Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hvordan får jeg god lyd for pengene (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
etsalatblad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hey alle..

Har ikke meget erfaring eller viden nu hvor jeg skal ud og bruge penge på det der kan give mig bedst lyd, når jeg gerne vil sidde foran min bærbar og høre høj musik! Jeg har det på fornemmelsen at man ikke får den bedste lyd bare ved at købe et par gode og dyre hovedtelefoner.. så meget har jeg da fundet ud af ...

Jeg har ikke så mange penge til rådighed, helst ikke over 3000... så skal jeg ud i at fordele pengene til et par hovedtelefoner og en head amp?? eller skal jeg bare købe de bedste hovedtelefoner man kan få for de penge jeg nu har?? eller skal jeg gå i en andan retning også investere i et bedre lydkort?? eller er der måske noget helt andet jeg skal bruge penge på før jeg virkelig kan få god lyd??..

Selvom jeg ikke ved så meget som sagt, har jeg set mig lidt lun på et par Sennheiser HD 595, er det mon et godt køb i min situation?

Håber at jeg kan få nogle god råd, har virkelig brug for hjælp ..

Tak på forhånd !!

Til top Vis etsalatblad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af etsalatblad

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 August 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Hej Salatblad - velkommen til forum

Så tror jeg at hvis jeg var dig ville jeg starte med en kombination af Beyerdynamic DT-880 + en Corda 2Move. Corda 2Move har en USB DAC og kombinationen med DT-880 er helt forrygende. Lydmæssigt er det en super all rounder og et virkeligt godt sted at starte hvis man vil have god lyd for pengene. Du kan endda presse dig et godt stykke under de 3000,- hvis du leder lidt på nettet.

Med USB DAC'en i 2Move får du den bedst tænkelige lyd fra din bærbare - og du behøver ikke skifte til et dyrere lydkort. Du kan også benytte Corda 2Move sammen med f.eks. din iPod eller CD-afspiller. Evt. med sådan et stik som dette...

Btw: Jeg startede selv med at sæt HD595 for et par år siden. Det er også et rigtigt godt sted at starte. Dem kan du bruge alle steder og de kræver ikke en forstærker for at spille godt. Men hvis du tager det fulde skridt med den nævnte kombination garanterer jeg at du skal bruge rigtigt mange penge hvis du skal finde bedre lyd.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 August 2008 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Vil sige at HD595 er en udemærket hovedtelefon, men der efter min mening ikke så meget potentiale i dem. De lyder fint ud fra det meste, men aldrig super godt..

Som Burning777 siger, vil det garanteret være en super combo for pengene med en 2move og et par DT880. I det hele taget vil det være super smart med en forstærker med indbygget dac, så du slipper for både at skulle købe lydkort og forstærker.  Hvis du skal have både et par hovedtelefoner en forstærker (og ja du har brug for en forstærker :D) og et lydkort, hvilket alt sammen er nødvendigt hvis det skal blive rigtigt godt, ellers ender du blot op med flaskehalse et af stederne.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

etsalatblad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2008
Sendt: 07 August 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Tak for det gode hurtige svar! - begge 2

Jeg må heller gå igang med at lede på nettet efter de bedste priser  ..  

Til top Vis etsalatblad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af etsalatblad

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 August 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jepper en 2move + dt880 er super Du finder kun 2Move inde hos meier selv, ellers skal du finde en brugt inde på head-fi.org, hvilket godt kan anbefales. Dt880 finder du billigst på ebay.de
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 17 August 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

har selv et par hd580 som jeg har sat til en arcam 8 effektforstærker som er sat til en beresford dac som konvertere signalet fra min computer og det lyder super og det koster heller ikk det store. 1000 for hørebøffer, 500 for forstærkeren brugt og små 1000 for dac'en

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 August 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

3000 kr

En Zero DAC/amp og et par Philips HP1000 ialt ca 2000 kr..

En Zero er et rigtigt godt produkt til prisen og kan anbefales varmt som en god begyndelse på denne hobby...

Philipsen er i mine øjne en hovedtelefon som ikke får den plads og kærlighed som den har fortjent, med det gør så at den er alt for billig i forhold til kvaliteten..

En anden mulighed er et Komplet Philipssæt, med den tilhørende forstærker som endda har snurrerundt lyd indbygget, sådan et sæt kan man være heldig at finde på ebay.de til omkring en tusse..

Skal vi bruge alle dine penge så vil Zeroen og et par DT880 være en meget fin løsning...

Meier forstærkere/DAC er også nogle dejlige ting, men jeg har indtryk af at du ikke har brug for at det skal være transportabelt....Selv har jeg "headsix" men det er en ren forstærker så jeg må indrømme at jeg ikke er helt up to date med hvordan hans DACs lyder, men forstærkeren er rigtig fin, men har ikke helt det samme kraftoverskud som en Zero.
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes