| Forfatter |
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set adskillinge imponerende setups og samlinger af grej må man blive nød til at spørge sig selv hvad folk mon bruger mest? Mange har flere typer af headphones, men hvilke bruger i mest?
For at starte tænkte jeg at prøve at dele det ud i procent, selvom dette selvfølgeligt er sværere end som så, da jeg som revel bruger mine headphones lidt forskelligt i perioder. Dog har jeg prøvet at gætte mig lidt til hvilke jeg bruger hvor meget.
Headphones:
Sony SA-5000 - 40%
AKG K340 - 30%
DT990 - 10%
Koss A130 - 10%
Yuin PK1 - 5%
Koss KSC-75 - 5%
Forstærkere:
75% Little Dot II++
25% Practical Devices XM4 (bærbar amp)
Er specielt spændt på at høre Beam berette om hvad han rent faktisk bruger af arsenalet af grej ? 
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jo ingen hemmelighed, at men kun kan bruge en af gangen, men kæresten er heldigvis osse ret glad for en lytter... , ( men dog ikke så ofte...og vi lytter ikke samtidig )
Nå, men here it comes:
Dette er hjemmebrug:
DX1000 - 35% ( Kæresten 50 % )
W5000 - 30%
RS1 - 20 % ( Kæresten 50 % )
GS1000 - 10%
HD650 - 5%
Forstærkere:
Sugden - 45%
Heed - 25 % ( Kæresten 75 % )
RA1 - 20 % ( Kæresten 25 % )
Relyon til rep. PT. (men skal kobles på Heybrook TT2, så det ender nok med den foretrukne )
XCAN - 0 - 10 % ( ender nok med et salg .. )
On the move + arbejde...:
HP-RX900 arb. ( dog osse hjemme )
EW9 + IBasso ( til og fra arb. )
Det er sådan det ca. ser ud...
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu tror jeg lige at jeg undlader at quote... ellers bliver det ret fyldigt.. Men interessant at se at du bruger dine gradoer så lidt. Kæresten har tydeligt bare udvalgt to mere eller mindre modsætninger også? Hvis jeg skulle nøjes med to headphones og kunne vælge (indenfor hvad der er betaleligt) ville det egentligt nok også være de to.. DX1000 og RS1.
Du har skilt dig af med dine Denon D2000? eller?
Og måske vil det være lidt smartere som du har gjort at opdele det i hjemmesetup og portable. Det er muligvis lidt misvisende med mit, da f.eks mine Yuin kun ser brug når jeg er på farten.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, Denon'en er solgt...
Grado'erne bliver desværre ikke brugt så meget, man må jo priotere...
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det er jo også det der er det spændende. Man kan have nok så meget grej som er top level.. men det betyder jo ikke at man bruger det fremfor noget andet.. Selv er jeg vild med mine Yuin PK1'ere.. i hvert fald med lyden.. men bruger dem ikke specielt meget egentligt..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
her i hytten.. bruges JVC dx1000 og mine moddede c-JAYS, det er mere eller mindre de eneste jeg bruger for tiden, forstærkeren er xcan V8..med min Zero DAC foran. På farten.. q-JAYS og Meizu SL 8gb.. Det skal så nævnes at dette er et "øjebliksbillede" Konen ja hun bruger kun et transportabelt setup, nemlig Ipod 5,5 generation og et par Apple earbuds   , lidt sjovt valg når jeg nu har et mindre regiment af høretelefoner....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
God tråd  Se jeg har købt høretelefoner efter hvad jeg skulle bruge dem til, og derfor har jeg ikke så mange, men dem jeg har bruger jeg så også. Så eks. bruger jeg mine dt880 100% af tiden foran computeren og mine ety4s 100% af tiden i toget osv osv. Så på nær mine moddede ksc75 så bruger jeg alt 100% af tiden til formålet. Men overordnet set er det nok ca: Dt880 - 50% Yuin pk1 - 30% Ety er4s-20% Mit næste køb som enten blir et par OK1, rx900 eller et par w5000, kommer så til erstatte de gamle til formålet. Men rx900 kommer nok i en ny genre som hedder computerspil, hvis jeg køber dem. Har også tænkt på at købe et par gode clip-ons igen, jeg var rimeligt glad for mine ath em7, så måske jeg skulle købe et par ath i noget dejligt træ  Men så ved jeg ikke om jeg skal sælge nogen af de andre, for synes det er lidt en skam at have nogen liggende som man aldrig bruger.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også købt efter hvordan jeg bruger udstyret så følgende gælder :
Hjemme altid RudiStor RPX-100 med L3000 90% af tiden og GS-1000 10% (kan kun bruges når jeg er alene i huset, de er jo temmelig åbne).
På hoteller osv. 50-100 nætter om året RudiStor XJ-01 med ESW9.
Til og fra arbejde og generelt under transport og hos kunder Etymotics HF2 direkte fra enten iPhone eller laptop.
Derudover har jeg en iBasso D1 som nu bruges som dac/forforstærker mellem min pc og aktive højtalere på mit hjemmekontor og så er jeg i kø til at modtage en af de nye opdaterede SuperMini-IV fra Xin, ikke at jeg tror jeg kommer til at bruge den ret meget men sådan en må jeg bare eje. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |