| Forfatter |
|
jimmbo Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har et mindre problem med mine høretelefoner. Jeg købte for
noget tid siden nogle Sture in-ear høretelefoner, da jeg som de flerste
her inde, er lydliderlig.. Men jeg har et mindre problem. Når jeg
bruger mine Shure får jeg ørevoks ned i, vilke resultere i at de bliver
tilstoppet. Jeg har så siden prøvet at fjerne det med noget
propylalkohol, men jeg er bange for det ødelægger mere end det gavner. Jeg fik ødelagt mine høretelefoner, og har derfor fået sendt dem retur og fået nogle nye. Nu de nye er kommet, tør jeg ikke rigtig bruge dem da jeg er bange for også at ødelægge dem.
Så mit spørgsmål til jer er, kan man købe noget som kan fjerne ørevoksen, uden at skade høretelefonerne? - Jeg har spurgt i HiFiKlubben, men de kunne ikke hjælpe
Og hvis dit råd bliver "rens dine øre" så lad vær med at skriv, for det råd kan jeg ikke bruge til en skid.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm hvad er det for nogen? Nogen har filtre der kan tages ud? Ellers skulle brintoverilte være godt, har dog ikke selv prøvet
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved brintoverilte risikerer du bare, at det hele affarves... dog bliver de kraftigt desinficeret...
|
| Til top |
|
| |
jimmbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nogle shure 110. Og der er ikke noget filter, der er et meget lille hul som det sætter sig i.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske man skulle søge at begrænse kilden til problemet?  Ej, kunne ikke lade være...
|
| Til top |
|
| |
jimmbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Måske man skulle søge at begrænse kilden til problemet? Ej, kunne ikke lade være...  |
|
|
Ser du det var næsten det råd jeg ikke ville høre, men det går nok lige an  Men jeg har prøvet at begrænse det, og jeg har også snakket med lægen men han siger bare "det skal du bare være glad for, at have meget ørevoks smører bare øregangen"
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg renser mine ører hver / hver anden dag for at undgå voksproblemet, selvom jeg godt har hørt, det ikke er så sundt for ens ører ikke at have noget beskyttende vokslag.
Det er imidlertid eneste måde at løse problemet på, med mindre du hellere vil købe et andet fabrikat af in-ears med udskiftelige voksfiltre og så udskifte dem jævnligt eller alternativt helt gå væk fra in-ears.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
jimmbo Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også bange for at det nok ender med jeg må gå væk fra in-ear. Men hvad kan man så bruge der isolere lyden, giver god lyd, og er diskrete?
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Etymotics ER4 og har tidligere brugt Shure E4C og UE Tripple.fi 10. Jeg foretrækker at bruge min ER4 uden filter og UE's havde ikke filter. I begge tilfælde bruger jeg små stykker af min kones aflagte (og vaskede) nylon strømper som jeg så lader tip'en holde på plads (jeg lægger det over hullet før jeg trækker tip'en på) og det virker helt fint til at holde ørevoks væk fra røret og er meget billigt at skifte og påvirker ikke lyden (jeg kan i hvert fald ikke høre at det skulle gøre det).
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv samme problem, og har helt opgivet tankerne om inears. Gider ikke at skylle ører hver morgen for at kunne bruge inears, det er simpelthen for besværligt!
Til gengæld har jeg ikke så stort et problem med at de ikke er diskrete. Lige for tiden er min tog-buddy et par Koss A130, som er; pænt store! 
eventuelt må du over til f.eks Yuin PK1 eller PK2 som er earbuds. Lyden er rigtigt god, dog er isolationen ret begrænset, da det er en earbud. Til gengæld skal du ikke bekymre dig om at nogle stjæler dem, da de ligner noget bras (medmindre de har hørt dem først self)
|
| Til top |
|
| |
jimmbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så konklutionen er, enten skifte høretelefoner til en anden type - eller bruge aflagte strømper
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht til brintoverilte, så kan du godt undgå at de affarves, du skal bare være forsigtig og bruge det på en vatpind, hvor du så forsigtigt dupper det på. Men som sagt jeg har kun læst om det, selv bruger jeg filte... men lige nu overvejer jeg at købe et par nylonstrømper
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med mine Shure E2C fulgte der 8 af sådan nogle specielle filtre med, som nc8000 også skriver om. De skal monteres på udgangshullet af selve proppen, inden man sætter gummiduppen på.
Nu ved jeg ikke hvilken model Shure du har købt og om de har sådan nogle filter med eller om man overhovedet kan tage gummiduppen af, men i emballagen var der også reservedelsnumre på flere filtre og dupper, og måske passer de også til dine....!
Det var så mit råd til hvordan du undgår ørevoks i din in-ear phone, men jeg tror at isopropylalkohol er det bedste til at fjerne ørevoks. Jeg var i min skoletid i erhvervspraktik på en høreapparatsfabrik hvor de havde fået en sending retur fra england som havde været brugt - og der sad så et helt samlebånd og rensede med isopropylalkohol. (Heldigvis slap jeg for at runde den station - YURK)
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi vil se dem på!
(Altså strømperne) __________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
jimmbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Med mine Shure E2C fulgte der 8 af sådan nogle specielle filtre med, som nc8000 også skriver om. De skal monteres på udgangshullet af selve proppen, inden man sætter gummiduppen på.
Nu ved jeg ikke hvilken model Shure du har købt og om de har sådan nogle filter med eller om man overhovedet kan tage gummiduppen af, men i emballagen var der også reservedelsnumre på flere filtre og dupper, og måske passer de også til dine....!
Det var så mit råd til hvordan du undgår ørevoks i din in-ear phone, men jeg tror at isopropylalkohol er det bedste til at fjerne ørevoks. Jeg var i min skoletid i erhvervspraktik på en høreapparatsfabrik hvor de havde fået en sending retur fra england som havde været brugt - og der sad så et helt samlebånd og rensede med isopropylalkohol. (Heldigvis slap jeg for at runde den station - YURK) |
|
|
Det er Shure SE110 jeg har. Jeg har fået forskellige propper med, men jeg synes ikke jeg har set nogle filtre. Men jeg synes jeg har prøvet med isopropylalkohol. Men skal det duppes på eller skal de lægges ned i det?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skift over til skumpropper i stedet for gummipropperne. Jeg har et par d-Jays, og der følger et sæt filtre med. De skal dog udskiftes jævnligt, hvis man bruger gummipropperne. Det hjalp for mig, da jeg skiftede over til foam sleeves. Desuden giver de også den bedste lydisolation, bedre bas, sidder bedre fast og er mere behagelige at have på.
Shure laver nogle gode skumpropper til deres nyere modeller (din inkl). Så prøv et par.
Ps. mine skumpropper kan vaskes/skylles og genbruges igen. Det kan Shures nye foam sleeves også, da de er coated.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmbo skrev:
Det er Shure SE110 jeg har. Jeg har fået forskellige propper med, men jeg synes ikke jeg har set nogle filtre. Men jeg synes jeg har prøvet med isopropylalkohol. Men skal det duppes på eller skal de lægges ned i det?
|
|
|
Prøv at finde brugsanvisningen til dem, der bør stå noget info. Brugsanvisningen til E2C var helt utrolig informativ.
Isopropylalkohol opløser fedtet, men du skal jo have resterne fjernet fra 'proppen'. Hvordan du skal gøre vil jeg ikke gøre mig til ekspert i, men det er nok ikke sagen at lægge dem 'i blød', og det får jo heller ikke nødvendigvis resterne til at forsvinde.
|
| Til top |
|
| |
jimmbo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger også skumpopperne, men problemet er at det sætter sig i det lille hul lyden kommer ud af. Så hvis man kunne sætte et filer på, så ville det være rart.
Men jeg må igang med at læse hvis det er det.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I kan få fingrene i et stykke slange der er en mm længere end udstødningen på inearsen og så montere det stykke
inden skumproppen kommer på vil det også hjælpe meget på problemet..
NC er et geni, den med strømperne var sq et guldæg..
|
| Til top |
|
| |