Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefon til skaldet isse! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sdaM daM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Er der nogen der har noget kendskab til AKG K530 /K514 /K512?

Jeg overvejer at anskaffe mig nogle hovedtelefoner til brug med en MP3-afspiller (køber sandsynligvis snart en Creative Zen).

Grunden til at jeg lige har kig på disse AKG'ere fremfor så mange andre hovedtelefoner i samme prisleje (under kr. 700,-) er først og fremmest fordi de ser ud til at være behagelig at have på. På det område er jeg nemlig lidt vanskelig - jeg bruger briller, har forholdsvis store ører og er kronraget!!!

Jeg har ikke kunnet finde noget omtale af disse AKG'ere, og selvom AKG selv skriver at de skulle kunne bruges til MP3-afspillere, så er jeg i tvivl om hvorvidt de kan trækkes ordentlig?

Det skal siges at min musiksmag er meget blandet, og jeg spiller som regel ikke voldsomt højt når jeg benytter hørebøffer/musikpropper!

EDIT: jeg har lige ændret overskriften.
Mine "krav":

- Hovedtelefon (ikke in-ear eller clip-on) til brug primært med MP3-afspiller når jeg går til/fra arbejde

-Skånsom mod skaldet isse og til dels briller

-jeg hører lidt forskellig musik og vil hellere have nuanceret lyd end meget bas (hvis der skal vælges)

-Jeg spiller ikke voldsomt højt, og jeg har ingen præferencer for hverken åben eller lukket konstruktion.

-Pris: max kr. 700-800 (jeg kan måske få en til at købe i USA, og derved rykke lidt på budgettet).

Til top Vis sdaM daM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sdaM daM

Aschwarz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv AKG K416P til min MP3-afspiller, som

Jeg bruger sammen med min Sony Ericsson telefon.
De er kompakte, lukkede, meget følsomme og behagelige
at have på.
De har en meget "mørk lyd" men med en equalizer, som den der er på
min Sony Ericsson telefon kan man lave ren magi.
Det er selvfølgelig ikke high end, men de kan levere en bas så dyb, at
næsten ikke kan tro det er muligt, samtidigt med en klar luftig diskant.
Jeg bruger dem rigtig meget, og har ikke hørt et bedre hovedtelefon til transportabel
brug.

Mvh

Til top Vis Aschwarz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aschwarz

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 05 Juli 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Okay, så først denne tråd nu... har fået lidt tunnelsyn her på det sidste

Se de modeller du nævner er vel alle full-size, hvilket normalt gør dem knap så transportable, du bør kigge på AKG k81dj eller k518 (de er identiske pånær farven).
De er super lækre, de kan bla foldes og af meget god kvalitet. De kan også let trækes af en mp3 afspiller. Så vil mene hvis du skal have noget til undervejs, så bør du tage sådan et par.

mht mp3 afspiller... så lige et par ord... Creative fyha!

Du vil få meget! mere for pengene i eks en Meizu m6 eller Iaudio 7
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

sdaM daM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Okay, så først denne tråd nu... har fået lidt tunnelsyn her på det sidste

Se de modeller du nævner er vel alle full-size, hvilket normalt gør dem knap så transportable, du bør kigge på AKG k81dj eller k518 (de er identiske pånær farven).
De er super lækre, de kan bla foldes og af meget god kvalitet. De kan også let trækes af en mp3 afspiller. Så vil mene hvis du skal have noget til undervejs, så bør du tage sådan et par.

Jeg har godt set at K518 ofte bliver anbefalet (bl.a. af dig!  ), men jeg er lidt bekymret for hvor komfortable de er for mig. Så vidt jeg kan se er bøjlen ikke polstret, og jeg vil helst undgå alt for mange skrammer på min polerede isse!!!
Mht hvor transportable de skal være, så har jeg primært tænkt mig at bruge dem, når jeg går til og fra arbejde (jeg kunne aldrig finde på at cykle med øregangene blokeret).

techtrino skrev:

mht mp3 afspiller... så lige et par ord... Creative fyha!

Du vil få meget! mere for pengene i eks en Meizu m6 eller Iaudio 7

Er der noget specielt galt med Creative? Jeg synes ikke rigtig, at der er nogen alternativer hvis man vil have en forholdsvis lille MP3-afspiller med plads til minimum 16 GB!

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

sdaM daM skrev:
Er der noget specielt galt med Creative? Jeg synes ikke rigtig, at der er nogen alternativer hvis man vil have en forholdsvis lille MP3-afspiller med plads til minimum 16 GB!

Jeg ved heller ikke hvad der skulle være galt med en Creative. Måske er de nyere modeller dårlige ? Indtil jeg købte min iPod NANO III, brugte jeg en Creative Zen V+. Den var jeg glad for. Den fyldte nærmest intet og spillede både radio og MP3 (hvis det var det man ville). Skærmen var ikke helt så god som den der sidder på min iPod, men dengang brugte jeg nu osse kun skærmen til at kigge menuer med, så det var fint. Måske kommer der en detaljeret forklaring på, hvorfor Creative ikke er godt ? Det er garanteret noget med at "knække" noget software så man kan en masse "spændende" ting, men det vil tiden vise.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

mht Creative så afspiller de bla ikke flac, og deres generelle lyd decodnings algoritmer skulle også være dårlige. Dertil kommer en ret dårlig dac og forstærkningsdel.
Så udover størrelsen så er der ik ret meget positivt at sige om dem.

Meizu fåes desværre kun op til 8gb... men jeg vil også sige skal man ah meget plads så er en hdd baseret afspiller svær at komme udenom.

Her har du et link til en Meizu
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391034&a mp;searchArea=&Soegeord=meizu

I7 fåes op til 16gb, og den er satme også lækker, min lillebror har en og ville næsten bytte min meizu ud med en
Den kan du se her: http://www.pricerunner.dk/pl/11-996243/MP3-afspillere/Cowon- iAudio-7-16GB-Silver-Sammenlign-Priser

mht til k518... ja de er vidst ik polstede ovenpå, havde jeg ik tænkt over.

Men du kunne jo også kigge på et par clip-ons, evt ATH em-7. Men det er selvfølgelig lidt bøvl når du har briller.
Men hvis de ikke skal lukke lud ude, så tag og kig på et par Yuin pk2. De er så ear-buds, men super gode.
I in.ears kan du finde noget der slåt ear-budsne, eks. ety er6.

sdaM daM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
mht Creative så afspiller de bla ikke flac, og deres generelle lyd decodnings algoritmer skulle også være dårlige. Dertil kommer en ret dårlig dac og forstærkningsdel.

Huh! Ud fra pris og hvad jeg ellers har set og læst, så tror jeg nu, at jeg holder mig til Zen'en! No offense!

techtrino skrev:
mht til k518... ja de er vidst ik polstede ovenpå, havde jeg ik tænkt over.

Men du kunne jo også kigge på et par clip-ons, evt ATH em-7. Men det er selvfølgelig lidt bøvl når du har briller.
Men hvis de ikke skal lukke lud ude, så tag og kig på et par Yuin pk2. De er så ear-buds, men super gode.
I in.ears kan du finde noget der slåt ear-budsne, eks. ety er6.

"Propper" og clip-ons har ikke rigtig min interesse...
Nu fik jeg lige kigget lidt på Hifiklubbens hjemmeside - her fik jeg øje på Denon AH-D501 og AH-P372! De er åbentbart forholdsvis nye, så jeg ved ikke om der er nogen der kan fortælle noget om dem!? Jeg kan se at AH-D1001 får en del ros - jeg er lidt i tvivl om hvorvidt D 501 og D1001 er polstret på bøjlen - sidstnævnte er godt nok noget dyrere end jeg har budgetteret med, men måske kan jeg få en til at købe det med fra USA og derved spare lidt

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Så udover størrelsen så er der ik ret meget positivt at sige om dem.

Meizu fåes desværre kun op til 8gb... men jeg vil også sige skal man ah meget plads så er en hdd baseret afspiller svær at komme udenom.

Ja okay, nu har jeg aldrig haft FLAC i tankerne når jeg bruger "bærbar". Så er det "småt er godt", og mest podcast af lyd / billed, og en smule musik (MP3) som baggrundsunderholdning. I den forbindelse er det ikke så nødvendigt for mig at gå op i "dekodnings algoritmer".

FLAC er kun noget jeg bruger på mit "STORE" setup. 8Gb lager er nu heller ikke meget, hvis man vil bruge FLAC-filer, så der er en harddisk-baseret afspiller nok på sin plads, som du skriver, men så begynder det igen at fylde, og så er det ikke længere bærbart nok efter min mening

sdaM daM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige ændret overskrift, og tilføjet lidt i mit første indlæg!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

jeg har det lidt svært ved at anbefale en meizu, den har en gevaldig bug der gør at den "stammer" hvilket er en stor plage for mig....

Ellers er det et dejligt apparat..

Jeg ved også at min næste afspiller (engang i fremtiden) bliver en Ipod mere....

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
jeg har det lidt svært ved at anbefale en meizu, den har en gevaldig bug der gør at den "stammer" hvilket er en stor plage for mig....

Jeg ved også at min næste afspiller (engang i fremtiden) bliver en Ipod mere....

Et frisk gæt må være en "iTouch"

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Et frisk gæt må være en "iTouch"

Nahh jeg er ikke så vild med ideen om en touchscreen, den kan ikke  betjenes uden at kigge på den og så går den sikkert også let i stykker, næ en ipodclassic med 120 GB, det må være det næste mp3 køb....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

jeg har det lidt sv�rt ved at anbefale en meizu, den har en gevaldig bug der g�r at den "stammer" hvilket er en stor plage for mig....

Jeg ved ogs� at min n�ste afspiller (engang i fremtiden) bliver en Ipod mere....

Stammer? Det har jeg aldrig hørt om? Min funker perfekt

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte at et par ATH es7 måske ville være en ide. De har dog stadig ik polstring i toppen, men ellers er de lækre

Her kan du se et par
http://cgi.ebay.com/AUDIO-TECHNICA-ATH-ES7-BK-PORTABLE-HEADP HONES_W0QQitemZ360067086399QQihZ023QQcategoryZ88761QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 

sdaM daM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg tænkte at et par ATH es7 måske ville være en ide. De har dog stadig ik polstring i toppen, men ellers er de lækre

Her kan du se et par
http://cgi.ebay.com/AUDIO-TECHNICA-ATH-ES7-BK-PORTABLE-HEADP HONES_W0QQitemZ360067086399QQihZ023QQcategoryZ88761QQssPageN ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem 

Hmm... ikke helt uinteressant! Har du noget personligt kendskab til dem? Det er lidt svært at vurdere ud fra billeder om bøjlen bare er i hård plast eller om der er noget semi-blødt gummi/plast på den!? Sidstnævnte kunne nok godt gå an - Bøjlen behøver ikke nødvendigvis at være beklædt med blødt sælungeskind eller fin kinesisk silke

Jeg er ellers også blevet lidt lun på Denon AH D1001! For en uvidende head-fi newbee minder den jo egentlig lidt om ATH es7'eren mht specifikationer og udseende!

De 2 muligheder er dog umiddelbart lidt over mit budget, men som tidligere nævnt, kan jeg måske få min søster til at købe dem med fra USA (det kræver dog en hurtig beslutning fra min side)

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

jeg synes ES7'erens "shiny" look er mindre pænt, men det er self. en smagssag..

jeg har lige bestilt et par D1001 fra en ven i USA. Desværre kommer han først hjem i august så jeg kan ikke sige hvor gode de er endnu. De 2 gange jeg fik lyttet til dem i henholdsvis hifiklubben og Saturn var jeg ret imponeret.. så jeg glæder mig.

og vi snakker altså under halvpris i USA... det er crazy...
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Kender dem ikke personligt, men til prisen skulle de være super. Inde på head-fi.org kan du finde masser af reviews og sammenligninger.

Herinde kan du bla se at de er sådan semi-bløde
http://www.head-fi.org/forums/f4/ath-es7-essential-mod-w-hea dshots-228313/

Men pas lidt på med ebay, da der er flaske udgaver af dem i omløb, så ik nub de billigste fra en eller anden kineser

sdaM daM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Skobbolop skrev:

jeg har lige bestilt et par D1001 fra en ven i USA. Desværre kommer han først hjem i august så jeg kan ikke sige hvor gode de er endnu. De 2 gange jeg fik lyttet til dem i henholdsvis hifiklubben og Saturn var jeg ret imponeret.. så jeg glæder mig.

Hvor har du så købt henne? På nettet og så bare leveret til din ven eller har han købt dem i en almindelig butik? 
Som sagt varer det ikke så længe før min søster kommer til DK, så hvis det skal være, så skal hun nok købe dem i en butik. Jeg ved ikke lige hvilken butik hun kan finde dem i, men måske Circuit City, som har dem til $150 i deres webshop - hvilket ikke helt er halv pris, men dog en tand billigere end i DK   

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Men pas lidt på med ebay, da der er flaske udgaver af dem i omløb, så ik nub de billigste fra en eller anden kineser

Er der saftevand eller hifi-vand i de der flaske-bøffer fra Kina ?

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

sdaM daM skrev:
Skobbolop skrev:

Hvor har du så købt henne? På nettet og så bare leveret til din ven eller har han købt dem i en almindelig butik? 
Som sagt varer det ikke så længe før min søster kommer til DK, så hvis det skal være, så skal hun nok købe dem i en butik. Jeg ved ikke lige hvilken butik hun kan finde dem i, men måske Circuit City, som har dem til $150 i deres webshop - hvilket ikke helt er halv pris, men dog en tand billigere end i DK   

købte dem på amazon til 100$.. der gik 4 dage til min ven fik dem med posten. Det er self. lidt risky hvis din søster tager hjem snart. Hvor længe bliver hun endnu?

og nu må det snart gerne blive august.. sommeren er alligevel kedelig nu hvor Roskilde er forbi :D
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes