| Forfatter |
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er den store forskel på Firestone Battery Cute II Headphoneamp og Firestone Cute Beyond Headphoneamp? Kan se at den første har batteri, som må være en fordel. men hvad har den anden af fordel? for de koster jo det samme :)
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ja eneste forskel jeg kan se er at de bruger forskellige amps, Cute Beyond bruger tilslutning til nettet og en klasse a, og batteri og klasse ab til Cute II Battery...
Spørgsmålet for dig er jo nok også hvilken der lyder bedst, er det en bedre forstærker som dog har elnettet i røven, eller en lidt ringere forstærker der får ren strøm fra et batteri..
Lån dem begge 2 og aflevere den tilbage som lyder ringest.. :) __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er vel at de kun sælges via Headaudio, hvor der vel ikke rigtigt er mulighed for at låne? :)
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller det var bare en fordom, men tænkte ikke det var muligt når det nu er en netbutik
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Du kan jo i og for sig bestille begge, og så godt nok betale fuldt beløb for dem og aflevere den ene eller for den sags skyld begge, du har jo 14 dages returret som alle andre..
Eller skrive en mail og hører firmaets mening om hvilke lydkvalitets forskelle der er på disse du nævner, eller bare være ærlig og spørge om du kan få begge på prøve for et vist beløb eller hvad i finder ud af, det koster jo ingenting at spørge.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg overveje :) Noget der har hørt de forskellige forstærkere fra little dot? især tænker jeg på 1,2 og 3 :) de har jo utrolig gode priser og bliver rost til skyerne :)
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge loven har du jo ret til de 14 dages retur ret.
Jeg synes nu Firestone Cute Beyond (Den, der er klasse-A) har bedst lyd i forhold til Battery modellen. Noget mere smæk på alle tangeneter i hele
spektret. Men bestemt en super lille stationær forstærker til stuen. Og især når den dedikerede strømforsyning kommer på! Jeg ville heller ikke
kunne bruge batteri-modellen til noget da den er lidt for stor som bærbar-forstærker efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
| Det vil jeg overveje :) Noget der har hørt de forskellige forstærkere fra little dot? især tænker jeg på 1,2 og 3 :) de har jo utrolig gode priser og bliver rost til skyerne :) |
|
|
Jeg har en Little Dot 2++ som er ganske glimrende til prisen. Dog må man sige at de ikke er særligt transportable da der jo er rør i og sådan, så skal man afmontere dem osv self.. :)
i 2++éren kan man skifte både driver og powertubes i forhold til den gamle hvor man kun kan skifte powertubes, og derved kan risikere at de kan være brænde ud. Derudover giver det self også noget større frihed til at vælge rør (selvom der dog ikke er SÅ mange at vælge imellem) Og kan tilføje at det giver en del at skifte rørene ud..
Skulle jeg selv købe en ny amp, ville jeg nok give en smule mere og så købe en Darkvoice, som i hvert fald i mit hoved er af bedre kvalitet (uden dog at have hørt en i det hele taget).
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er nu heller ikke bærbart jeg har brug for :) Troede på en måde at batteriet var for at sikre en mere stille drift, men hvad ved jeg hehe :)
|
| Til top |
|
| |
headaudio.dk Branchemedlem

headaudio.dk
Bruger siden: 23 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen på Cute Beyond og Cute Battery er at Cute Beyond er en klasse A forstærker og Cute Battery er en AB forstærker. Begge har intern gain switch (8-600ohm) og begge kan køre på 220v strømkilde men Cute Battery kan, som navnet siger, også køre på batteriet hvis man har brug for dette.
Som skrevet andre steder har man altid 14 dages fuld returret i en netbutik, uanset om det er lyden eller farven på kassen man ikke kan lide :o)
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak :) Hvad koster det egentlig i gebyr at sende en vare tilbage (hvis der er et) er det bare normal porto eller hvad :)
|
| Til top |
|
| |
headaudio.dk Branchemedlem

headaudio.dk
Bruger siden: 23 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eneste omkostning er portoen. Vi anbefaler dog at man bruger pakkepost til kr. 70,- for så er man sikker på at den er forsikret og at man kan spore pakken - det kan man ikke med alm. porto.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|