| Forfatter |
|
Thomas* Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg er på udkik efter et par rigtig gode åbne hovedtelefoner (Julegavetiden nærmer sig jo...) . Bruger i dag et par lukkede Ultrasone Proline 650 sammen med en iPod og 2move forstærker. PL 650 lyder fantastisk, for et par lukkede synes jeg (jo der er et par småting man kunne ønske sig bedre, men der er også meget de gør godt). Jeg lytter til rock, blues, pop og lidt klassisk nu og da. Lydmæssigt er jeg ude efter god dynamik, høj opløsning, relativ neutral/lidt varm lyd og helst det fulde lydspektrum og et flot lydbillede/soundstage. Og nu er jeg jo blevet forkælet med god, dyb stram bas, så den vil jeg nødig give op.
Jeg har ikke den store erfaring (derfor håber jeg I kan hjælpe), men lidt har jeg dog hørt mig til: Jeg har hørt nogle få åbne, senn 595, som jg synes var alt for mørk og tilbagelænet i lyden, en lille akg'er tror det var 240'eren, meget bedre end 595, men lidt bassvag. Så har jeg hørt en DT770 pro, som har en lidt for dominerende bas for min smag men ellers en rigtig dejlig lyd og fantastisk komfort.
Håber på at kunne finde noget godt til omkring 1.500 (det skulle jo være lidt lettere at få bang-for-the-buck i de åbne modelller
Kan det mon lade sig gøre for pengene ; har I nogen gode bud ?
Tak,
Thomas
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skriver du omkring 1500 og et sæt K701 koster under 1800kr så er det ikke bare at bestille
iøvrigt en lille AKG - mon ikke det var K140
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene dt880 er et godt bud, men k701 kunne også bruges. De to er jo lydmæssigt fokuseret på de samme ting
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støtte til Beyerdynamic DT 880 herfra også. De kan fås for billige penge her:
http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt_880_edition_2005.ht m
Med venlig hilsen __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene og linket! Der er jo næsten "enighed" om de to modeller .
Er der mon en af jer der kender til begge, der kort kan ridse forskellene på de to op (styrker/svagheder)? Det ville være en stor hjælp, tak. 
Fra de reviews jeg har set på nettet, lader det til at der lidt mere delte meninger om k701'eren end om dt880'eren... Men om det har noget på sig, ved jeg ikke 
Tror I jeg vil opleve dem som et major upgrade ifht. Proline 650? Eller er det bare en anelse "bedre lyd". Jeg ved det er subjektivt, men vil meget gerne høre jeres mening.
@phoenix: Hvor finder du 701'eren til kun 1800? Jeg troede 2000 var minimum for den....
Tak,
Thomas
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke hørt nogle ultrasone, men de er da vist også et stykker op i prisklassen, så formentligt vil der primært være snak om at de er anderledes end at de nødvendigvis er ligefrem bedre.
selv ville jeg vælge K701 fremfor DT880. Men det er nok nærmere en smagssag end at det nødvendigvis er en teknisk bedre bøf.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
|
har ikke hørt nogle ultrasone, men de er da vist også et stykker op i prisklassen, så formentligt vil der primært være snak om at de er anderledes end at de nødvendigvis er ligefrem bedre. |
|
|
Godt at vide.
| kolind
selv ville jeg vælge K701 fremfor DT880. Men det er nok nærmere en smagssag end at det nødvendigvis er en teknisk bedre bøf.
[/QUOTE skrev:
|
Den er også langt flottere, selvom det må man jo ikke sige højt blandt audiofile 
Tak, Kolind!
Tho |
|
|
Den er også langt flottere, selvom det må man jo ikke sige højt blandt audiofile 
Tak, Kolind!
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænere?  Ahh dt880 er ret flotte, men k702 er også lidt pæne
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Pænere?
Ahh dt880 er ret flotte, men k702 er også lidt pæne
|
|
|
Har ikke set nogen af dem i virkeligheden, men på fotos ser k701 sg* flotte ud.
Mht. dt880, så regner jeg med at der er 2005 versionen jeg bør gå efter, ikke? 
Tak,
Thomas
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke købe k701, men k702  De er stort set identiske, men k702 har kabler der kan skiftes også er de sorte  Men ja du bør tage 2005 udgaven af dt880 også gerne 600ohms udagen, hvis du har god forstærkning, ellers så tag 250ohm udgaven
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Du skal ikke købe k701, men k702
De er stort set identiske, men k702 har kabler der kan skiftes også er de sorte
Men ja du bør tage 2005 udgaven af dt880 også gerne 600ohms udagen, hvis du har god forstærkning, ellers så tag 250ohm udgaven
|
|
|
Tak Techtrino!
Troede du havde tastet forkert mht. 701/702. Kikker straks nærmere...
Er min 2move tilstrækkelig til at drive 600 ohms udgaven af 880'eren, tror du? 
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
K701 er efter min opfattelse ret neutral og har et stort lydbillede. En af de headphones jeg godt kunne overveje en dag måske, omend de måske kan være lidt "kedelige"
HD650 lyder ganske godt overall og gør det meste godt. Dog vil jeg personligt nok anbefale HD600 i stedet. De er lidt mere afstemte med knap så meget bas (men det er jo en smagssag) Selv er jeg ikke så vild med dem. Man får fornemmelsen af at man sidder og hører musik på et par højtalere. De er lidt "distancerede" vil jeg ligfrem påstå. Om man syntes det er godt eller skidt er jo så lige spøgsmålet dog
af de to ville jeg bestemt fortrække K701.. men vil ikke påstå at den ene er bedre end den anden ligefrem.. de er bare forskellige
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
|
K701 er efter min opfattelse ret neutral og har et stort lydbillede. En af de headphones jeg godt kunne overveje en dag måske, omend de måske kan være lidt "kedelige"
HD650 lyder ganske godt overall og gør det meste godt. Dog vil jeg personligt nok anbefale HD600 i stedet. De er lidt mere afstemte med knap så meget bas (men det er jo en smagssag) Selv er jeg ikke så vild med dem. Man får fornemmelsen af at man sidder og hører musik på et par højtalere. De er lidt "distancerede" vil jeg ligfrem påstå. Om man syntes det er godt eller skidt er jo så lige spøgsmålet dog
af de to ville jeg bestemt fortrække K701.. men vil ikke påstå at den ene er bedre end den anden ligefrem.. de er bare forskellige
|
|
|
Når vi så er ved AKG 701 så var jeg lige inde og kigge på Thomann.de linket hvad er forskellen på AKG 701 og 702 bortset fra at man kan skifte kablerne ? Jeg mener næsten 1000kr for denne feauture alene og så farven sort ?????????
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke undersøgt sagen 100%, men såvidt jeg ved skulle den nye i sort bare være ja.. sort.. og så have et aftageligt kabel.. Grunden til at den er dyrere er nok bare at det er den nye smarte model formentligt.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Nu har jeg ikke unders�gt sagen 100%, men s�vidt jeg ved skulle den nye i sort bare v�re ja.. sort.. og s� have et aftageligt kabel.. Grunden til at den er dyrere er nok bare at det er den nye smarte model formentligt. |
|
|
Nu rart med det at kunne skifte kablet så let  Men nej en 2move er ik stærk nok til en 600ohms udgave af dt880 og jeg vil heller ikke mene den er kraftig nok til et par k701, som skal bruge noget juice for virkeligt at synge. Der vil jeg mene et par dt880 250ohms er mere nøjsomme, og detil kommer at Meier jo bruger dt880 som hans reference, så derfor har man altid sagt at der er en speciel meier/beyer synergi. Og det vil jeg sige er korrekt, har selv Meiers (himself) gamle hjemmeamp stående, en Prehead mrk II SE også har en jeg alm Move, og vil sige at det lyder sgu godt
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
kolind skrev:
|
Nu har jeg ikke unders�gt sagen 100%, men s�vidt jeg ved skulle den nye i sort bare v�re ja.. sort.. og s� have et aftageligt kabel.. Grunden til at den er dyrere er nok bare at det er den nye smarte model formentligt.
|
|
|
Nu rart med det at kunne skifte kablet så let
Men nej en 2move er ik stærk nok til en 600ohms udgave af dt880 og jeg vil heller ikke mene den er kraftig nok til et par k701, som skal bruge noget juice for virkeligt at synge. Der vil jeg mene et par dt880 250ohms er mere nøjsomme, og detil kommer at Meier jo bruger dt880 som hans reference, så derfor har man altid sagt at der er en speciel meier/beyer synergi. Og det vil jeg sige er korrekt, har selv Meiers (himself) gamle hjemmeamp stående, en Prehead mrk II SE også har en jeg alm Move, og vil sige at det lyder sgu godt
|
|
|
Super input, Tectrino!
Jeg troede netop sådan en lille forstærker-fyr gjorde at man kunne drive selv de lidt mere krævende bøffer, men er nu klogere. Og så er AKG 701'eren desværre afskrevet (men tak for jeg ikke fik lavet et fejlkøb!). Og jeg var ikke klar over relationen ml. Meier og Beyer; rigtig interessant!
Så er det bare spørgsmålet om det skal ende med en dt880 eller en dt990... 
Tak!
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså dt880 er jo referencen, og personligt synes jeg ikke om dt990  Men ellers Thomas så tror jeg før at der er blevet spurt til forstærkere til k701, og der kan du se at k701 godt nok er en super "bøf", men først når den virkeligt for en god forstærker foran. Så altså jeg ville hoppe på et par dt880, men man kan sige at et par k701 måske er lidt mere fremtids sikrede.
|
| Til top |
|
| |