| Forfatter |
|
Slowazz Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har her i det der er ved at være en sen natte time besluttet mig for at jeg måske godt kunne tænke mig nogle hovedtelefoner, de første der er købt seperat :) Da jeg alligevel skal have noget andet at lytte til min iPod, da de gamle ear-in der fulgte med er begyndt at give mig stød
Prislejet skal helst være under tusind. Designet skal helst ikke være for tungt. Jeg tror ikke de skal være lukkede, da jeg tit cykler med en masse trafik, og gerne skal bruge den del af sanserne til at følge med, og vil egentlig gerne kunne hører der bliver talt til mig selv om jeg hører musik, så jeg ikke skal tage dem af hver gang.
Det jeg mest hører er elektronisk musik i form af Trance, også rap/hiphop og hvad man ellers kalder det :)
Det er til min iPod, så stikket skulle gerne passe dertil. Mine mp3'er ligger højst på de 320 kbit.
Ved ikke helt hvad ordet headpiece helt præsict dækker over, men det skal altså ikke være ear-in.
Det skal lige siges (som det vel også kan forstås på ordet første :)) at jeg ingen erfaring har med det her område, så hvis der er noget jeg mangler, så sig endelig til.
Og hvis spørgsmålet er set tusind gange før, beklager jeg meget.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa og velkommen til
For det første så kan du for under 1000 få rigtigt meget rigtigt godt. Jeg går ud fra de skal bruges lidt overalt, dvs. ik kun derhjemme, men som du siger også ude i den virkelige verden. Og du har ingen amp eller lign.
Når vi taler åbne høretelefoner, så har du en del billige og ret gode alternativer, eks. Koss Portapro eller Koss KSC75, hvor specielt den sidst nævnte er en must buy og de koster kun ca 150-180 kr 
Du kan finde her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=149156&se archArea=&Soegeord=
KSC75 er så clip-ons dvs de sidder uden på øret med en lille bøjle, andre gode clip-ons er eks Audio technica em7, som så er lidt dyrere ca 400-500kr og lidt svære at få fat i. Men de kan findes på ebay:
http://cgi.ebay.com/NEW-AUDIO-TECHNICA-ATH-EM7-STEREO-ALUMIN UM-HEADPHONES_W0QQitemZ220210374173QQihZ012QQcategoryZ111693 QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q 2el1247
Audio technica laver også andre dyrere udgaver som er bedre, men det kan vi se på senere
Eller med din musik smag, ville jeg nu også stærk overveje et par AKG k518 eller k81dj (de er ens bare forskellige farve sort el sølv) de er så desværre lukkede, men ellers meget velansete og de lyder faktisk skide godt til prisen, dem kan du også finde inde på edbpriser, til ca 500kr.
Men da du nu selv siger du har et budget på op til 1000kr, burde du også overveje en lille amp som eks en billig cmoy
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksi d=m37&satitle=cmoy
Men nu har du lidt at kigge på, så kan du lige vænne tilbage med, hvad du hælder til 
|
| Til top |
|
| |
Slowazz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Koss PortaPro har måske et lidt for spacy design. Men det er vist den type jeg gerne vil have, hvor hørertelefonerne rører øret, men altså ikke ligger en lukket skal omkring.
Det skal helst ikke være clip-on eller hang-on eller clip in. Det skal bare være den klassike "rem" så man kan hænge dem om halsen når man ikke bruge den.
En amp er ikke så aktuelt, da det det gerne skulle være til at have med alle vegne, og bruger ikke hovedtelefoner når jeg er derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale Grado sr80. De er åbne så du ka høre trafikken, ikke noget med spacy-design og så spiller de genialt. Jeg har ikke selv brugt andet i nogle år efterhånden. Kan fåes til under 1000.- her http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=124645&am p;itemGroupGuid=4196Der er masser af reviews på nettet hvor du kan læse om dem.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mht iGrado som jo er baseret på sr60, så er de skam ganske ok, men jeg synes de er meget billige i kvaliteten og kabel osv er ret ringe. Mht sr80 som er ganske gode, så de ikke beregnet til at bruge andre steder end derhjemme, og som alle gardoer så kommer der mere lyd ud af dem, end ind i dine ører, så hvis du sidder i bussen så vil du faktisk støje... Desuden har de et langt tyk kabel som ik er så praktisk og kommer med "maxi" javk som ik passer i din ipod. Hvis du gerne vil have noget alá sr80 men blæser på udadgående støj m.m. så kig på et par Allesandro ms-1, de er super gode! og de koster ca 100usd, men er svære at få fat på, og købes bedst brugt inde på head-fi.org.
Men lige et hurtigt spørgsmål, se jeg kan forstå at de ikke skal være helt lydisolorende, men eks. akg k518 lukker ikke helt af, så vil en lukket konstruktion ik stadig kunne bruges?
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slowazz skrev:
Jeg har her i det der er ved at være en sen natte time besluttet mig for at jeg måske godt kunne tænke mig nogle hovedtelefoner, de første der er købt seperat :) Da jeg alligevel skal have noget andet at lytte til min iPod, da de gamle ear-in der fulgte med er begyndt at give mig stød Prislejet skal helst være under tusind. Designet skal helst ikke være for tungt. Jeg tror ikke de skal være lukkede, da jeg tit cykler med en masse trafik, og gerne skal bruge den del af sanserne til at følge med, og vil egentlig gerne kunne hører der bliver talt til mig selv om jeg hører musik, så jeg ikke skal tage dem af hver gang. Det jeg mest hører er elektronisk musik i form af Trance, også rap/hiphop og hvad man ellers kalder det :) Det er til min iPod, så stikket skulle gerne passe dertil. Mine mp3'er ligger højst på de 320 kbit. Ved ikke helt hvad ordet headpiece helt præsict dækker over, men det skal altså ikke være ear-in.
Det skal lige siges (som det vel også kan forstås på ordet første :)) at jeg ingen erfaring har med det her område, så hvis der er noget jeg mangler, så sig endelig til. Og hvis spørgsmålet er set tusind gange før, beklager jeg meget. |
|
|
Om jeg kører med lukkede eller åbne høretelefoner, det synes jeg ikke gør den store forskel. Til gengæld skal man kigge sig godt omkring, når man er frarøvet høresansen. Jeg bruger selv et mindre sæt lukkede fra Denon, men som god nok bliver lidt småvarmt. Overvejer at gå tilbage til "rap-around" modeler som sidder i nakken, men lydkvaliteten daler en del, men ventilationen er klart bedre. __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
mht iGrado som jo er baseret på sr60, så er de skam ganske ok, men jeg synes de er meget billige i kvaliteten og kabel osv er ret ringe. Mht sr80 som er ganske gode, så de ikke beregnet til at bruge andre steder end derhjemme, og som alle gardoer så kommer der mere lyd ud af dem, end ind i dine ører, så hvis du sidder i bussen så vil du faktisk støje... Desuden har de et langt tyk kabel som ik er så praktisk og kommer med "maxi" javk som ik passer i din ipod. Hvis du gerne vil have noget alá sr80 men blæser på udadgående støj m.m. så kig på et par Allesandro ms-1, de er super gode! og de koster ca 100usd, men er svære at få fat på, og købes bedst brugt inde på head-fi.org.
Men lige et hurtigt spørgsmål, se jeg kan forstå at de ikke skal være helt lydisolorende, men eks. akg k518 lukker ikke helt af, så vil en lukket konstruktion ik stadig kunne bruges? |
|
|
Hvorfor skulle det nu være et problem med grados jackstik og ipod? Jeg har selv brugt en ipod og der var da ingen problemer. Heller ikke med de creative, iriver og meizu afspillere jeg har/har haft. Og med hensyn til den lyd de lukker ud, så må man regne med at det sker når man efterlyser åbne høretelefoner. __________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville nok heller ikke gå efter Grado til transportabelt brug. Jeg synes de lyder OK, men de gange jeg har testet dem, sad de alt for løst på hovedet. Det vil sige at man bare skulle tænke på at bevæge sig så faldt de af. Og det er sgu da irriterende hvis man skal kunne gå med dem på.
Har du kigget på AKG? eller Sennheiser? Det kunne måske være en AKG K240 til ca. 900 Kr.
Der findes også nogle mindre modeller som ikke er helt så fysisk store, da K240 måske fylder for meget til din smag. F.eks. K99 eller K141 til henholdsvis 550 og 700 Kr. Den ene af dem er "semi-åben" hvilket måske var en god ide. De helt åbne typer, kan godt være belastende for omgivelserne da de sender lige meget lyd ud i rummet, som ind i øret.
mvh
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det store jack stik kræver jo en adapter, og det oven i en meget langt kabel er nok lige meget nok til eks. at cykle med. Men ja grado ser relativt seje ud når man går med dem, dengang jeg havde mine sr225 havde jeg dem da også med ude et par gange, men det blev nu for bøvlet
Mht k240 så er det jo studio høretelefoner, og bestem ikke bereget til at blive brugt transportabelt, og ud af en ipod  Men ellers ja, så er k240 vidst ganske gode.
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i at der skal bruges en adapter til store jackstik. Men nu sidder der jo ikke store jackstik på sr60/sr80. Udover det så prøv at se her http://www.audiojunkies.com/blog/271/grado-labs-facility-tou rDer er sgu ikke meget hi-tech feel over grados produktion.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja så godt dengang Kramer inde på head-fi vidste de billeder
På den ene side så føles det som den rigtige måde at lave rigtig hifi på, når man ser det værksted, men som produktions ingeniør er det slemt at se
Hmm men mente nu at sr80 havde stort stik, de har de nok ændret siden jeg sidst havde et par sr80 i hænderne, ellers tager jeg bare helt fejl, må indrømme er efterhånden lidt semi senil
|
| Til top |
|
| |
Slowazz Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, fik lige skrevet et ret langt svar til alle, men browseren smed lige det hele væk, så tror jeg dropper de forskellige quotes. Det startede vist sådan her:
Sikke en overvælende respons. Tak for det 
iGrado ville ikke lige umiddelbart være mit første valg, men det er så mere på stilen, synes de design mæssigt ligner noget fra 80'erne. Så er jeg mere til dem der er på forsiden af headaudio.dk De er vist også Sennheiser HD555, Sennheiser render min ven også rundt med, så det er jo allerede et positivt review der 
Kan ikke helt finde ud af hvad type de er, men tror jeg skal finde et sted og prøve dem. Har nemlig fået nogle et par aflagte sony mdr-65, måske er det fordi stoffet er røget helt af, men synes ikke rigtigt de griber ordentlig fast. Men det kommer jo nok automatisk hvis der kommer noget mellem plastisken og mit ører.
Nu har jeg jo kun den her korte erfaring med de her Sony, men synes jeg mangler at bassen er lidt tættere på øret, som mine gamle ear-in var, så det kan godt være jeg skulle overveje en lidt mere lukket konfiguration.
Men må nok se i ørerne at jeg nok bliver nødt til at prøve lidt forskelligt, så det ikke er teori det hele Hifiklubben ville være et udemærket sted og tage hen og prøve. Er der andre steder i København der har et pænt udvalgt i mit prisleje?
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
miibmiib skrev:
Der er sgu ikke meget hi-tech feel over grados produktion.
|
|
|
Næh, Grado har næppe tænkt sig at diversificere sin produktion til også at omfatte udrustning af satellitter eller produktion af mikrochips! I modsat fald burde de i hvert fald lige støve lidt af - sådan lidt her og der..... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville ikke anbefale senn 555, hvis det skal være så senn 595 (kan fåes for ca 1100). Begge er semi åbne, men jo ikke beregnet til bærbart brug.
I KBH har du mange muligheder, hifiklubben har ik ret meget godt, prøv tapeconnection og diverse andre steder
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slowazz skrev:
|
Er der andre steder i København der har et pænt udvalgt i mit prisleje?
|
|
|
Du kan også prøve Aage (aage.dk), de har også en del forskellige headphones til demo.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var i lydbutikken igår, de har også ret mange forskellige... Især så jeg mange Grado og Project+grado headamps...  MVH __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slowazz skrev:
| Koss PortaPro har måske et lidt for spacy design. |
|
|
Har selv denne hovedtelefon og jeg kan kun anbefale den. Den har en rigtig lækker fyldig lyd og er behagelig at ha' på. En anden god ting er også, at den har en kort ledning, så er man fri for at rode med 3 m ledning.
WWW.CDON.COM har den til kr. 199,- + fragt (et fund for de penge) __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Det store jack stik kræver jo en adapter, og det oven i en meget langt kabel er nok lige meget nok til eks. at cykle med. Men ja grado ser relativt seje ud når man går med dem, dengang jeg havde mine sr225 havde jeg dem da også med ude et par gange, men det blev nu for bøvlet
Mht k240 så er det jo studio høretelefoner, og bestem ikke bereget til at blive brugt transportabelt, og ud af en ipod Men ellers ja, så er k240 vidst ganske gode. |
|
|
De højimpedante typer hovedtelefoner (som K240) kan virkelig ikke anbefales. Der findes meget bedre (højere virkningsgrad) høretelefoner. Ingen grund til at købe noget Ipod´en ikke kan trække - vel?
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Slowazz Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er ved at blive lidt forvirrende
Men om ikke andet har jeg da fået nogle ting at vide som skal være opmærksom på når jeg køber.
Men tror jeg tager min iPod med og en god ven der har et lidt bedre lyd øre end mig, når der skal købes.
Også tror jeg faktisk jeg går lidt over til de lukkede, for har bestemt ikke lyst til sure blikke for andre fordi de sidder og kan hører det jeg spiller, ved selv hvor irriterende det er.
|
| Til top |
|
| |