Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: MP3/MP4 Afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zlollike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Jeg er på udkig efter en MP3/MP4 afspiller da jeg skal ud og rejse i længere tid, og derfor gerne ville kunne nyde nogle film og en masse musik undervejs. Jeg har kigget på forskellige mærker ligefra IPOD, Creative til Cowon og Archos, men der er ikke rigtig nogen der lever op til mine behov. Jeg har lagt en masse af mine cd'er ind som FLAC filer på computeren, så den skal kunne afspille dette, da jeg også er interesseret i at få den bedst mulige lyd. Dette medfører selvføleglig også at afspilleren skal have en rimelig kapacitet. Mindst 60GB hvis det kan lade sig gøre. Den skal selvfølgelig kunne afspille de mest almindelig film formater AVI,MP4 DivX, Xvid osv. Da den som beskrevet også skal bruges til film, så vil jeg helst ikke have en skærm der er mindre end 2,5".

Altså jeg er på udkig efter en afspiller der opfylder disse behov.

- Afspiller FLAC

- Afspiller MP4, AVI, DivX osv

- Skærm 2,5" <

- Rimelig med plads 60GB <

- BÆRBAR ;)

- Max 2500kr

Håber der er nogen derude der kender til sådan et produkt eller evt har nogle forslag.  

Til top Vis Zlollike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zlollike

Zlollike
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over Cowon's PMP Serie

A3 og A5 ser rigtig spændende ud og opfylder egentlig mine behov, synes bare de måske lige er en tand for store.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Cowon er generelt de bedste, og de har lige lanceret en ny serie, men ved ikke om der er plads nok... 60gb kræver jo en hdd, og det er alt andet lige ikke særligt godt i en bærbar afspiller.

http://www.engadget.com/2008/08/25/cowons-s9-curve-with-3-3- inch-amoled-touch-display-impresses-k/

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Zlollike
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Mange tak Techtrino.

Ja den ser godt nok fed ud. Men tvivler på den er inden for mit budget. Hehe. Tja grunden til at jeg vil have så meget plads er egentlig også bare dovenskab. Kan ikke lige pt overskue at skulle ligge mit musik ind i MP3, og har egentlig heller ikke lyst til at gå på kompromis med lydkvaliteten.

Er der nogen der ved om det er muligt at "opdatere" IPOD til f.eks. at spille FLAC? Eller nogen der har andre ideer?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 September 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Mener nok s9 kommer indenfor menneske budget, tror den kommer til at koste lidt mindre end en ipod touch.

mht ipod, så kan du rockboxe dem, så slipper du bla også for itunes og du kan afspille lidt af hvert, men det ændrer ikke på at dac osv ikke er så god i den.

Du kan hente firmwaren her: http://www.rockbox.org/

Men husk garantien ryger, og jeg ved ikke om du kan afspille video, er selv lykkelig meizu ejer

Meizu har også en ny mp4 afspiller på trapperne, men den er også flash baseret, men den skulle komme til at koste ca 1500kr har jeg læst. http://www.ubergizmo.com/15/archives/2007/09/meizu_m7_ipodto uch_clone.html
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Cowon D2? Den spiller FLAC, har en god skærm og kan tage SD kort (optil 32GB så vidt jeg husker).

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes