Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: ny tre i ener fra JAYS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Som nogle stykker af jer sikkert ved er jeg så heldig at være testperson for JAYS og her i dag kom det kære bud så med en dejlig pakke til mig...

Pakken indeholdt det nyeste skud på stammen fra JAYS, som hidtil mest har lavet in-ears og tilbehør til mobiler, dette er så deres indgang på markedet for "fullsize" bøffer..

Der er udviklet en ny type membran som er elastisk, hvilket skulle gøre at membranen har lettere ved at følge "stemplet" som bevæger den og derfor være bedre til at gengive hele musikken om jeg så må sige.

I pakken er der 3 forskellig puder til dem, hvilket gør det muligt at ændre temmelig meget på lyden i dem, der er en pude til bashovederne, en til joggere og så en til hjemmebrug..

Indtil videre er jeg ret imponeret over lyden, specielt med de store puder som minder lidt om de puder som Grado bruger på deres GS1000, de to andre er ikke lige mig, dog har jeg ikke lyttet særligt længe til dem endnu og det kan da godt være at mine preferencer ændrer sig henad vejen..

Jeg vil opdatere henad vejen, nu skal de lige spilles til og grovlyttes til..

Som udgangspunkt vil jeg sige at vi snakker lyd der minder om dt880, dog ikke helt så lys og siblant også mere neutral end dt880..

Prisen vil kommer til at ligge på omkring 100 $
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 August 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

spændende spændende spændende... :D   og til sølle 500 kr ??
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Næppe i Danmark, der kommer de sikkert til at ligge på 1000-1200 kr.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
kolind skrev:

Næppe i Danmark, der kommer de sikkert til at ligge på 1000-1200 kr.

Næ det bliver sikkert 100$ + moms..

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Claus, da modellen sikkert stadig er en prototype, så går jeg ud fra, at du ikke må vise os billeder af det nye produkt...?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Ok, hvis de kan holdes på det niveau ville det være rigtigt fedt, det er bare sjældent at det lykkedes når man prøver at omregne fra hvad ting koste i US.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

hmm.. det bliver nok 100euro... priserne er på de eksisterende produkter stort set ens i dollars og euro.. så mon ikke det bliver det samme her..  så 750 kr ca.. det er nu da også billigt hvis de nærmer sig dt880 niveau...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Claus, da modellen sikkert stadig er en prototype, så går jeg ud fra, at du ikke må vise os billeder af det nye produkt...?

Der skal vist stadig ske et par ændringer i småtingsafdelingen, men jeg prøver lige at skrive til dem og spørge om det er OK..

Den har samme størrelse og "formål" som senn px100..

Sammenligningen med dt880 er i klangsignaturen ikke kvaliteten, det har jeg slet ikke lyttet nok til at kunne udtale mig om, men umiddelbart vil jeg sige at den vil slå mine Philips sbchp 1000 af tronen som et "bestbuy"....

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

claus - hvis de måske kan slå dine phillips som best buy er jeg imponeret under alle omstendigheder.. hehe..

men ret små så? lyder ret spændende for mig personligt, efter at måtte indse at IEM's umiddelbart ikke er noget for mig...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

De er af den ½åbne type , vil jeg tro de er lukkede på bagsiden af driveren, men der slipper nu en masse lyd ud alligevel.....

Lige et par indtryk: Det første jeg har lagt mærke til er mellemtonen, den er utrolig "ægte" og detaljeret, men det var næsten hvad jeg forventede fra JAYS, da mellemtonen er deres stærke side i alle deres høretelefoner, man hører alt, alt bliver afsløret og det gælder også ringe indspilninger

Jeg sidder lige nu og lytter til et ældre The Cure nummer, indspillet af Katie Melua som hedder "just like heaven", til dem der ikke kender det er det sådan et semi akustisk og stille nummer, og jeg kan mærke hvordan Katies smukke stemme bare lægger sig som en blød og dejlig pude omkring min hjerne, jeg kan hører hendes stemme skælve, hvordan hun løber tør for luft, det lyder ikke "flottere" eller "pænere" end jeg er vant til, men mere "Ægte" og på en måde meget mere indtagene, måske en smule mere udmattende end jeg er vant til, men det skyldes alle de ting som jeg pludselig hører og ikke at de er skarpe eller på nogenmåde ubehagelige i deres levering af lyden....

"Mocking bird" med Eminem, jeg savner en smule bas, bassen er der men den er ikke synderlig "stor", den er dyb og ren, men en lille smule for lidt i mængde, det skal så lige nævnes at den anden tlefon jeg lytter til for tiden er JVC dx1000 som har en helt fantastisk bas, så det er måske lidt en unfair sammenligning også prismæssigt hvor JVCen koster 7 gange mere...

"lets go crazy" med Prince, de lidt ældre prince ting med Prince har en skøn firserlyd med pift i diskanten og bulder i bassen og c-JAYS spiller bare det hele jeg bemærker ikke noget "rolloff" i diskanten og har på fornemmelsen at hundene i kvarteret vil være bedre i stand til at kunne høre hvor langt de her bøffer kan gå op, det føles som om diskanten aldrig stopper....

Til ære for Zorglub har jeg valgt "the number of the beast" med Iron Maiden....
Den eneste kommentar jeg har er sådan skal 80 metal bare lyde, alle instrumenter er lyder dejligt aggresive, der bliver ikke spillet på guitarene  nej de bliver straffet og Bruce lyder mindre skrigende og mere sammenbidt end, man er vant til, desværre er bassen som tidligere nævnt en smule anemisk.
Hihatten pisker løs helt oppe i et leje hvor det næsten kun er flagremus der er i stand til at høre det.

Disse indtryk er med de største puder, som er dem der giver mindst bas og størst detaljerigdom og "soundstage"......

Min kilde er min PC med primært apple lossless, derfra videre ind i min Zero DAC og så ud i min Xcan V8, men de lyder også godt direkte ud af min Meizu, men jeg synes jeg ville give den så god en kilde og forstærkning som jeg har inden for rækkevidde..

Nu har jeg så lyttet en 2-3 timer i træk og de føles hverken varme eller ukomfortable, ikke komfort på højde med dt880 elle JVCd x1000, men man mærker dem næsten ikke...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Desværre ingen billeder endnu, men om et par uger skulle pressemeddelsen komme..

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg skiftet til de mellemste puder....

Så kom der bas på, ikke tonsvis af bas, men en god fast bas som fylder noget mere end med de store puder.
Hvis jeg med et ord skal beskrive hvordan de nu spiller ville det være lethed, de har så let ved det de gør, andre bøffer er nogle gange nød til at folde sig helt ud for at levere den lyd de nu gør, men ikke her det føles som om der er masser af power i dem og de vil sikkert spille stort set alt hvad man smider efter dem, både med hensyn til forstærkning og kilder....

Detaljerigdommen fra de store puder er blevet væsentlig mindre, de er der sikkert stadig, men de er ikke nær så tydelige som før, scenen er også blevet mere sammentrukket..

Lyden minder lidt om d-JAYS nu, sjov og pågående sådan lidt ala grado, men uden den skærende diskant som desværre plager Gradoerne (synes jeg), lyden er meget ren og klar..

Det ville nok være disse puder jeg ville vælge, til en gåtur eller hvis jeg bare har lyst til at høre musik uden at skulle sidde og svælge i detaljer og scene, eller med andre ord til ukritisk lytning...

Men et eller andet sted må jeg (og andre nørder) nok indrømme at vi er squtte normale kunder og er derfor langt mere krævende end den "almindelige" lytter, så lige for mit segment er de for "normale" med det mener jeg at de har ikke noget de gør sindsygt godt, der er ikke rigtigt nogle punkter i frekvensen der er kræset for, som eks. DT880ens diskant, DX1000 bas...

Det lyder rigtigt godt og skulle man give karaktere ville de nok nå omkring 80-90 % i alle tre bas,mellemtone og diskant...
Med de store puder ville jeg give mellemtonen tæt på 100% og bassen 75% diskanten ville være 90 %...

Jeg er forbavset over hvor stor betydning puderne kan have, noget som dt880 ejere med læderpuder nok kan nikke genkendende til, jeg synes det er en sjov idé at man kan ændre lyden så den falder mere i ens smag eller passer bedre til dagens musik/humør.

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 December 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 December 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Uha, lyder skam spændende :D Er dog ikke meget for deres in-ears, har prøvet Q-jays'ne fra dem, de faldt ikke i min smag, tilgengæld glæder jeg mig meget til at disse kommer :D måske kan de bruges til skolen? Hvordan er størrelsen på dem? er det Grado sr-60 størrelse eller Sennheiser HD-600 størrelse? :D
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Uha, lyder skam spændende :D Er dog ikke meget for deres in-ears, har prøvet Q-jays'ne fra dem, de faldt ikke i min smag, tilgengæld glæder jeg mig meget til at disse kommer :D måske kan de bruges til skolen? Hvordan er størrelsen på dem? er det Grado sr-60 størrelse eller Sennheiser HD-600 størrelse? :D

Der er små billeder af dem hist og pist..! de ligner noget på størrelse med PX100 nærmere.. men med flere størrelser puder til..

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at koble dem til en god forstærker ??

Hvordan synes du selve kvaliteten er i forhold til dine hd595 ?? PX100 ??

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes