Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Træt af min meizu, hvad nu? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for ca 6 måneder siden en meizu miniplayer 8gb og i det første stykke tid var jeg meget glad for den, men nu må jeg nok indrømme at den i den grad driver mig til vanvid, så spørgsmålet er om det ikke er tid til at prøve en ny.

Det som p***er mig så meget af med min meizu er, at den nu vil "update music library" ca hver anden gang jeg tænder den, og det driver mig til vanvid at skulle bruge flere minutter på at starte den op hver anden gang. Det er simpelthen bare ikke godt nok, så derfor er jeg så småt begyndt at kigge efter en ny.

Da jeg købte min meizu var jeg meget tæt på at købe en iriver clix 2, så den er jeg begyndt at kigge på igen, da jeg synes den virker ret lækker, men kan det virkelig passe at den stadig er så dyr? Kan den virkelig ikke findes billigere end ca 1600kr? Nogen som kender steder den kan bestilles fra billigere?

Er der ellers nogen som har andre forslag til en ny mp3 afspiller? Jeg skal bruge den når jeg køre rundt med bus, tog og metro. 8 gb er sådan set nok plads til mig, men selvfølgelig vil mere plads ikke gøre noget, men er bestemt ikke noget krav. Den skal bruges sammen med mine yuin pk2, eller det vil sige at det VAR planen, men da de er i stykker bruger jeg i øjeblikket skod-ear plugs :-( Jeg har kun lyd i den ene ear plug i mine pk2 pga en løs forbindelse eller lignende nede ved stikket på dem. Det er virkelig nedtur, og er ved at give op i jagten på at finde hjælp til at få dem fixet, så jeg må nok snart købe et nyt eksemplar af dem. Hvis jeg gør det er der så nogen der har nogle forslag til hvordan jeg beskytter dem så de ikke bliver ødelagt nede ved stikket af alle de timer i min lomme? Evt noget protection man kan sætte på eller lignende.

(dette blev sgu en længere smøre end planlagt, men håber i vil komme med gode svar til mine spørgsmål)
Til top Vis jacobhs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobhs

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kender intet til Iriver eller Meitzu, men jeg har for nylig anskaffet mig en Cowon Iaudio 7 som jeg bruger til at afspille FLAC filer med (ikke MP3). Den har 16 Gb hukommelse, og fungerer fint indtil nu. Den har en ret kraftig forstærker, og kan faktisk trække YUIN PK1 (selvom men skal tæt på fuld styrke), men bruger den osse med YUIN PK2 og et sæt Shure in ears. Jeg købte afspilleren i Holland. Her er et LINK

Jeg kan se at "hollænderen" åbenbart skifter prisen ud et par gange om måneden. Jeg gav 188 EURO. Nu koster den 168 EURO. Det er vist ikke galt for en 16 Gb afspiller som ovenikøbet kan afspille FLAC-filer.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej, det var da skidt at du er blevet træt af din Meizu. Kan ik helt forstå hvorfor den skal opdatere biblioteket hele tiden, det burde den kun gøre efter den har været sluttet til computeren. Har du evt prøvet med en ny firmware version?

Nå men hvis du gerne vil have en ny, så er Iaudio 7 en super afspiller, lige en klasse over Meizu´en vil jeg mene på alle punkter, pånær displayet.
Mht til Clix så vil jeg mene at den såmen også er ganske lækker, men lidt svær at finde billigt i alt over 4 gb udgaver, også vil jeg mene at den kræver et godt etui for at undgå at den blir ødelagt, det gør Meizu´en ikke

Mht dine Yuin, så burde det være et let fix med et nyt stik i enden. Tror sagtens du kan finde en der har en loddekolde og 2 minuter
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Min Meizu opdatere hver gang den er blevet ladet op og jeg er ligesom jacob p***etræt af det, uret går i stå mens man har den til PC så det er også lidt ligegyldigt at have det i, den stammer også med mp3 filer og skipper man tilbage så kører samme sang fint ??

Det eneste og absolut eneste som Meizuen har kørende for sig er i mine øjne størrelsen og lyden, resten af afspilleren er mildt sagt venstrehånds arbejde.....

Jeg selv har kun Ipod og Meizu, samt flere af de billige afspillere og skulle jeg vælge en af dem ville mit valg falde på Ipodden, de er efter min ydmyge mening klasser over andre afspillere i deres brugervenlighed, bruger du lineout på dem spiller de også bedre end Meizuen og smider du 170€ efter en Ipod får du over 80 GB lager, som du kan have apple lossless på........En fed ting ved Meizu er dog deres forskellige "skins" så kan man lave den om så den bliver lige så dejlig og stilren at se på som en Ipod
(Så må jeg hellere krybe i ly inden Ipodhaderene lugter blod )
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Sendt: 14 August 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

jeps, og smider du rockbox (www.rockbox.org) på ipodden kan den også spille flac filer
Til top Vis spaleur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spaleur

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 August 2008 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

spaleur skrev:
jeps, og smider du rockbox (<span ="a">www.rockbox.org</span>) på ipodden kan den også spille flac filer

Men svjv. kan man ikke rockboxe den nye, men kun til og med G5.5 ?

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Sendt: 14 August 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

jeps, det havde jeg vist overset :-)
Til top Vis spaleur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spaleur

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 August 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok gå efter en af afspillerne fra sony. De "nye" modeller har fået ganske fine anmeldelser...

btw. så kommer der snart noget helt nye afspillere fra sony, så det skal nok blive spændende..

pt. har jeg en clix og jeg er ganske godt tilfreds, men 8 gb er desværre alt for lidt til mig har det vist sig... Den nye iRiver Spinn ser også lækker ud, men den maxer også ud ved 8 gb, hvilket er alt for lidt efter min mening.. 16 gb (snart 32 gb) er vel ved at være standard når vi snakker flashafspillere..
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Man kan jo få en 32GB flash Ipod.......

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 August 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Man kan jo få en 32GB flash Ipod.......

:D ved godt man kan få afspillere med 32 gb, men jeg tænkte mere på standarden.. den er vist stadig 16 gb... og snart 32 gb. Det er i hvert fald mit indtryk..

og jeg tror også godt du ved hvad min mening er om en flash iPod hvad enten det er 26 eller 32 gb :D
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Der er jo sådan en dims så man kan udskifte harddisken i en 5,5 gen ipod med et flashkort, så man kan faktisk få dem rykket helt op på 64 GB hvis man vil betale..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes