| Forfatter |
|
spaleur Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej head-fi knægte (og knægtinder?,
jeg sidder med et par sennheiser hd-497 og en ipod på mit arbejde, og tænker at det kunne da godt være at der var mere i verden end det. Da de skal bruges på arbejde skal de være lukkede, og her byder beyerdynamic dt770 sig vel til. Jeg har også set audio technica (ath-700/900) anbefalet i en anden tråd.
Umiddelbart burde det vel være et lidt ulige matchup, eftersom ath er noget dyrere (50%), men hvis man smed det resterende efter en lille headamp, så er de i hvert fald mere lige økonomisk.
Jeg går ud fra at hvis man køber 80ohms versionen af dt770, så kan de trækkes fra ipodden, er der stadig en fordel ved at sætte en headamp til? Jeg går også ud fra at 250ohms udgaven med headamp lyder bedre end 80ohm med headamp?
Jeg ved faktisk slet ikke om ath700/900 kan trækkes fra ipodden? (for hvis de også skal have en amp, bliver det igen et unfair match (+ det er lidt over det jeg har tænkt mig at bruge))
musik smag er rimeligt bred; hører meget elektronisk musik (tænk massive attack/dj opiate og ikke dj aligator), men også rock/hiphop, så jeg går ud fra at det skal være nogen "brede" telefoner...
hvis der er åbentlyse kandidater jeg har overset, tager jeg self imod dem med kyshånd (jeg har læst her på forum, men det lader til mest at være de åbne det drejer sig om, og det er jeg sikker på at mine kollegaer ikke sætter pris på)
mange tak, indtil videre :-)
|
| Til top |
|
| |
ux226 Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG K271MKII - eller bare K271 hvis du stadig kan finde den, det er den samme bare en lidt anden farve, og kun med kunstlæderpuder og kun med et kabel. MKII inkluderer et sæt velourpuder og et spiralkabel, hvilket jeg synes er de få ekstra kroner værd - og desuden er MKII meget lettere at opdrive nu.
Jeg bruger dem selv på arbejdet hver dag, og jeg hører også meget blandet musik. De er suveræne til musik som Massive Attack... Ofte bliver de beskrevet som tynde i bassen, men med en bare nogenlunde rimelig amp (jeg bruger bare et Terratec PHASE 24 firewire-lyd"kort") spiller de stramt og dybt med fantastisk præcision. Det er ikke uden grund at AKG er så brugt i lydstudier. Sammenlignet med DT770 er bassen på AKG betydeligt lavere i niveau, men DT770 ville jeg heller ikke kunne holde ud at lytte på hele dagen. Dens bas er alt for overdrevet og pumpet. Ja, det lyder imponerende og er sikkert fint hvis man kun hører Techno, men hvis man gerne vil høre hvad der sker i resten af frekvensområdet er den alt for bastung synes jeg. AKG spiller lækker, stram, præcis OG dyb bas - når kildematerialet byder det - ikke bare for at lægge et kunstigt tæppe ud over det hele.
Jeg har haft mine K271MKII i 4 måneder nu, og jeg har ikke fortrudt et sekund. De er oven i købet ikke dyre. Jeg gav knap 1200,- og det er som sagt inkl. både kunstlæder- og velourpuder og 2 forskellige kabler samt mini-jack -> jack adaptor.
__________________ Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ath er generelt lette at trække, og a700/900 kan let trækkes uden amp. Har du overvejet akg k518? Tænker at eks. ath måske ville se lidt sjove ud hvis du skal bruge dem på jobbet
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Har du overvejet akg k518? |
|
|
Jeg tror måske de bliver for ubehagelige at have på hvis man skal sidde med dem en hel dag. AKG 271 er vældigt behagelige, specielt hvis man får velourpads og så har de også en meget god feature med at slukke for lyden når man tager dem af - det kan være meget praktisk hvis man sidder på kontor.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjo men 271 er vel mere beregnet til studio´er, og kræver vel forstærkning?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et lille skævt indspark kan jeg anbefale koss porta pro. 349,- hos elgiganten. Prisen lyder ikke af meget men det er "bang for the buck"! Og den
er super let men lyden overrasker
|
| Til top |
|
| |
spaleur Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, der er ingen tvivl om at der er en "gadget effekt" ved et par hovedtelefoner, og der er heller ingen tvivl om at det er noget Ath har kørende for sig. Alt andet lige, så er det også en fordel at de kan køres uden forstærker.
Akg ser også gode ud, det lader til at man får lidt mere for pengene, da de er produceret i EU (jeg har også en Zero, som jeg kan sætte til, men jeg bruger den derhjemme som DAC)
jeg har også tilføjet ultrasone 750 til min "shortlist", især hvis jeg kan få fat i dem brugt. I øjeblikket holder jeg så øje med "for sale" forum på head-fi.org og herinde. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål: Er der andre relevante handelspladser? Kan man undgå moms, hvis man handler med private i US, eller kommer det på alligevel?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du kan undgå momsen er jo lidt op til tolderene.... Min erfaring er at fra private er det sjældent de bliver snuppet, men jeg har en mistanke om at når de ser en pakke med mit navn på, så får jeg kniven.......De har sikkert en rød lampe der lyser eller sådan noget
|
| Til top |
|
| |
spaleur Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
argh...efter længere tids nørden fandt jeg endeligt de perfekte høretelefoner (ath w1000), jeg fandt en fin ebay store (http://stores.ebay.co.uk/Direct-From-Japan-store), som var powerseller og havde over 3800 i feedback score, osv. Alt var egentligt godt, selvom tålmodigheden var kort, telefonerne blev købt og betalt med det samme...
Lige indtil jeg idag modtog en mail fra ebay om at "auktionen" som jeg havde købt telefonerne igennem er blevet lukket, da sælgeren har forbrudt sig imod en af ebays regler. ARGH!?! Nu har jeg selvfølgeligt først skrevet til forhandleren, for at høre hvad der sker, men er der nogen af jer der har erfaring med den slags? (jeg betalte med paypal, så jeg skulle være nogenlunde sikker på at få pengene tilbage igen, eller hvordan virker det?)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kontakte sælger og hør hvad han har at sige, derefter skal du lave en "dispute" på paypal, det skal sælger vist nok
akseptere og så har du dine penge indenfor et par dage..
Det kan sikkert også gå grueligt galt, men for mig gik det nu fint, da jeg havde brug for det, men min køber var også yderst
imødekommende og hjælpsom gennem processen..
Held og lykke med det
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jeg prøvet engang også, du for pengene igen, så helt rolig. Alts¨med mindre han sender dig dine w1000, hvilket jo også sagtens kan ske. Men skriv til ham og spørg ad.
Jeg går ud fra at du betalte via paypal? For der er du jo som en ekstra ekstra sikkerhed også forsikret, hvis sælgeren pludselig forsvinder.
|
| Til top |
|
| |
spaleur Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
update: jeg har nu fået hovedtelefonerne, er ved at spille dem til, og er super tilfreds med dem :-) jeg har slet slet ikke head-fi erfaring nok til at lave et review af dem, men jeg tror den største forskel til mine tidligere hovedtelefoner er oplevelsen af at træde ind midt i musikken, fremfor at betragte den på afstand.
|
| Til top |
|
| |