| Forfatter |
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står overfor en tur til USA og tænker at det måske kunne betale sig at investere i lidt nyt til ørerne på turen hvis der bliver tid til den slags...
Mit budget er på max. 300$ eller deromkring, selvfølgelig gerne mindre.
Jeg er på udkig efter rigtige bøffer (ikke in-ear i denn omgang), og de behøver ikke nå max-beløbet hvis i melder at der er nogle der er meget attraktive til en billigere pris...
Jeg lytter i dag på: Sennheiser HD 600 Sennheiser PXC 250 Sennheiser PX 100 Sennheiser CX 95 (Det kunne altså måske være sjov at prøve noget andet...)
Min hovedtelefonforstærker er en M^3
Nogen gode bud fra alle jer der frekventerer Head-fi lidt oftere end mig selv? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
på tur?..
HD600 er da åbne er de ikke?.. så egner de sig sig ikke særlig meget til transport vil jeg vove at påstå...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg udtrykte mig måske ikke helt klart...
Jeg kunne tænke mig at købe et nyt sæt hovedtelefoner når jeg er i USA, det er ikke fordi jeg vil vide hvilke af mine hovedtelefoner jeg skal tage med på rejsen...
De hovedtelefoner jeg har skrevet jeg lytter på i dag er de hovedtelefoner jeg allerede har... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado SR225 ligger vist i ca. 200 USD. Det er Grado "house-sound" og det er virkeligt godt. Detaljeret in-your-face lyd med en god fast bund. Det er efter min mening et røverkøb til 200 USD.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado er helt klart noget jeg overvejer, jeg har dog spottet SR325i til omkring 300$ også, men er i tvivl om jeg skal lange de ekstra 100$ over disken...
Andre og mere eksotiske forslag modtages MEGET gerne (altså mærker vi sjældent kommer i nærheden af herovre). __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mest at hente på den lave dollarkurs ved varer, der er produceret i USA. Derfor er f.eks. Grado (hvis man kan forliges med deres komfort) er godt bud. $300 rækker til SR-325i. Varer, som amerikanerne skal importere fra Europa (som f.eks. Sennheiser), er der ikke nær det samme at spare på - hvis noget overhovedet.
God tur!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen grund til at lægge de ekstra USD og købe SR325i, SR225 er efter min mening den bedste af de 2. 325'eren er efter min mening en smule skinger, og derudover er den for tung og sejler rundt på hovedet når du rocker til musikken.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, andre bud kunne være
AKG K701 Beyerdynamic DT990 Denon AH-D2000
De er i omkring samme prisklasse... Nogen jeg skal undersøge nærmere eller nogen der skal undgåes? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg lige bestilt et sæt Beyerdynamic DT 880 (600 ohm) ved fabrikken i Bayern, så når du skriver DT 990, har den selvfølgelig min sympati, men hvordan den lyder i forhold til de to andre, ved jeg desværre ikke.
__________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre der kunne bidrage her til aften?
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 29 Juli 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige give nogen af de andre ret, tyske bøffer m.m. er ikk så meget billigere derovre, det du kan spare store penge på er Grado. Jeg vil som før også sige at hvis du ik vil op i RS serien så tag et par sr225. Du kunne evt. købe et par RS-2 brugt inde på head-fi. Ellers er der jo Audio technica, der kan du ik spare så meget som på Grado, men sådan et par ad2000, skulle jo lyde godt
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke at du bør købe et par DT990.. De er meget skarpe i diskanten, og mindes at din forstærker er ret kontant og detaljeret i diskanten, så tror ikke umiddelbart at det vil være et godt match..
Som de andre siger, vil grado nok være noget af det som der er meget at spare på.. Beyerdynamic tror jeg faktisk næsten er billigere i EU end i USA..
Denon er relativt billige på ebay.. Men om du finder dem til en god pris i en butik eller sådan er nok lige spørgsmålet...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, jeg skal afsted på lørdag oh foreløbig enes vi vist om at Grado er dér jeg nok sparer mest... Jeg er dog begyndt at overveje AKG K701 også...
Det ender sq nok med at jeg laver en lang liste med kandidater og DK-priser og så ser jeg derovre hvad jeg kan opstøve og om det eventuelt er et RIGTIG godt tilbud...
@Kolind Det er rigtigt, min forstærker er temmelig lineær og neutral, se eventuelt målinger her: http://www.amb.org/audio/mmm/ Jeg håber snart at kunne måle på min egen, men det må lige vente til vejret bliver til den slags sysler...
@Kolind, jeg synes jeg husker du havde et sæt Sony med på første meet, kan Sony tænkes at være billige "over there" og er de det hele værd til prisen? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mcfrede - Det er et godt spørgsmål.. Det er ikke noget jeg har undersøgt.. Vil dog tilføje at jeg mener at det skal være _meget_ under den danske officielle salgspris førend de er pengene værd.. Men hvis du skal købe Sony, bør det nok være SA5K, og ikke 3000 eller 1000 (har ikke hørt dem dog)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denen 5000, ville jeg kigge efter og kunne du få fingrene i et par der var markl modded, så skulle du have en super bøf, også noget over dit budget, men hvad betyder det ??
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi kan jo alle blive grebet...
Nu er jeg i hvert fald landet, så må vi se hvad der kommer forbi...  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |