| Forfatter |
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo afhændet mit dejlige STAX grej, da jeg ikke synes jeg fik brugt det nok. Herefter har jeg fået samlet et lille lækkert PC setup med en Headamp Pico og et sæt Sony MDR-SA5000, som passede lidt bedre til mit behov. Men jeg må indse at jeg er ramt af en slem omgang head-fi nysgerrighed, for jeg har været ude at handle igen .
Grejet er endnu ikke modtaget, men jeg skal nok vende tilbage med billeder og indtryk. Jeg kan dog sige så meget, at det ikke er noget der er blevet diskuteret meget herinde . __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske vi kan få et lille hint....?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er europæisk...
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha uha....fortæl mere...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm europæisk  hva helvede kan det være, et par dt770pro måske
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er (meget) åbne...
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
702...?
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
...K1000?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
endnu et skud på K1000.. de er da i hvert fald mildest talt åbne.. og der har egentligt også været meget meget lidt snak om dem herinde, i forhold til hvor velsete de er iblandt nogle..
Og SA5K.. er der liv i din ledning stadig så ? 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan næsten kun være k1000
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
K1000-sættet, der var til salg på KSB, er fjernet igen ... såh !?
Spiller i øvrigt fremragende med den rette (rørbaserede) forstærker ! __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes K1000 it is!
Glæder mig meget til at få dem hjem.
Og jo ledningen på min SA5k virker stadig fremragende - men det er jo nok kun et spørgsmål om tid inden det går galt __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de må godt nok ikke være specielt behagelige, selv grado'er må føles som lammeskin efter dem 
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 26 November 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mathias Bak
Nu "hænger" de jo blot løst på kraniet og slutter således ikke tæt til ørerne, hvilket giver dem en ret formidabel rumvirkning, da lyden påtrykkes "udefra" - lidt som de gamle Stax Sigmaer (åh ja, det var tider !!!) og som ved almindelig højttalerlytning. Hele det ydre øre bruges således til refleksion og orientering ... i øvrigt min absolutte hovedanke mod de ellers fortrinlige InEars.
@ kane
Som jeg husker K1000, var der adskillige "småting" med selve hovedtelefonen - har du også erhvervet dem ? ... og Tillykke, selvfølgelig ... og Fy Da, for at have afhændet Stax'ene ... og Pas På med at anvende dem ved dans om Guldkalven og Juletræet, med mindre du påfører manken exorbitante mængder Dax, der kan agere bindemiddel mellem skalp og nyerhvervelsen ! __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kane.
Tillykke med nyerhvervelsen. Jeg var selv ved at købe K1000 hele 2 gange faktisk, men det blev ikke til noget. Mit største problem var nok de 120 ohms impedans, sammenholdt med den ringe følsomhed. Hvordan har du tænkt dig at løse den opgave ?
En tidligere ejer af K1000 havde vist været igang med loddekolben for at producere en impedans-omformer, men hvis man ikke er til hjemmebyg, hvordan klarer man så dette "problem" ?
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Mathias
Som winding rigtigt skriver, rører de slet ikke ørene, men hænger sådan set bare på hovedet. Det er faktisk overraskende lette og meget behagelige at have på (man skal bare lade være med at sig selv i et spejl ).
@winding
Tak. Og ja det er hovedtelefonen jeg har erhvervet. Og jeg skal nok prøve at dæmpe trangen til pogo dans rundt om juletræet, så hovedtelefonerne kommer sikkert ind i det nye år.
@Kalle
Pas (jeg har brug for oversættelse af spørgsmålet). Jeg har fået den opfattelse at man skal koble dem til en højtalerforstærker og så er man på den grønne gren. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
| @Kalle
Pas (jeg har brug for oversættelse af spørgsmålet). Jeg har fået den opfattelse at man skal koble dem til en højtalerforstærker og så er man på den grønne gren. |
|
|
AKG K1000 har mig bekendt en impedans på ca. 120 ohm. Dem kan du ikke bare sætte til højttalerudgangen på en forstærker, som jo oftest skal bruge 4, 8 eller 16 ohms højttalere. AKG lavede engang en forstærker som var beregnet til netop K1000, men den er vist endnu sværere at få fat på end selve hovedtelefonen. Det påståes at der skal mindst 7-8 watt til, før K1000 siger ret meget, og 20-30 watt før de kan spille nogenlunde højt. Det opnår man ikke med en "almindelig" hovedtelefonforstærker, som ellers sagtens kunne håndtere de 120 ohms impedans. Derfor skal der en kraftig "højttaler-forstærker" til, og så kommer problemet med den høje impedans.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhh K1000 har godt nok fristet mig mange gange, der har været en del sæt på ebay den sidste tid, men jeg nægter at bløde mere end 500€ for et par, så jeg bliver hele tiden skudt i sænk i de auktioner  Tillykke med dem Hvorfor er den høje impendence et problem for en alm. forstærker ??
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
| Hvorfor er den høje impendence et problem for en alm. forstærker ?? |
|
|
Fordi de fleste forstærkere er konstrueret til 4, 8 eller 16 ohms belastning på højttalerudgangen. En transformer i udgangen, som f.eks. på visse Mcintosh forstærkere, skulle virke fint. Jeg har læst at en 10 watts forstærker (8 ohm) næppe ville levere mere end 0,5 watt i 120 ohm. Om det er nok til K1000 ved jeg ikke. De har jo en noget ringe følsomhed (74 dB), så der skal noget saft til. Det er tvivlsomt om en solid state forstærker er ligeglad med en belastning på 120 ohm på højttalerudgangen eller ej. Jeg ville nok foretrække at få fat i en impedans transformer, men jeg er nok osse mere nervøs end andre, med hensyn til at brænde grejet af !
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg lige kan læse mig til, er det forskellige meninger om dette, og det har nok noget af gøre med hvad man har hørt (det er nok de færreste som har hørt et par K1000 på monoblokke eller store 500 W kreller).
Der skal nok komme lyd af k1000, selvom man bruger en beskeden forstærker, og så er der jo mulighed for at opgradere løbende. Jeg har selv købt en lille forstærker, som er blevet mig anbefalet og derudover har jeg også tænkt mig at prøve med den forstærker jeg har til mine højtalere.
Indtil videre har jeg ikke læst om nogle der har brændt deres grej af, men man skal naturligvis være forsigtig.
|
| Til top |
|
| |