Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: De sarte q-jays (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg fik mine q-jays i weekenden, så jeg tog dem med på job da jeg skulle være udenfor helt for mig selv, men efter godt 30 mins gik min højre ørefætter ned i styrke, så jeg hæv dem ud af øregangene og bemærkede da lidt øresnask på silikone propperne, men lidt mystisk der ikke skulle mere end lidt fugtig ørevæske til at nedsætte ydelsen..

Men efter at ha kigget ind på q-jays forum, ser det desværre ud til det er et kendt problem, og man skal nok regne med at skifte filterne ret tit, alt efter hvordan ens øre genere af øresnask, men i mit tilfælde virker de godt nok alt for sarte...

Jeg er vel ikk den eneste med disse tendenser, og kan det her virkelig passe?

Claus du fortjener en røvfuld..!!

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Så så godt ord igen.....

Det er sikkert voks på de filtre der sidder yderst på selve armaturet, problemet løses let ved at skifte det, derefter vælger du en spids der er et nummer størrer, det vil hjælpe til at undgå det i fremtiden...

Selv har jeg brugt mine i 1½ år 8 timer dagligt uden at skifte filtrene....

En anden måde at omgå problemet på er at skrive en PM til claus-dk og høre om han kan hjælpe med nogle af hans hjemmelavede skumfiduser, han er skideflink og hjælper meget gerne, hvis du skulle have problemer.....Jeg ved at han har sendt skumfiduser til flere kontinenter...

Jeg har selv skrevet flere forslag til JAYS så de kunne komme af med dette (for nogen) store problem, hvis du skal bruge flere filtre så send mig en PM jeg har 4 breve liggende som jeg sikkert aldrig får brug for...

Sidst men ikke mindst hvor hulen skulle jeg vide fra at du ikke renser din lyttelapper, og/eller producere store mængder af ulækkerheder i dine ører ???

Ked af at du er blevet så skuffet og sur....

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Så så godt ord igen.....

Det er sikkert voks på de filtre der sidder yderst på selve armaturet, problemet løses let ved at skifte det, derefter vælger du en spids der er et nummer størrer, det vil hjælpe til at undgå det i fremtiden...

Selv har jeg brugt mine i 1½ år 8 timer dagligt uden at skifte filtrene....

En anden måde at omgå problemet på er at skrive en PM til claus-dk og høre om han kan hjælpe med nogle af hans hjemmelavede skumfiduser, han er skideflink og hjælper meget gerne, hvis du skulle have problemer.....Jeg ved at han har sendt skumfiduser til flere kontinenter...

Jeg har selv skrevet flere forslag til JAYS så de kunne komme af med dette (for nogen) store problem, hvis du skal bruge flere filtre så send mig en PM jeg har 4 breve liggende som jeg sikkert aldrig får brug for...

Sidst men ikke mindst hvor hulen skulle jeg vide fra at du ikke renser din lyttelapper, og/eller producere store mængder af ulækkerheder i dine ører ???

Ked af at du er blevet så skuffet og sur....

Imb er faldet ned igen ..

Men nu troede først jeg vitterlig havde ødelagt dem, men besøgte lige forummet og smed et indlæg der, så nu ved man jo dette..

Jeg bruger XS'erne, og har XXS tilbage som er de mindste og XS'erne passer mig bedst lige pt...

Hvor anderledes er de skumpropper modsat de her silikone fætre, der er jo godt 5-6mm indtil filteret på dem der følger med?

Har skiftet filterne til nye og voldrenset øregangene igen, så må vi se hvad mine øregange efterlader over tid, de spiller som de skal igen ligenu..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Haha... ja... ellers er der hjælp at hente her...

Suk....stakkels unge mand...

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal rense dine ører rigtigt kan jeg anbefale at du bruger "remowax" det fåes på apoteket og er til at betale, vatpinde er strengt forbudt de stamper bare voksen sammen til en hård klump som stille og roligt klogger dine ører fuldstændigt op.......

Selv bruger jeg det tre til fire gange årligt for at holde mine ører rene og fri for ulækkerheder, men nu producere jeg heller ikke vilde mængder af voks, men første gang jeg brugte det var jeg ret overvældet over hvor meget snavs der kan samle sig i en øregang...

Det er også godt du er faldet ned igen, så slipper jeg for en rød r..

Ser frem til dit besøg når du engang får Jettaen på vejen igen...

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Kalle_dk skrev:

Haha... ja... ellers er der hjælp at hente her...

Suk....stakkels unge mand...

Det er sådan en orange gummi-dims jeg bruger når det kniber med hørelsen. Bare rolig; det hjælper IKKE på min hørelse når det gælder dårlige argumenter på denne side

Jeg forstår ikke hvorfor damen trykker "stille og roligt". Det virker ikke for mig. Næh, den får et ordentligt drøn på singadusen. Så kommer der noget ud, og vellyden flyder igen

Som Claus ganske rigtigt skriver, så skulle det der "remowax" være fremragende til at løsne det man ikke kan "puste" ud. Jeg har aldrig fået købt noget "voks" men overvejer det til næste "udblæsning".

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Du skal nok have en størrer bold Kalle         

Nå spøg til side, jeg trykker også bare bolden flad så øret spules grundigt, det andet tøsenoget virker ikke, men nogle gange kan man godt blive lidt tummelumsk af det, da balancecentret sidder i ørerne, slet ikke så man vælter rundt, men sådan lidt mærkelig tilpas....

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Du skal nok have en størrer bold Kalle         

Nå spøg til side, jeg trykker også bare bolden flad så øret spules grundigt, det andet tøsenoget virker ikke, men nogle gange kan man godt blive lidt tummelumsk af det, da balancecentret sidder i ørerne, slet ikke så man vælter rundt, men sådan lidt mærkelig tilpas....

Damens lempelige metode virker vist ligeså godt som at forsøge på at slå en hveps ihjel med en vatpind
(mens hvepsen stadig flyver)

Det med balancen har du helt ret i, men hvis man tilnærmelsesvis kan temperere vandet sådan cirka til kropstemperatur, bliver man ikke så let svimmel. Det er min erfaring (der er sikker en lægelig forklaring). Hvis man ved en fejl sprøjter koldt vand.......uha uha, hvilket snurre-trip

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes