| Forfatter |
|
DJDiscoBanana Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey folkens
så kom tiden hvor jeg for alvor ville gøre noget ud af at tilfredstille mine lytte evner og samtidig tage min musik samling op til et helt nyt level
det drejer sig om en ny mp3 afspiller ( hjælp til resten af komponenterne er oprettet i andre tråde )
Jeg har ca. 2000 +/- til en ny mp3 afspiller. Den vil blive sammensat med et par sennheiser høre telefoner, hvilken model det bliver vides ikke endnu 
Jeg har tidligere, mildest talt, kun haft erfaring med skod mp3 afspillere. Her i blandt MPIO og Creative ( små modeller på max 1 GB )
Som jeg kombinerede med mine nu afdøde Sennheiser HD 437 høretelefoner. Resultatet var en meget dynamisk lyd, middelmådigt med bas, og da jeg smed diverse effekter på ( 3D effekt, alt den slags lir ) blev musikken piftet op med en slags delay ( ekko ) som fik de forskellige instrumenter i musikken til at lyde lidt mere "aggressive" - en fed lille detalje.
Jeg syntes faktisk at lyden i mine tidligere sennheiser høretelefoner var fed, jeg kan godt lide den lidt mørke lyd som de havde, samt at de giver instrumenterne lidt mere dybde og slag i, samt effekterne bliver piftet op. Desværre havde de en tendens til at få diskanten til at blive utydelig og vissen, og ofte druknede den fuldstændigt i musikken det er vel forhåbentlig noget de har fået rettet op på i deres nyere modeller 
Ellers har jeg nu en ipod touch, som virkelig lyder af ht, dog har jeg mistanke om den er defekt, så har pt ikke mulighed for at teste lyden ordentligt på min ipod.
det behøver ikke være med muligheder for at se video på den, den slags har jeg min ipod til.
Alle råd og forslag modtages gerne, det er trods alt en helvedes masse penge jeg har valgt at smide efter mit nye udstyr 
min musik smag er meget blandet, mest hører jeg Techno, Trance, Dance, Rock, lidt rap og pop, og så Kim Larsen.
Mht. plads ved jeg ikke hvad jeg skal bruge, jeg har rippet min cd samling som fylder ca. 40 GB i windows lossless format i højeste kvalitet. Husk på det skal lyde så godt som overhovedet muligt. Så jeg ved ikke om jeg skal satse på en meget stor mp3 afspiller, eller om der findes bedre alternativer mht. lyd formatet af min musik for at spare på pladsen, uden at gå på kompromis med lyd kvaliteten.
ellers så bare fyr løs 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt en iPod med bare tilnærmet ordenlig lyd. - Og jeg har da hørt nogle stykker efterhånden.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ipod har da eller ikke noget dårligt ry mht. lyd så vidt jeg ved - de medfølgende hovedtelefoner er dog en hån...  __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Krede :) Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 398
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gode erfaringer med Cowon mht. god lyd, de bruger en Wolfson DAC. Jeg endte selv på en A3 pga. jeg kigger lidt video på den, men hvis det skal være ren audio, hvad så med en Cowon iAudio 7? - den kan du vist få med 16gb hukommelse. Så kan du overveje om du skal have hele samlingen med eller ej. De sidste 700 kr. ville jeg med din musik smag købe en Beyerdynamics DT770 Pro 80 Ohm hovedtelefon. Den er rigtig god til elektronisk musik, og har et hævet bund niveau og lidt tilbagetrukket melletone og diskant. Jeg har skrevet lidt om den her dog relateret til en hovedtelefonforstærker, men jeg kan fortælle at A3'eren sagtens kan drive den. Så lige lidt over 2k for det ... 2k hvis det er 8gb udgaven http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htmhttp://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=350060
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig haft nogen klager over mine iPods men må indrømme at på nær 1. generation Shuffle har jeg altid brugt dem med line-out og en amp så jeg har ikke det store indtryk af deres hovedtelefon udgang (igne på nær Shuffle som i 1. generation har en rigtig god hovedtelefonudgang)
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
iPod Classic med LineOutDock og så en headamp... En anelse dyrere, men til gengæld også dét bedre!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desværre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har løsninger der kan dette, desværre bliver det nok så som så med bærbarheden.Du kan ikke få verdensklasse til den pris desværre.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desværre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har løsninger der kan dette, desværre bliver det nok så som så med bærbarheden.Du kan ikke få verdensklasse til den pris desværre.
MVH |
|
|
Kan det passe at Apple er gået fra at bruge Wolfson DACs til Cirrus Logic DACs i iPod Classic (6G)?
|
| Til top |
|
| |
kirk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet en IRIVER Clix2 Jeg har selv en 8 gb version af den, og lydkvaliteten er markant bedre end hvad jeg har hørt på noget andet bærbart. Udovre at det er en super lækker musikafspiller er den også rigtig god til video. De har den HI-fiklubben, så mon ikke du kan gå derned og prøvehører en.  __________________ ------------------------------------------------------------ ---------------
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12232&PN=1
elmer.skumleren.net/~kirk/movies
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Andr� Jensen skrev:
Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desv�rre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har l�sninger der kan dette, desv�rre bliver det nok s� som s� med b�rbarheden.Du kan ikke f� verdensklasse til den pris desv�rre.
MVH |
|
|
Kan det passe at Apple er g�et fra at bruge Wolfson DACs til Cirrus Logic DACs i iPod Classic (6G)?
|
|
|
Jep de bruger ik wolfson længere. Nå men mht til afspiller, de bedste på markedet laves af cowon... jeg ved godt det er at generalisere, men de kan bare det der. Ellers laver Meizu også nogen ret gode nogen til prisen, hvor cowons iaudio er relativt dyre. En god model fra cowon er en iaudio 7, den koster 16gb udgaven ca 2k.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Anda8000 skrev:
Andr� Jensen skrev:
|
Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desv�rre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har l�sninger der kan dette, desv�rre bliver det nok s� som s� med b�rbarheden.Du kan ikke f� verdensklasse til den pris desv�rre.
MVH
|
|
|
Kan det passe at Apple er g�et fra at bruge Wolfson DACs til Cirrus Logic DACs i iPod Classic (6G)?
|
|
|
Jep de bruger ik wolfson længere.
|
|
|
Jeg mente faktisk at de var overgået til en inhouse udviklet men det er i hvert fald rigtigt at de ikke længere bruger wolfson, jeg mener det var fra 5.5 og Nano 3 at de skiftede __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Nå men mht til afspiller, de bedste på markedet laves af cowon... jeg ved godt det er at generalisere, men de kan bare det der. Ellers laver Meizu også nogen ret gode nogen til prisen, hvor cowons iaudio er relativt dyre.
En god model fra cowon er en iaudio 7, den koster 16gb udgaven ca 2k.
|
|
|
Vi er enige om at Cowon rykker ... men 2k?
 Og så lige DT770 Pro 80 ohm ... den har du da vist også prøvet techtrino?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der egentlig nogle der har prøvet de nye DAPs fra Sony? Tænker på a810 og a820 serierne?
Jeg er rigtig glad for min gode gamle NW-A3000, men kunne måske bruge noget der var lidt mindre og flashbaseret.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
techtrino skrev:
N� men mht til afspiller, de bedste p� markedet laves af cowon... jeg ved godt det er at generalisere, men de kan bare det der. Ellers laver Meizu ogs� nogen ret gode nogen til prisen, hvor cowons iaudio er relativt dyre.
En god model fra cowon er en iaudio 7, den koster 16gb udgaven ca 2k.
|
|
|
Vi er enige om at Cowon rykker ... men 2k?

Og s� lige DT770 Pro 80 ohm ... den har du da vist ogs� pr�vet techtrino? |
|
|
Jep dem har jeg haft, de er så blevet solgt, men gode var de da
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
btw skrev jo ca 2k  Men må indrømme jeg kan kun huske prisen fra wupti.com og der koster den vidst 2k
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja, men der er jo ingen grund til at betale for meget jo  Det bliver spændende at høre DJDiscoBanana om han får fat i noget godt. Efter jeg fik noget ordentligt bærbar headfi har jeg i alt fald ikke kigget mig over skulderen (hvilket også ville være ret svært med det læs hifi jeg efterhånden render rundt med)
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også en Meizu M6 sp, og den lyder faktisk rigtig godt, og den understøtter FLAC osv. Og med firmwaren fra Meizu selv (Ikke DanaElec) så har den sku også lige fået en FM radio som faktisk også fungere og lyder helt ok. Men den er nok ikke inkluderet i den danske firmware, da frekvensbåndet er en del bredere end normalt ;-)
Og så bagknæpper den (og iøvrigt langt de fleste andre mp3 afspillere) jo alle apple produkter ved at være usb mass storage kompatibel, så du bare kan hugge den i enhver computer, inkl. spille konsoller osv. og tilgå den direkte uden ekstra software.
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både haft Cowon og Iriver, og min Clix2 er den bedst lydende mp3-afspiller jeg har haft til dato. iPod lyder betydelig ringere.
Cowon's modeller har dog den fordel, at de understøtter FLAC - hos Iriver er det kun nogle få modeller, som kan - Clix 2 er ikke i blandt dem. Men jeg bruger personligt Ogg Vorbis, som lyder rigtig godt gennem en Clix. Selv high bit-rate mp3'er lyder godt på den.
Mit bud: Iriver Clix 2 (eller vent til deres nyeste afspiller kommer til Europa).
|
| Til top |
|
| |