| Forfatter |
|
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, grundet familien får bruger jeg mindre og mindre tid foran højtaleren (min dater skal sove J)
Derfor vil jeg gerne prøve head-fi.
Jeg overvejer at købe en CanAmp som forstærker.
Af hovedtelefoner overvejer jeg
AKG K701 eller HD650
Hvad mener i om det?
Jeg vil bruge op til 6000kr, kilden bliver en Densen B-420
En ting til, er det rigtigt forstået at begge er åbne typer? Findes der ikke gode lukkede?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til at starte med, de er begge semiåbne, så de kan høres udefra men ik slemt meget  For at kunne råde dig bedre skal vi vide lidt mere. - Hvad kan du godt lidt af musik?
- Hvilken type lyd kan du lide?
- Har du noget mod at købe i udlandet?
- m.m.
Hvorfor er valget lige blevet en Canamp?
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Techtrino. Tak for hurtigt feedback, godt at høre de er semiåbne...
Jeg lytter mest til Rock og pop, og mindst til klassisk/opera. Men jeg har en meget bred musik smag.
Nu spiller jeg på Densen B-150 + Densen B-420, og VA BCG højtaler, det siger vel mest om hvilken type lyd jeg kan lide.
Nej vil gerne købe i udlandet.
Jeg har læst meget godt om canamp, men det kan ligeså godt være en anden. Som min post nok bære præg af har jeg ikke meget erfaring inden for head-fi... Derfor er jeg meget åben over for andre anbefalinger...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor bor du henne ad på sjælland? har du evt mulighed for at høre nogen af de forskellige? I KBH ligger bla tapeconnection som har bla Grado. Grunden til jeg siger grado er fordi du siger rock  Men med en meget bred smag kan det godt være du skal holde dig til senn 650, de kan også fåes til ca 2000-2500kr fra ny. Men vil stadig mene, at du når du ikke har hørt nogen før, lige bør give nogen af de forskellige lidt "head time". Mht til amp, så er det sværere da der ik rigtigt er nogen der har nogen af de gode amps i DK, men Canampen er så velanset at den kan du godt købe uden at have hørt den  Du kan evt spare lidt mønt ved at tjecke head-fi.org køb/salg forum, der blir tit solgt nogen gode amps til det halve af ny prisen
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil foreslå Sennheiser HD600 i stedet for HD650. Som et alternativ er AKG K701 jo osse en god mulighed. Grado og rock ? Det tror jeg ikke jeg ville kunne holde ud at høre på. Densen skulle vist være lidt til den lyse side i forvejen, så Grado ville blive alt for lyst, men vi "hører" jo ikke ens allesammen
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan, tak for tilbagemeldinger, en fornøjelse
Jeg arbejder i KBH, så ikke noget problem at køre forbi en dag. Men jeg skal til Hamburg i næste uge, skal en tur forbi saturn (kan sammenlignes med elgiganten på epo) de har altid mange modeller fremme så om ikke andet kan jeg prøve bære komforten.
Er HD600 HD650 overlegen? og hvordan er K701 i forhold, er den ikke så glad for rock?
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
msp2 skrev:
| Er HD600 HD650 overlegen? og hvordan er K701 i forhold, er den ikke så glad for rock? |
|
|
HD600 er mere "lineær". HD650 er lidt mørk i lyden, og har en smule kunstig bas, hvis du spørger mig (jeg har selv et par HD650). AKG K701 har jeg brugt til alt undtagen RAP, HIPHOP og TECHNO (som jeg slet ikke hører  ). De skal bare have en forstærker med kræfter i. Så er de gode.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som Kalle siger så er hd600 mere korrekt, og det skal siges at hd580 og hd600 er identiske pånær gitteret, da hd600 bare er en facelifted version af hd580, hvor hd580 udgik for nogen år siden, men stadig kan findes rundt omkring, så hvis du i Saturn falder over et par af dem billigt, så snut et par  Husk at tage din egen mp3 afspiller med, hvis du skal prøvehøre, så du for en fast reference. Mener Saturn både har k701 og hd6xx i deres faste sortiment, og med lidt held har de også et par gamle akg k501, som også stadig er høj klasse
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
msp2 skrev:
| Er HD600 HD650 overlegen? og hvordan er K701 i forhold, er den ikke så glad for rock? |
|
|
HD600 er mere "lineær". HD650 er lidt mørk i lyden, og har en smule kunstig bas, hvis du spørger mig (jeg har selv et par HD650). AKG K701 har jeg brugt til alt undtagen RAP, HIPHOP og TECHNO (som jeg slet ikke hører ). De skal bare have en forstærker med kræfter i. Så er de gode.
|
|
|
Ok, så skal det være HD600 hvis senheiser, ellers K701, skulle mene at Canamp'en har kræfter nok 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.. 6000 spir på et setup....Et par Denon Markl modded og en darkvoice... Ville nok være et setup jeg kunne finde på at købe.
Til de penge er der også elektrostater som mulighed...der ville du jo også kunne bruge din fine forstærker og så spare lidt der og smide dem efter noget STAX
Hvis jeg skulle vælge ud fra hvad jeg selv har ville det nok blive beyer dt880 med xcan v8 ca 5500 eller JVC dx1000 med xCan v8 ca 7500 evt dx1000 og zero til ca 4800...
Husk når du lytter nede i f.eks. en butik som saturn/mediamarkt m.fl så er det musik de spiller en ½dårlig mp3 tilsluttet en middelmådig fostærker, denne ækle blanding gør at hovedtelefonerne i mellemklassen lyder langt bedre end de burde i forhold til de dyre modeller, men det er simplelthen fordi det udstyr der spilles med ikke kan spille et par gode bøffer op og få dem til at vise hvad de faktisk kan.. Du er bedre rustet hvis du kan låne en lille afspiller med en forstærker til, det er heller ikke optimalt, men langt bedre end butikkernes udstyr...
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
hmmm..
Til de penge er der også elektrostater som mulighed...der ville du jo også kunne bruge din fine forstærker og så spare lidt der og smide dem efter noget STAX
|
|
|
Jeg har endnu ingen forstærker, jeg har overvejet STAX, men er det ikke en helt åben telefon???
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stax bruger jo den samme forstærker som dine højtalere..men det er ikke alle modeller som skal have en "rigtig forstærker", Stax har så vidt jeg ved også lukkede modeller..
De eneste lukkede bøffer i denne tråd er de Denon og JVC jeg har skrevet om..
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Stax bruger jo den samme forstærker som dine højtalere..men det er ikke alle modeller som skal have en "rigtig forstærker", Stax har så vidt jeg ved også lukkede modeller..
De eneste lukkede bøffer i denne tråd er de Denon og JVC jeg har skrevet om..
|
|
|
Det er vist kun et par ældre Stax modeller som tilsluttes højttalerudgangen på en konventionel forstærker. Alle nye Stax modeller kræver en forstærker som kan levere høj spænding til elektrostatelementerne. En "almindelig" forstærker kan altså ikke bruges.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af lukkede hovedtelefoner er Audio Technica også nødt til at blive nævnt men de forhandles ikke i Danmark så de er temmeligt svære at komme til at lytte til på forhånd. Og til rock ville en AudioTechnica L3000 jo være kræs men det er ikke realistisk for dig desværre
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |