| Forfatter |
|
lassebv Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er ny i Head-Fi verdenen, men tænkte at jeg vil gøre min entré i genren på en ordentlig måde. Derfor har jeg de seneste dage været på jagt ud i butikker og på nettet efter den rette kombination.
Jeg skal primært bruge min head-fi i et kontorlandskab hvor jeg ikke skal forstyre folk omkring mig alt for alvorligt, derfor er jeg nødt til at begrænse mig til en lukket konfiguration af hovedtelefonerne. Desuden skal udstyret tilsluttes en computer, så er nået frem til at en ekstern DAC og forstærker nok er en god vej at gå.
Jeg har været en tur i Tapeconnection i Århus og fået anbefalet en X-Can V8 fra Musical Fidelity da det er en hovedtelefonforstærker med indbygget DAC (med USB tilslutning) og har lånt en sådan med hjem sammen med et sæt Grado SR325.
Jeg er virkelig tilfreds med lyden (er meget overrasket over den fabelagtige lyd i Head-fi til prisen!!), men desværre er Grado SR325 en åben konstruktion og efter tests er jeg nået frem til at der desværre er for meget lyd ud i rummet. Jeg har desuden også været en tur i Hifi-Klubben og blev meget positivt overrasket over Denon AH-D2000.
Situationen er altså den at jeg har overvejet at købe X-Can V8 og et sæt Denon AH-D2000 til en samlet pris af omkring 6k.
Før jeg går ud og bruger pengene vil jeg dog gerne høre inputs fra folk her på forummet, da det virkelig virker som om der er nogen her der kan deres kram :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
JVC DX1000 og V8 er en fænomenal kombination, jeg har desværre ikke hørt denonerne, men skulle jeg have en Denon, blev det enten d5000 eller den spritnye d7000 og de skulle naturligvis være markl modded....
Vær opmærksom på at xcan er bygget til at trække lette høretelefoner, så hvis du vælger den forstærker, bør dine høretelefoner ikke være over 50 ohm +-..
Jeg synes det er en god indstilling du har til hobbyen, bare køb det bedste med det samme og lade det være ved det, havde jeg dog bare været lige så smart....
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en test af Xcan V8 i det sept. stereophile... der tester han med AKG K701, og han sjatp***er lidt i bukserne i ny og næ
Det skulle ikke være helt dårligt.. og nu er jeg jo selv nyfødt K701 ejer, så jeg har samme overvejelser omkring forstærker.
Jeg har dog brændt mig varm på denne: Rudistor NX-03
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en D2000 sammen med en Xcan V3 og det spiller rigtig godt, bruger dog også Denon'en sammen med en Heed CanAmp, og det er en endnu bedre løsning, synes jeg.....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad lyd vil du gerne have? Når du siger kontorlandskab, vil det så sige at de slet ikke må lukke lyd ud? For det begrænser det meget, og så er vi ovre i noget Audio technica, Denon, JVC agtigt noget, alt efter hvilken lyd du vil have. Hvis du kan leve med semi-åbne, eks. sennheiser 650, akg k701, så har vi mange flere muligheder
|
| Til top |
|
| |
lassebv Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar!
Med kontorlandskab mener jeg et 9m^2 rum med fire mand (er uni studerende), så der må helst ikke komme ret meget lyd ud, da jeg så nok bliver upopulær :)
Har også overvejet enten Sennheiser 650, eller AKG K701, men netop pga. lyden ud i rummet har jeg lidt forkastet dem fordi de er åbne konstruktioner... Har dog ikke hørt dem, så ved ikke hvor meget lyd de giver ud ifht. de Grado jeg har lånt med hjem...
Hvem forhandler JVC hovedtelefoner herhjemme?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er kun semi åbne, og lækker på ingen måde så meget som Grado´er som jo er små højtalere der vender udad  Du finder ik nogen der forhandler JVC herhjemme, dem kan du kun finde brugt eller via Ebay. Men hvilken Lyd kan du lide og hvilken type musik hører du?
|
| Til top |
|
| |
lassebv Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører primært blød rock (Band Of Horses, Dire Straits, Amos Lee, Tina Dickow, etc), men jazz og andre genre bliver også jævnligt hørt.
Derfor skal det gerne være et sæt høretelefoner med så åbent og nuanceret lydbillede som muligt... Må indrømme at AKG K701 ser ret fristende ud, men igen bliver problemet nok at den er åben (hvertfald hvad andre tråde her på forumet siger).
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.head-fi.org/forums/f4/jvc-hp-dx1000-owners-unite- 219744/
en tråd om jvcerne
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv DX1000 og det er en fantastisk hovedtlf...
Og med en HeadMaster eller en Heed CanAmp spiller det rigtig godt...
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|