godt tænke mig at høre dig sammenligne dem med nogle af top modellerne f.eks. Shure SE530 eller UE Trible.fi 10. Især den feature med kablerne er da en super god ide, hvis de kan holde forbindelsen efter nogen tids slidtage.

Jeg går i øvrigt selv og venter på at modtage et sæt Super FreQs som nogle af os her på forum har bestilt. De er kun knap 70 USD billigere men jeg tror gerne jeg havde givet lidt ekstra for den feature med kablerne.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Uden iøvrigt at ville kommentere de sikkert udmærkede in-ears.......så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt Frederik ved en fejl har glemt at viske sit private telefonnummer ud på nogle af nærbillederne i testen, eller om Frederik er branchemedlem ?!
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Uden iøvrigt at ville kommentere de sikkert udmærkede in-ears.......så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt Frederik ved en fejl har glemt at viske sit private telefonnummer ud på nogle af nærbillederne i testen, eller om Frederik er branchemedlem ?!

"Each pair of earphones has a small label embedded with your name on it and what seems to be a serial number of some sort."
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Sendt: 24 April 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Kalle_dk skrev:

"Each pair of earphones has a small label embedded with your name on it and what seems to be a serial number of some sort."

Whatever. For mig ligner det nu mest et hjemmelavet dymo-skilt, men lad nu det ligge.....
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Det er vel et dymo-skilt / label af en eller anden art der identificere den.

Med de fleste high-end hovedtelefoner så er de normalt god og jeg prøver så vidt muligt at få reviewet til at reflektere de små forskelle der er i mellem dem. Men jeg ville aldrig sig "køb den over den anden", da alt for sort og hvidt eller personeligt om man vil.  Jeg prøver at lave en gennemgang af produktet og forholde mig objektivt til det jeg har fået så godt som det nu kan lade sig gøre.

Burning777 jeg ville meget gerne kunne lave sammenligninger med de in-ears du nævner problemet er bare at jeg kun har hørt dem i måske sammenlagt en time hver så ville ikke sig at jeg har et godt kendskab til deres lydegenskaber, kun lige en general ide om hvad de kan tilbyde.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

FrederikS skrev:
Burning777 jeg ville meget gerne kunne lave sammenligninger med de in-ears du nævner problemet er bare at jeg kun har hørt dem i måske sammenlagt en time hver så ville ikke sig at jeg har et godt kendskab til deres lydegenskaber, kun lige en general ide om hvad de kan tilbyde.

JA det er i sagens natur også lidt svært at lytte til andres formstøbte. Så det er altid lidt en satsning om man kan lide lyden i dem inden man køber formstøbte. Så derfor kunne det være rart at høre sammenligninger med andre universelle in-ears.

Men det kunne jo være at det næste Head-fi meet til efteråret var noget for dig. Så er jeg sikker på at næsten alle in-ears mærker er repræsenteret så en lille sammenlignings-test kunne være skægt. (Vi skal bare huske rensemiddel til at fjerne ørevoks - som omtalt i anden tråd her på forum... eller bruge Claus's superhjemmelavede propper )

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 25 April 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hvor godt sidder disse custom fit IEMs i forhold til de mere traditionelle in-ears med universal fit? Med de universelle IEMs, som typisk bruger siliconetips, skabes der jo en form for undertryk som gør, at monitorene ikke falder ud af øret (hvis de er korrekt monteret naturligvis). Med skumpropperne er det samme princip, men her udvides propperne i øret (hvilket også giver den bedste isolation). Hvordan fungerer det så med custom fit IEMs som LiveWire T1?
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Med custom fungere det ved at pasformen er perfekt og trykker lidt helevejen ind i øret. Det giver den samme effekt som med skum mht. til at lukke øret af i forhold til det der er uden for. De kan ikke falde ud da du skal "dreje" dem på plads, da ens øre kanal typisk går op og en smule fremad. Hvis man skal have customs der passer godt skal man forbi en audiolog, da de bedre kan kontrollere hvordan aftryks materialet bliver presset ind i øret.

Skal da helt sikkert med til næste head-fi meet det er ikke langt fra der hvor jeg bor.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes