Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Audio Technica ATH700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Trashdub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg har længe benyttet mig af mine Sennheiser HD-200 kombineret med min Ipod når jeg har været på farten, og det er da også her deres udfoldelse er kommet mest til udtryk. Dog er de blevet brugt under de sene aftener sammen med computeren.
Men problemet ligger i jeg nu to gange har været nødsaget til at skifte ledningen(mini-jack-jack) fra min Ipod til mine HD-200 ud. Det er jeg blevet trær af, og er derfor nu på udkig efter nogenlunde samme lydstruktur, men stadig opsat på at forhøje kvalitetsniveauet, og derved formentlig også prisniveauet.

Jeg kan blandt andet forstå at hvad angår AKG's 701, så vil det mere eller mindre være fuldstændig retarderet at invistere i disse til transportablet brug uden forstærker, også selvom man møder en god pris. Jeg har derimod fundet Audio Technicas AD-700 til en respektabel pris(tror jeg...hvad koster de?), og ville høre om nogle kunne rådgive mig i hvorvidt eller ej det ville være en dum ide.

Da de er åbne, er de formentlig noget andet end mine nuværende lukkede HD-200, men da jeg ikke kan finde dem herhjemme til afprøvelse vil jeg høre om det er dumt at investere i disse når jeg primært benytter dem på farten.

Jeg lytter hovedsageligt til dub, jazz, hiphop, electronica, reggae, funk, minimal.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et par a700 (de lukkede), grunden til jeg valgte dem fremfor de åbne, var at de åbne ikke skule være helt på niveau, samt det at jeg ville bruge dem foran computeren, og derfor lidt isolation ville være godt.
Mht at bruge dem transportabelt, så stort nej... de er meget store! og lang ledning m.m.

Som du kan se her (sorry for det dårlige billede, men det må max være 35kb... jeg tager altså 12mpix i RAW normalt...) så er kopperne på størrelse med cd´er og selve bøjlen ovenpå fylder også meget.

mht til pris på ad700 så koster de vel normal ca 130€ fra ny, måske lidt mindre i USA osv.

Tilsidst så vil jeg ik mene de er så super gode til jazz, måske hiphop og elektronica m.m., hvad er vigtigst? Det spænder jo meget vidt. Eller endnu bedre hvilken type lyd kan du lide?

Dernæst hvad skal de trækkes af? og hvad er budgettet
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Trashdub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige respons techtrino.

Jeg vægter hiphop og electronica højest når jeg er på farten, jazz lader jeg stuen om. Hvad angår forstæker så har jeg intet at trække dem fra, og det var også derfor jeg oprettede et indlæg, netop for at høre om de, AD700, kunne fungere respektabelt uden en forstærker.

Prisen har jeg set til 1200 kr herhjemme, fra USA kan jeg få dem til 700 kr inkl. forsendelse.

Jeg er villig til at invistere noget der minder om tusind kroner, det eller derover, hvis den rette melder sig. Men måske det også er krævet at man indkøber en reel forstærker for at kunne trække disse?

Jeg sætter pris på en klar, tydelig og velbalanceret bas, men som ikke overdøver det resterende  omfang af effekter.  Det er for det meste electronica, minimal dub, altså slow-heavy bass.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

De ad700 kan fint trækkes uden forstærker, men tror nok du vil blive lidt træt af dem i længden. Hmm hvis du skal kunne både Jazz og hiphop og med en velbalanceret bas, så skal du have en allrounder der basker. Jeg vil næsten sige at ATH er et godt bud, men nok ikke deres alm serier hvis de skal bruges undervejs.
Tror måske du skulle kigge på noget af deres sammenklappelige modeller, ala akg k81dj, den billige af dem hedder es7
http://www.audiocubes.com/product/Audio-Technica_ATH-ES7_Por table_Headphones.html

Ellers måske tag en tur ned i tapeconnection som også ligger i århus, der har de bla Grado, prøv deres sr80, hvis du kan lide den med et touch af sr125, så køb et par ms-1, de koster ca 100usd. Men lad ik prisen snyde dig, de er faktisk et par sr125, med en lidt anden dope på driverne og nogen andre puder. 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes